Skazany na biurko recenzja i test pracy na stojąco


SKLEP BioIndygo RABAT 5% dla was KOD: adrian5 Skazany na biurko autorstwa Kelly'ego Starretta to książka dla każdej osoby, która nadużywa pozycji siedzącej w ciągu dnia i odczuwa problemy z tym związane. Recenzja książki w tym filmie wzbogacona została o mój autorski test, polegający na zmianie pracy siedzącej na stojącą. Typowa praca na komputerze stojąc jest znacznie zdrowsza, jednak wymaga kilku istotnych zmian w stanowisku pracy i nawykach. Zobaczcie co należy zrobić, by dokonać takich zmian. Dowiecie się również, jakie zalety przyniosła taka zmiana w moim życiu. Drugi kanał Glogowy (Adrian Gamelog) FB! Bardzo dziękuję za pomoc firmie Brat, która wspomaga mnie swoimi ziołami, naturalnymi produktami spożywczymi oraz naturalnymi suplementami diety. Skazany biurko recenzja pracy stojąco

Najlepsze komentarze:

Adam B...Adi mi udało się takie regulowane elektrycznie biurko dostać za 500 zł i jest super wygoda bo masz pod stołem miejsca więcej i Żona obniża trochę i tez pracuje na stojąco. Odezwij się to dam ci namiar na gościa co sprowadza.
Pawe? P...Genialne. Sam zastosowałem i jestem zachwycony.
Wlochat...Świetny materiał.
pozdrawiam :)
?wiczen...niestety samochody, windy, i zakupy online, sprawiają, że przeciętny kowalski nie musi ruszyć tyłka, co z czasem przyczynia się do nadwagi otyłości bądź problemów zdrowotnych, dobry materiał pozdro!
Tomasz ...Teraz tylko na jedno pytanie powinniśmy sobie wszyscy odpowiedzieć, czy jakaś pozycja w której jesteśmy w bezruchu jest dla nas zdrowa a jakaś nie ?? Siedzenie to też pozycja do której nasze ciała zostały stworzone, problemem jest tylko czas (tutaj chyba się zgadzamy). Problemem więc nie jest określona pozycja, a czas w jakim w niej spędzamy. Zdrowy organizm moim zdaniem sam zadba o odpowiednią pozycję. Dlatego warto przynajmniej te 1.5, 2h przeznaczyć na chodzenie, ponieważ to jest dla nas najbardziej naturalna forma aktywności (moim zdaniem jest to lek na większość problemów z przykurczami). Jeśli chodzi o poważniejsze problemy z asymetriami naszego ciała, to problem w większości leży zupełnie gdzie indziej i to co proponuje Kelly Starrett może tak naprawdę jeszcze bardziej zaszkodzić i być jeszcze bardziej bolesne. Natomiast dla zdrowych osób spoko opcja ale myślę, że nie ma też co przesadzać i wgl wykluczać siedzenie(nawet w tej potencjalnie złej pozycji).
Pozdrawiam :)
Acetyle...Jak ty możesz jeść witaminę c ?? Gdy wziąłem 1 lyka to myślałem że ostatniego to jest tak kurwa kwaśne że nie wiem jakim sposobem to brać żeby tak nie było kwaśne bo aktualnie jest tto dla mnie nie do przełknięcia
Hubert ...Hej, pracuję w biurze po 8 godz. dziennie przed kompem już 8 lat. Niestety nie mam opcji zamiany dotychczasowego biurka na to stojące. Ciekawy jestem miny mojego szefa, widzącego mnie jak wyginam tyłek na stojąco przy takim biurku:). Natomiast przez ten czas pracy wypraktykowałem służące mi przerwy z ćwiczeniami rozciągającymi (szczególnie nóg, pasa biodrowego i pleców). Czerpałem pomysły z asanów jogi, ćwiczeń pilates oraz ćwiczeń na rozgrzewkę wielu sportowców, których treningi można znaleźć na YT. Jest ok, przynajmniej nie strzyka mi nic w lędźwiach :)
Ps. Adrian dzięki za prowadzenie tego kanału. Oglądam twoje filmy już kilka lat. Również staram się świadomie podchodzić do tematu treningu i żywienia, także Twoje filmy były dla mnie wielokrotnie inspiracją:)
Pozdrawiam,
Hubert.
Brend K...Bardzo fajny materiał! Ciekawi mnie natomiast co w przypadku np studentów, którzy nie pracują tylko na komputerze ale również muszą sporo siedzieć nad książkami (zeszytami). W takiej sytuacji raczej mało wygodna będzie pozycja opisana na filmie, bo głowa by musiała się patrzeć mocno w dół do książek/ zeszytów. Co wtedy robić?
Czy pozycja klęcząca, zakładając że jesteśmy wyprostowani w biodrach jak podczas stania a jedynie mamy zgięte kolana pod kątem 90 stopni będzie dobra dla naszego ciała? W tej pozycji również możemy zmieniać pozycję ( na przykład jedna noga do przodu prosta, może również być zgięta wtedy pozycja w stylu wykroku), o tą pozycję pytam się w kontekście pracy przy komputerze jak i nad książkami/ zeszytami.
Pozdrawiam!
xxtisan...Mam wszystkie 3 książki Starretta. Wiem, że Gotowy do biegu i Skazany na biurko to w zasadzie wyciągnęte elementy z Lamparta, ale nie zaszkodzi podsumować wiedzą po określonym kątem.

Ale podczas czytania zawsze mam ten sam dylemat, który chyba nigdzie nie był poruszany. Jaka jest optymalna pozycja do czytania książek? Ciężko jest nie wyciągąć szyi i nie mieć opuszczonej głowy, zwłaszcza kiedy książka jest ciężka (jak np. sam skazany) i nie da się jej trzymać wyżej. Już mam problemy z tym odcinkiem kręgosłupa i odczuwam to w czasie wieczornego czytania, zwłaszcza po całym dniu w siedzącej pracy.

Ktoś odkrył jakąś optymalną pozycję? :)
Wac?aw ...Propsy za termikę z B'Twina :) też mam ;p
Jakub S...a co z podparciem nadgarstkow?
qsx444...Dobry materiał - dzięki!
Tomasz ...A nie lepiej klękosiad sobie sprawić ?
Pastek3...Może i pozycja stojąca jest zdrowsza ale pokażcie mi kogoś kto pracuje 8h dziennie na nogach i uważa że jest zdrowszy niż jak by siedział ;>
Sodomow...Ja na szczęście pracę mam i stojącą i siedzącą, zależy jak w grafiku wypadnie, także fajnie czasami po 8h chodzenia i stania następnego dnia tyle samo przesiedzieć.
BongoSa...Bardzo przydatny film. Wszystko super objaśnione i zostało omówione wiele ważnych kwestii. Sam kiedyś się zastanawiałem nad takim sposobem grania na komputerze, ale stwierdziłem że to nie ma sensu, bo w pracy cały czas musimy stać, z nielicznymi tylko przerwami. Nasuwa mi się tylko jedno pytanie - czy od takiego stania i używania komputera nie będzie bolał rejon pod łopatką? (Najczęściej pod lewą, od strony kręgosłupa). Ja osobiście wcześniej nie miałem z tym problemów, choć za młodu grałem przez długie godziny siedząc na krześle bez podłokietników, a problem zaczął się, gdy znalazłem pracę gdzie cały dzień jest się "na nogach" i pracę wykonuje się w większości rękami (linia produkcyjna). Po 3 tygodniach takiej pracy w w/w miejscu odczuwałem z dnia na dzień coraz większy ból, aż zacząłem o tym czytać i niwelować to przez ćwiczenia ("Prone Y" i inne z gumą, które polegają na ruchach ramionami) co przynosiło niewielką ulgę, ale po pracy zawsze było gorzej niż przed. Zmieniłem pracę, ale problem pozostał - gdy czasem w dniu, w którym mam ułożenie rąk jak w 11:20 przez dłuższy czas - ból wraca. Co o tym sądzisz i co Weronika może powiedzieć na ten temat? Czy problem ten powstaje przez istniejący wcześniej dysbalans mięśniowy, czy dotyka również "zdrowe osoby" narażone na przebywanie w tej pozycji? Nie odczuwasz żadnych nawet oznak możliwego wystąpienia takiej przypadłości? Pozdrawiam, bardzo przydatny film.
szefo19...Adrian, nawet nie wiesz jak się ucieszyłem widząc ten filmik! Ja kilka godzin dziennie poświęcam na naukę w pozycji siedzącej, ale mam fobie z nie garbienim się podczas siedzenia i stania wieczorami piecze mnie kręgosłup :/ nie wiem jak się tego pozbyć
Marcin ...A tak długo się zastanawiałem co dzieje się z tobą i z życiem na sportowo. Jakoś tak sentymentalnie obejrzałem kilka twoich starych odcinków, i powiem ci ze brakuje mi tego klimatu co w starych wrzutach. Pewnie dlatego ze sporo spowazniales, starzejąc się ty fiuc.... ;). Mimo to nadal jesteś jedynym YouTuberem którego w ciemno mogę lajkowac. Więcej swobody i szaleństwa jak kiedyś, najlepszego tobie i twej połówce :) Pozdro
alcatra...Jestem kierowca zawodowym CE. Na tą chwilę nie znam auta, które można prowadzić na stojąco. Szkoda. P.s dla kontrastu siostra jest fryzjerką i strasznie narzeka, że musi tyle stać w pracy. Czyli trzeba szukać złotego środka.. Może pół stanie? P.s. Adrian nie wiem czy znasz książkę pt. Leczenie żywieniem autorstwa Jadwigi Kempisty. Ciekawe rady. Polecam.
Radek F...Zdecydowanie trzeba przyznać, że nabrałaś Weroniko więcej wprawy w gadaniu do kamery, może zatem warto rozważyć częstsze pojawianie się na kanale zamiast zrzędy Adriana ;), on i tak się produkuje na tym gamelogu całym. Jeśli chodzi rolowania brzucha to bym nie przesadzał sam robię (to globalne które Starrett zapożyczył od Jill Miller) już jakiś czas i nie umarłem, nie doznałem paraliżu ani krwotoku wewnętrznego;). Generalnie za radą pani Miller warto unikać wyrostka mieczykowatego (łatwo go sobie wymacać) i okolicy więzadła pachwinowego. A od siebie dodam że pompowanie piłki na max nie jest dobre ani konieczne (unikałbym też piłek do kosza itp) bo i tak głowa decyduje czy mięsień się rozluźni czy nie, piłka to tylko bodziec, przynajmniej z mojego doświadczenia. Przy sporej dozie uporu, do pewnego stopnia, można się nauczyć rozluźniać mięśnie bez tych wszystkich wałków, piłek etc.
Film osadzony źródło: