Zimowe opony, jako całoroczne? cz.2 Podsumowanie po 3000 km...


W filmie przedstawiam moje spostrzeżenia względem jazdy na oponach zimowych. Przyznaję, że spodziewałem się wielu negatywnych zachowań samochodu w różnych warunkach, jednak nie mogę nic złego powiedzieć, bo wszystko jest ok. Nikogo do niczego nie namawiam, przestawiam tylko i wyłącznie moje spostrzeżenia. Rozumiem, że przy innym aucie lub oponie mogą występować inne objawy, stąd nie mogę się wypowiadać za inne warunki. Przeczytaj artykuł. Ciekaw jestem Waszych opinii wg własnego doświadczenia, względem jazdy na oponach zimowych latem? Czy możecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami z podaniem modelu opon i samochodu? Postanowiłem, że będę non stop jeździć na zimowych oponach, by móc sprawdzić, jak będzie po dłuższym odcinku, np. 10000 km, to będzie bardziej miarodajne. Proszę nie myśleć, że tym filmem chcę kogoś namówić do jazdy na oponach zimowych! To tylko mój test/weryfikacja różnych dostępnych w Internecie efektów jazdy na zimowych oponach. Naturalnie, wg opinii wszystkich, lepiej zmieniać opony, jednak chcę zobaczyć, co się stanie, gdy będę jeździć tylko na zimowych. W 3 części filmu przedstawię Wam kolejne spostrzeżenia po przejechaniu 10000 km. Szerokości!Zimowe opony, całoroczne? Podsumowanie czytaj

Najlepsze komentarze:

MrTomcr... Mam dwie wielosezonowe na przodzie i dwie zimowki tyl
Dębica kupiona w Niemczech jest dużo trwalsze niż ta z Polski.
Ma dużo więcej kauczuku na mokrej nawierzchni lepiej się trzyma
Nawet jeśli by się scieraly szybciej przyczepność jest lepsza
A wasze prędkości na oponie mnie śmieszą bo gdzie można jechać 160/190km h Hahaha
W deszcz są zajebiste każdy może sobie sam sprawdzić albo tylko czytać gazety :)
Micha? ... Bez obrazy ale to bzdury. Same mieszanki gumy itd itp to wszystkim ma ogromny wplyw na droge hamowania i trakcje. W autach o mniejszej mocy np tego az tak nie widac. Ale juz jak np masz 3 litrowe auto ciezkie z duza moca to te odczucia sa juz kolosalne. Nie mowie ze sie nie da jezdzic na zimowkach ale ja zawsze mialem wrazenie ze plywam w lato a kiedys miesiac w lato na zimowych latalem. Z bezpieczenstwem nie ma co igrac. Pamietajmy ze opona zimowa w lecie traci wlasciwosci i w zimie jezdzi sie na niej gorzej. Osobiscie nie polecam. Pozdrawiam
szurpit... A ziemia jest płaska tylko wielkie koncerny nam wmówiły że jest okragla żeby wyciągać od nas kasę.
Waldema... Zgadzam sie,ale na pewno konforty jazdy sa rozne ,czyli glosnosc,amortyzacje sa rozne.Sprawdzilem.
Wojciec... Dobra robota Bogdan, popieram. Ma to sens. Fajny test. Na pewno do sportowej jazy będą letnie lepsze ale do normalnej jazdy - da radę spokojnie na zimówkach jak widać. Podpisano Kierowca od 1989 r. Simson, MZ, Suzuki, Maluch, Astra, Panda, Octavia, Focus.
Marian ... Jako rzeczoznawca samochodowy i kierowca z 20 letnim doświadczeniem stwierdzam, że jesteś idiotą.
Aleksan... Sprawa wygląda w sposób następujący.. Dla ludzi którym się nie przelewa, którzy jeżdżą rzeczywiście spokojnie i niewiele czyli tak do 10-15tys kilometrów rocznie to rzeczywiście lepszym rozwiązaniem jest jeździć na zimowkach cały rok i po tych pięciu latach wymienić na nowe niż zakładać dziesiecioletnie zimowki na zimę bo ma się jeszcze nie zużyte. Nie wszystkie argumenty z filmu są jednak trafione.. W cięższych autach zauważalna jest różnica trakcji na ostrych zakrętach na minus dla zimowek latem. Kolejną wadą zimowek w lecie jest podatność na uszkodzenia - w przypadku aut bez ABS bardzo łatwo podczas gwałtownego hamowania na ciepłym asfalcie zetrzeć (uszkodzenia niemal niezauważalne dla oka) w jednym miejscu cześć bieżnika (tak podczas gwałtownego hamowania - palenia gumy - opona zdziera się w zastraszającym tempie) co powoduje potem klepanie o asfalt i takiej opony już nie da się naprawic. Droga chamowania zapewne jest dłuższa ale nie zauważyłem ogromnej różnicy (dla spokojnego kierowcy bo "mistrzunio" dostrzeże ogromną różnice). Generalnie jak ktoś oszczędza to lepiej nowe zimowki przez cały rok niż zakładać stare ale "dobre" zimowki na zimę. Opony zimowe mają mniej wad w lecie niż letnie w zimie. Osobiście znałem zawodowego kierowcę który rocznie przejezdzal na zimowych ponad 120 tyś kilometrów. Wniosek - da się - jak cie stać to co 5 lat wymieniaj na nowe i zimą na zimowe a w lato na letnie a używane oddaj potrzebującym.
Emil R.... Ja zimówki starłem przez 80 tys km w 8 lat,.z tym że były na tylnej osi cały czas tylko przednie zmienialem, raczej było ok
Krzyszt... Opony zmieniam zawsze co 3 lata właściwości mieszanki gumowej w zimówce traci parametry i poprostu robi się za twarda . Zima lato bez zmienia mam 60-70% bieżnika po trzech latach. Myślę że po wynalezieniu opony zimowej letnia przestała mieć sens.
Barbara... pozdrawiam chciałbym zobaczyć te zimówki za pół roku
AlleGar... Nie jestem przeciwnikiem stosowania opon zimowych latem, sam eksploatowałem tak auto przez ponad rok. Wszystko zależy jak jeżdzimy i gdzie. Ja używałem auta z zimówkami raczej lokalnie i po mieście, sporadycznie wyjeżdżałem w trasę. W normalnej eksploatacji nie miałem zastrzeżeń. Zastanawiają mnie jednak różnice w nagłych wypadkach, hamowanie, wjazd w ostry ostry zakręt na różnych nawieżchniach. Na pewno różne opony, będa różnie reagowały. Zdrowego rozsadku nie może nam to odebrać, można jeżdzić na różnych oponach, ale jak zwykle z głową. Z własnego doświadczenia, uwagi miałem tylko do hamowania na mokrym (szybkie zrywanie przyczepności).. Ogólnie wszystkie zimówki mają z tym problem, a w naszym klimacie mokra droga zimą i 10 stopni celsjusza to nic nadzwyczajnego. Może to wina akurat danego typu i marki opon.
Polish ... Ja też jezdze na zimówkach cały rok i sprawdzają się bardzo dobrze
Grzegor... Ja kiedyś miałem całoroczne i........ w śniegu kicha i latem kicha. Nie polecam takich opon. Teraz lato Premium i zima Premium. Życzę wszystkim bezpieczności. Opony według mnie to najważniejsza rzecz jeżeli chodzi o bezpieczensteo. ?
Karol K... Chlopie ,czy Ty naprawdę nie odczuwasz gorszego prowadzenia zimowek(zwłaszcza nowych) na zakrętach!? Czy nie czujesz jak auto "odpływa" na zakręcie przez te bardzo miękkie drobne i wysokie klocki i lamelki? Spróbuj zrobić swoim autem test łosia a się przekonasz o czym mówię. Gdy jedziesz jak typowy janusz to zorjentujesz się o tym dopiero w sytuacji nagłej zmiany kierunku. Ja mam auto które ma 220koni i boję się jeździć na zimowkach po suchym asfalcie, bo auto dosłownie odpływa na zakrętach i robi się nieprzewidywalne.
Ireneus... Potwierdzam ze opony z Debnicy sa super na caly rok. Takiego trzymania sie jezdno nie mialem na letnich. Sprawdzilem zimowki Nokian i tu przy hamowaniu poslizg i slad na asfacie przy temp 28 stopni. Normanie jak plastelina.
Dragon ... zgadzam się z Tobą Kolego i popieram
Marek K... Opony letnie to mit i chwyt marketingowy żeby się lepiej sprzedawały bo ciemny lud łyka wszystko jak pelikan,jestem mechanikiem i od ośmiu lat jeżdżę tylko na zimowych oponach,jest taniej i bezpieczniej,pozdrawiam myślących
lukasgl... Zimówki są miększe. Szybciej zużywają się w wyższych temperaturach.
Tomasz ... Na zimowych jak jeździłem to moja corsa A wyciągała max 160 na letnich 170 max. Opony czy to letnie czy zimowe ten sam rozmiar 145/80 R 13. Letnie mają mniejsze opory toczenia i jest to odczuwalne. To może lepiej kupić dobre opony całoroczne.
navroth... jak ktoś nie ma oleju w głowie to nawet na letnich oponach za 8tys komplet rozbije się w lecie, to już lepiej jeździć cały rok na zimowych niż spóźnić z wymianą letnich na zimowe, zimowe w lecie i zimie dadzą radę a letnie jak nie zmienisz na czas to masz o wiele więcej % szans na wypadek, ponadto nowa zimowa dobrej marki lepsza niż chińska letnia lub stara sparciała letnia, howk!
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/channel/UCvzc6D369XQ5aba5q4npWwQ


ForumWiedzy ciekawostki

ForumWiedzy ciekawostki

Historia kanału ForumWiedzy zaczyna się w dniu 2010-11-22 21:43:29.
Kanał od czasu założenia nagrał już, 4303 filmów przez okres działania kanału
filmy zostały wyświetlone 104607694 razy.
Aktualnie kanał śledzi ponad 171000 użytkowników.