BMW M2 | TEST | TopGear Polska - Top Garage


Bierzemy w swoje ręce nowe BMW M2. I wiecie co? Nie chcemy go oddawać... Zapraszamy do testu wideo. Prowadzący: Szczepan Mroczek WIĘCEJ O TOPGEAR POLSKA:
Komentarze:

Xooist: Wydaje mi się, że to bardziej konkurencja dla a/cla45amg i adui rs3 niż dla porsche, które cenowe zdecydowanie odbiega od tego segmentu.
metalbyku: nie no swietnie. Test zaczyna sie od momentu kiedy jedziecie wolno... zamiast z tych kółek za Glockiem gdzie trzeba bylo cisnąć... Porażka
?ukasz G?uchowski: V8 nie miałoby tu sensu, za duże obciązenie na przednią oś - tracimy dobry rozkład masy, poza tym to mały samochód i mógłby się tu ten silnik nie zmieścić, m3/4 ma R6 więc dlaczego mniejszy i niżej pozycjonowany samochód miałby mieć większy silnik, osobiście wolalbym obecne R6 ale z kompresorem
Baron231: Materiał tragicznej jakości....
schwagier: zróbcie coś z dźwiękiem...
Simon Templer: to chyba normalne że m2 jest wolniejsze od m3/m4 to tak jak np kupujesz nie wiem Passata czy octavie a koleś bierze cie w up bądź fabi
mudzio90: Pan prowadzący się bawi w projektanta BMW, ten samochód z wolnossącym silnikiem V8 by był o wiele cięższy, co by negatywnie wpłynęło na osiągi (zapomnieć o 4,3s) a także rozkład masy nie byłby taki jak w tej chwili w tak małym samochodzie, więc by się o wiele gorzej prowadził. Także co jak co, ale wg. mnie projektanci z M division jednak wiedzą co robią.
Michal Bond: Elektronika w samochodzie: kaganiec czy błogosławieństwo?

Wielu entuzjastów motoryzacji wiesza psy na nowoczesnych autach sportowych. Słychać narzekania, że jazda nimi nie stanowi wyzwania, jak kiedyś. Wtedy trzeba było siłować się z ciężkim, niewspomaganym układem kierowniczym, nienaturalnie wykrzywiać prawą stopę, by zaaplikować tzw. międzygaz przy redukcji i broń Boże nie wcisnąć gazu zbyt wcześnie, bo tylna oś nieposkromiona elektroniką straci przyczepność i auto się obróci.

Dzisiejsze auta sportowe takie nie są. Elektryczne wspomaganie sprawia, że kierownica kręci się leciutko, dwusprzęgłowe skrzynie dbają o idealnie płynne redukcje, nie pozwalają na „przekręcenie” silnika i same wiedzą, kiedy trzeba wrzucić niższy lub wyższy bieg. O trakcję na wyjściu dbają walcowate opony zrobione z kosmicznej mieszanki klejącej jak magnes. Dodatkowo, kierowca ma na swoim podorędziu elektronicznie sterowany dyferencjał i kontrolę trakcji tak zaawansowaną, że każdy grubas może ślizgać się i w zakrętach osiągać prędkości niewiele mniejsze niż zawodowcy. Właściwie można by pomyśleć, że nowoczesne auto sportowe prowadzi się samo, a kierowca tylko siedzi i podziwia krajobraz coraz szybciej przesuwający się za oknem. Czyżby?

Otóż powinniśmy cieszyć się z rozwoju technologii i być wdzięczni producentom za to, że nie zostawiają nas samymi sobie z samochodami o mocach, które już dawno przekroczyły granice rozsądku. Każdy chce więcej koni, każdy chce jechać szybciej. Gdyby jednak każdy, kogo na to stać, dostawał takie osiągi w czystej, nieprzefiltrowanej elektroniką formie, znacznie więcej sportowych aut skończyłoby na drzewach i w rowach, a ich właściciele mogliby już więcej nie wsiąść do żadnego samochodu.

Inna kwestia jest taka, że współczesne systemy kontroli trakcji i stabilności są na tyle zaawansowane, że nawet podczas bardzo szybkiej (ale czystej!) jazdy nie będą interweniować. Poza tym, w każdym dobrym samochodzie można ją po prostu wyłączyć. Zresztą, powyżej pewnej prędkości nawet najbardziej zaawansowane ESP wywiesza białą flagę.
Michal Bond: BMW M3 wyprzedzi BMW M2 o reflektor, ponieważ różnica w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h wynosi 0,2 s. Bardzo niewielka różnica tym bardziej, że BMW M2 jest lżejsze o 50 kg, a BMW M3 ma mocniejszy silnik o 61 koni mechanicznych.
ElMosqito: fajna wiewiórka :) proszę nie róbcie więcej takich "efektów" jak w 3:05... Generalnie materiał fajny, ale należałoby popracować nad dźwiękiem (słabo słychać narrację)
161ns: I wish I knew more polish! All I know is twoja matka :(
J63: Szkoda, że mając takie zaplecze i nazywając się Top Gear, materiały przypominają bardziej Autoświat... Szczerze, bez hejtów- tu naprawdę brakuje życia, poczucia humoru i jakiegoś takiego spójnego pomysłu na przedstawienie auta, zrobienie z tego historii. Rozumiem, że środki znacznie odbiegają od tego co było w BBC, ale mimo wszystko, uważam że jest zdecydowanie za mało Top Gear'a w Top Gearze.
azy42: Super auto ale redaktor beznadziejny :/
ministry: Incredible car, somebody please tell me which song is this?
Lolo Manlo: m2 przebiLo m1 cyzli emka nad emki
Dawid150: zero info o overbooscie ktory daje 500nm, to chyba dosc wazna informacja?:) na dzwiek nie ma co narzekac - jest on lepszy niz w m3/m4
Kacp3r0: bmw m140i czy m2 co lepiej? Bo silniki te same
tomas83able: Auto fajne sam raz dla reżimowców z Po lub volksdojczy z nowoczesnej czyli jebanej postkomuny
Rengar pedro: Ze skrzyniami ręcznymi ?
Raffelson: "Gorszy dźwięk..." Matko Boska co to za bzdura? Przecież M2 ma kapitalny dźwięk silnika, dla mnie osobiście ścisła czołówka aut sportowych.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=JxUOjnXiaJY