Typy budowy, a masa ciała. Inne spojrzenie

Możliwe, że część z Was często się zastanawiała: ‍Czemu ja tak łatwo tyję❓ lub ‍Czemu nie mogę przytyć❓ Oto odpowiedzi na Twoje pytania i nie tylko.Pamiętaj wiedzą należy się dzielić, udostępnij film, masz pytania pisz i koniecznie daj znać w komentarzu co myślisz o materiale, a my widzimy się już w kolejnym odcinku w czwartek o 20:00 gdzie będziemy sobie omawiać bóle w stawach kolanowych. Nie od dziś wiemy, że całość ludzkości różni się, względem swojego genomy raptem ok 0,33% całościowej puli [1]. Jak widać każdy z Nas na świecie jest inny, a co za tym idzie te 0,33% to chyba nie tak mało, skoro sobowtórów zbyt wielu nie widzę. Są ludzie, którzy tyją dosłownie „od patrzenia na jedzenie”, a są tacy, którzy zapijają pizzę cukrową colą i mają kratę cały rok. Od czego to zależy? Co w człowieku jest tak specyficznego, że każdy z nas nieco inaczej reaguje na konkretny rodzaj żywienia lub treningu? 1. CI CO (Calories In Calories out) jest zawsze w 100% przypadków poprawna. Ludzie jedzą zbyt dużą ilość kalorii, w ciągu tygodnia za mało się ruszają, przez co w efekcie końcowym tyją. Czemu zazwyczaj obserwujemy to z roku na rok, a nie dnia na dzień? Dlatego, że zazwyczaj jedynie co jakiś czas przejadamy się, kiedy to w tygodniu nie mamy czasu w pracy zjeść, a na weekend przy: świątecznym stole, urodzinowym kieliszku, czy na stypie⚰... 2. Matka natura traktuje nas nie fair! Zgadzam się, jednak tutaj sprawa jest krótka, choć z tłumikiem... Nie każdemu z nas matka natura dała po równo, każdy rodzi się z zestawem predyspozycji do pewnych cech, takich jak przejadanie się lub niedojadanie, szybkość rozkładania kwasów tłuszczowych czy dynamika hipertrofii. Na to wpływu nie masz, nie zmienia to faktu, że mimo tego, kontrola naszego składu ciała, zależy jedynie od Nas samych. Istotnym jest użycie i zrozumienie słowa „składu ciała”, bo na masę faktycznie znacznie mniejszy wpływ. 3. Intelektualnie wstrzymasz głód na chwilę, ale nie na wieczność. Dlaczego? Łaknienie jest zależne od zbyt wielu zmiennych, aby realnie móc stale, bez szkody dla zdrowia psychicznego, na nie wpływać w sposób skuteczny i długofalowy. 4. ‍‍Co trzeba zrobić, aby ten człowiek czuł się dobrze, mógł dalej pochłaniać duże ilości jedzenia oraz kontrolował kompozycję ciała?‍‍Trzeba zbudować odpowiednią ilość masy mięśniowej, aby w trakcie bycia na zerowym bilansie kalorycznym, czyli pochłaniania tyle żywności ile lubi, nie tył oraz nie zmieniała mu się kompozycja ciała za bardzo. 5. Skoro typu budowy, być może mogą określać jedynie, ogólną wielkość naszego apetytu, to czemu otyłość i nieduży już nadmiar tkanki tłuszczowej szkodzi‍♀‍♂‍‍? Tutaj sprawa jest prosta. Cholesterol w surowicy sam w sobie szkodliwy nie jest i nie da się bez niego żyć, czy to mówimy LDL lub HDL. Jednak, częste zażywanie tłustych potraw, szczególnie z duża ilością węglowodanów, jedynie sprzyja powstawaniu blaszki miażdżycowej. Pomijając fakt, iż samo połączenie tych dwóch makroskładników, powoduje, że mamy sztucznie zwiększony apetyt, to jeszcze jest to połączenie gwarantujące często regularne stany zapalne jelit u znacznej części populacji, gdyż bywa że sama duża ilość tłuszczy naraz w diecie wywołuje stan zapalny jelit, u pewnej części osób[2]. 6. Musisz w wieku 90 lat chodzić tak sprawnie jak w wieku 50 lat ‍♂‍♀i jest to spokojnie do ogarnięcia, pod warunkiem że trenujesz całe życie. Dziadek mojej Kochanej Basi pozdrawiał Was ostatnio z Instagrama, kiedy kończył 93 lata. Wciąż sam robi zakupy i opiekuje się rodziną, nic się nie zmienia od ostatnich 50 lat. Łącznie z tym, że niestety większej części rodziny też nie mogę zachęcić do postawy takiej jaką prezentuje senior rodziny. Może z czasem do reszty kochanej rodziny dotrze, ale póki co liczę, że pomogłem chociaż Tobie. Pamiętajcie, że jeśli chcecie więcej praktyki to zapraszam Was na Nasz obóz sportowo edukacyjny‍‍‍♂‍♀‍♂‍♀ z Barbara Zielińska Dancing with a Gym, gdzie nauczycie się jak jeść, trenować i siebie suplementować indywidualnie, tak aby zawsze mieć zdrowie, wagę i kognicję pod kontrolą. Zainteresowany, sprawdź szczegóły szybko, bo część miejsc już wyprzedanych po Black Friday, a łączna pula to tylko 18 osób! Literatura: 1. 2. budowy, ciała. spojrzenie


Najlepsze komentarze:

rafalof... Jak zawsze prosto i na temat, bez zbędnego pier..... Pozdro?
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/channel/UCV01ZYGBtwx2Ew_wCLrPioQ