10 gier, które przesadziły z realizmem


Zwykle chcemy, żeby gry były realistyczne, bo to podkręca immersywność i frajdę. Czasem jednak przesadna chęć odwzorowania prawdziwego życia może się zemścić. Oto kilka gier, które troszkę przedobrzyły w podkręcaniu realizmu. ► kubki, koszulki, podkładki: Więcej filmów? Subskrybuj! ► ▐ Jeszcze więcej filmów? ▐ FACEBOOK: Znajdź też nas na: Instagramie Gambrinusa: Twitterze Heda: Twitterze Arasza: Facebooku Kacpra: gier, które przesadziły realizmem

Najlepsze komentarze:

restura... Mnie najbardziej denerwowało ginięcie od jednej kulki w Operation Flashpoint.
Lionel ... Wyglądasz jak lester z GTA V
Martin ... Niszcząca się broń zazwyczaj jest po to, żeby zapobiegać inflacji waluty. Wymusza na graczu jej zużycie na nową lub naprawę starej - wobec tego trudniej wygrindować zamek krzyżacki na początku RPGa grając chłopem wsiowym LvL 3... ;)
Szymon ... Hah, Kerbal Space Program. Dość realistyczny symulator lotów kosmicznych. Fizykę ma zacną, chociaż i tak uproszczoną.
System słoneczny Kerbolu jest maleńki. O wiele pomniejszony w stosunku do naszego systemu Sol (ale jest na to mod! KSP to jedyna znana mi osobiście gra, do której fani robią mody by było jeszcze trudniej). No, ale spróbujcie go zwiedzić. Sam Kerbin jest tak rozległą planetą, że niczym na kołach nie dałem dotąd rady dojechać choćby do bieguna północnego, bo trwa to godzinami. Tak, można włączyć kompresję czasu, ale nie wtedy gdy działa jakiś silnik, to się nadaje tylko do przyspieszania lotu balistycznego. Może jakiś księżyc? Proszę bardzo, na Mun czy Minmus dostać się żaden problem. Ale jeśli precyzyjnie nie wylądujesz tuż przy upatrzonym Easter Egg, nie dotrzesz do niego raczej nigdy, bo to oznacza setki kilometrów na piechotę ;) I w zasadzie, to nie jest wada, albo: nie dla każdego. Trzeba kombinować i latać jak fizyka pozwoli.
Klement... a gdzie simsy he he
garlik1... Opcja "włącz - wyłącz realizm" najlepsze z rozwiązań.
Illusio... w którym sklepie znajdę taką koszulkę ?: )
patyk z... Ja kiedyś grałem w grę (nie pamiętam nazwy) gdzie był dzień, noc a jak np. padało to padało też w grze
Jumper4... 30 minut czołgania się (tak by nie zostać zauważonym) by przejść szkolenie dla sił specjalnych w pierwszej Americas Army (a bez tego szkolenia nie można było grać na niektórych mapach), i tak kilka razy, bo za pierwszym raczej się nie udawało wyczaić jak uniknąć świateł i spotterów :) ktoś pamięta? I tak w ogóle realizm w tej grze - postrzelony nie można się ruszać i ledwo dało się strzelać (albo wcale, już słabo pamiętam) a po intewencji medyka nie dało się całkiem wyzdrowieć, do końca rozgrywki możliwości były mocno ograniczone. A za rozwalenie granatem całej swojej drużyny (no co, tak wyszło, to nie był trolling) punkty ROE spadały tak, że już na większość serwerów nie dało się wejść bez kilku dobrych gier (bez friendly fire itp) za które ROE wzrastały. No i jak zastrzeliłem kapitana w czasie szkolenia, to moja postać poszła do więzienia w Fort Leavenworth i chyba do teraz tam siedzi :) musiałem założyć nowe konto.
Tristan... Gry nie przesadziły z realizmem , bardzo dobrze ze w grach jest całkowity prawdziwy realizm
Dr Ska?... Jak to jest ciemno to chyba nie grałeś w Rusta xD
Wiktor ... Autor nie wspomniał o Postalu tam zdecydowanie poszli po całości.
VonDeli... Na początek ogólna uwaga. Gracze nie chcą, aby gry były realistyczne. Chcą, aby były dobre. Wszystko inne jest wyłącznie narzędziem majacym poprawić postrzeganą jakość gry. Realizm jest cechą osiową symulatorów, a nie każda gra jest symulatorem. Oczywiste? Ano wcale nie :)

#10 - O ile uwaga o śpiących NPCach jest słuszna (zbyt sztywne procedury kłujące w grze realistycznej), o tyle brak widoczności w nocy ma sens. Gracz potrzebuje snu, a w nocy nic nie widać. Rowiązanie nasuwa się samo.
#9 - 'The Darkness' w ogóle nie pasuje. To nie jest 'przeasadny realizm', ale bodajże najlepszy 'easter egg' umieszczony w grze. Obejrzenie filmu nie ma związku z samą grą, więc trudno mówić, że jej istotnym elementem. Ot, po prostu ciekawostka o epickich proporcjach.
#8 - 'Robinson's Requiem' była prekursorem popularnych dziś 'symulatorów przetrwania', więc trudno mówić o przesadzie. Walka z mikrobami w wodzie, wychłodzeniem i zakażeniem ran była właśnie treścią gry. Głównym problemem była słaba implementacja rozwiązań, głównie ze względu na ograniczenia techniczne.
#7/#6 - O ile przykłąd z 'Shenmue' jest bardzo sensowny (liniowa podróż jest nudna), o tyle w 'Daggerfall' nikt nikogo nie zmusza do zwiedzania świata. Dwie zupełnie inne rzeczy.
#5 - Trochę dziwne, że nie wspomniano o prekursorze 'D4', czyli 'Deadly Premonition'. Tam konieczność dbania o szczegóły nie związane z samą grą było posunięte dużo dalej.
#4 - Nie widzę żadnej przesady. 'Dwarf Fortress' jest po prostu bardzo złożonym (acz wcale nie tak realistycznym, jak może się wydawać) symulatorem świata. A że nie jest da każdego? Cóż, nigdy nie była tworzona z myślą o wszystkich.
#3 - 'Bushido Blade'. Absolutnie nie rozumiem założenia, że gry powinny zawierać jakieś elementy (lub nie). Owszem, 'Bushido Blade' zawiera dość specyficzne traktowanie obrażeń (nie nazwałbym go realistycznym, ale co tam). To, że gdzieś jest gra, w której można zginąć od jednego ciosu w niczym nie przeszkadza. Kto tego nie lubi, sięga po jedną z setek innych bijatyk. Kto lubi - ma coś, w co może zagrać z przyjemnością. I tyle.
#2 - Ech... Autor twierdzi, że rozwiązanie jest przesadzone, a następnie wyjaśnia, czemu ma sens. Jeżeli już, to mozna co najwyżej narzekać, że w 'Breath of the Wild' broń metalowa niszczy się nierealistycznie szybko, ale taka już jest konwencja tej gry. Dużo bardziej rażące było to w serii 'Silent Storm', gdzie w ogóle wprowadzono współczynnik 'zużycia broni', chociaż nie ma on absolutnie sensu (broń rozpadała się po zzużyciu ilości amunicji typowej dla fabrycznego jej przystrzelania).
#1 - No, tu już autor popłynął na całego. 'One Hour, One Life' z niczym nie przesadza - upływający czas jest po prostu jednym z głównych elementów rozgrywki (co więcej, gra, przez abstrakcyjne potraktowanie czasu jest oparta na całkowicie nierealistycznych założeniach, w więc nie pasuje do tego rozważania). Owszem, rozwiązanie to nie miałoby sensu w innej grze, ale właśnie dlatego nie zostało zastosowane nigdzie indziej.
Ferdyna... pierdolenie o szopenie
serek 3... 10:02 the legend of battle royale xd
ShadowG... Ehh, najgorsze jest to, że w niektórych grach trzeba strzelić 25 razy w przeciwnika by on dopiero zginął
Mariusz... o kingdom come mozna powiedziec ze niby sa skrytobojstwa, czyli mozesz zakrasc sie wyrznac wszystkich i nagle spada twoja reputacja, jakim cudem??
Rixord... Najciekawsze jest to, że dwarf fortres jest ciągle w early access i będzie rozwijane przez conajmniej 15 lat.
Adrian ... A gdzie seria Rainbow Six? Podejrzewam, że jest taka mało popularna właśnie ze względu na realizm.
Kacper ... Minecraft realizm głodu i zepsutych nażędzi ale drzewa to samoloty
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/channel/UCtGnMWpCcoRZVWxkVKp3Ulg


TVGRYpl ciekawostki

TVGRYpl ciekawostki

Historia kanału TVGRYpl zaczyna się w dniu 2007-10-25 14:05:00.
Kanał od czasu założenia nagrał już, 2328 filmów przez okres działania kanału
filmy zostały wyświetlone 524399604 razy.
Aktualnie kanał śledzi ponad 983352 użytkowników.