GODOT devlog 9 Gameplay! Zmiany w budowaniu i odblokowywaniu - Staszek iGRAszkowski


Czołem ludziska! Zapraszam na serię z moich przygód w tworzeniu gier na silniku GODOT 4+. Darmowy, open source, z przyjaznym interfejsem, idealny do prostych gier 2D (choć zapewne nie tylko). ANKIETA: Tematy na dziś: 0:00 Wprowadzenie 3:23 Gamay
Komentarze:

@witosnaw: Mnie ciekawi jak ci się udało stworzyć ekwipunek. Bo ja mam z tym problem.
@krystianbartnik1728: Niech mięta nazywa sie Miętanol xD

Uważam, że w ręcznym craftingu powinny pokazwyać się rzeczy do których mamy odblokowanych 100% surowców. Zaś wszystkie bydynki będą ukryte za znakami zapytania, a po ich wybraniu będziemy wiedzieli odkryte surowce które mamy i znaki zapytnia zamiast tych nie odkrytych.

Alechemiczka powinna móc używać zatrutej wody i rozbić z niej bazę dla szkodliwych mikstur. Taką miskturę będze można użyć w losowym wydarzeniu przed walką by np. zabrać przeciwnikowi okreśnioną ilosc hp na początku walki.

Gdyby każda postać miała inny poziom trudności, to piroman mółgby zaczynać w lokacji gdzie wszystkie miejsca pierwszego biomu są już spalone i tylko gdzieniegdzie jest cokowiek płonącego. Jednocześnie niech jego atakami będzie ogień, a w związku z tym surowce potrzebe by ten ogień utrzymać. W ramach rekompenstay powienien mieć odporność na zimno.

Tak to jest moment kiedy bym zagrał.

Ja bym połączył kreta z psem. Oboje polegają na innych zmysłach niż wzrok, kopią nory lub doły oraz mają ostre jak brzytwa pazury.
@wojtek746: Krwiat - kwiat, który leczy
I tak, to brzmi sensownie, że broń przebijająca ma jakąś wartość o jaką może przebić zbroję
Tak! Chcę być testerem!
@skubi800: Przechodzenie noc -> dzień - dla mnie zbyt nagle
Przy zdrowiu itp, jak są wartości liczbowe one się stykają z poziomą kreską oddzielającą widoki - mogła być przerwa między nimi tzn większy margines
Pasek dnia i kalendarz - ciekawie jakby to wyglądało wyśrodkowane na jego widoku (na środku jakby był bardziej)
Napisy przy mapie podróży - mogło być złamanie tekstu zamiast takiego dużego wychodzącego poza okręg
Bardzo mi się podoba mechanika przechodzenia oraz interakcja z otoczeniem
@Kelpekk: Mam pytanie dało by się jakoś z tobą pracować mógłbym robić dźwięki (nie chce pieniedzy)
@togii2549: piszę na bieżąco:
- lepiej aby było niewidoczne bo gracz nigdy nie będzie widział czy już wszystko ma odblokowane i to będzie ekscytujące (a gdy odblokuje wszystko to, jakieś osiągnięcie na stemie )
- bardziej zrozumiałe dla gracza były by znaczniki czy odkrył coś ręcznego czy coś w bazie, żeby wiedział czy ma się wracać aby to zobaczyć, czy wystarczy że spojrzy w swój ręczny craft
- według mnie jeleniwiec odchodzi stylem graficznym od reszty mobków, jakoś tak stoji nieprzestrzennie
- tak, kurczę zagrałbym, oł yea
- mam konkretną propozycje na kreta nazwij go - końkret (połączenie konia i kreta) na angielski mógłby być molse lub nawet great molse
@spektrumblack9070: Jeżeli popiół to może z jakiegoś tłustego zwierza - tłuszcz aby powstało mydło?
- Może będzie podnosiło umysł bo "kto nie śpiewa pod prysznicem"?
- Może jakiś owoc trzeba umyć aby pozbyć sie trucizny?
@agrabinski2200: Kretatura nazwa dla potwora? a mięta od mindfuck,mint czyli miętfak?
@Corgamos: Gierka już wciąga, chciałbym zagrać w nią sam, także dobra robota! :) Kilka myśli odnośnie craftingu:

Myślę, że receptury powinny pojawiać się jako znak zapytania zanim znajdziemy przedmioty odpowiednie bo pokazuje według mnie to że gra jest rozbudowana i szybko się nie znudzi i daje taki "cel" do którego gracze mogą dążyć. Może warto byłoby dodać jakiś guzik żeby ukryć przedmioty których nie da się w danym momencie zrobić. Jeżeli receptur okazałoby się za dużo, myślę, że można podzielić grę na "etapy" i dopiero po osiągnięciu następnego (przejście do nowej lokacji itp.) można by odsłonić kolejną dawkę receptur. (Edit: niektórzy piszą, że lepiej zostawić gracza w ekscytacji aby nie wiedział ile przedmiotów nowych zostało, myślę że takie rozwiązanie pół-na-pół byłoby najlepsze, trochę ukrytych rzeczy i trochę "zachęcających" aby gracz próbował je zdobyć zanim będą dostępne. A może coś typu Guide w Terrari, że wsadzamy tam przedmiot i pokazują nam się przedmioty które można z niego zrobić, nawet zanim będą dostępne?)

Kolejna rzecz to dodałbym prosty pop-up, jakieś powiadomienie, gdy zdobywamy nowy przedmiot i odblokowuje nam się nowa receptura. Myślę, że takie coś zachęciłoby gracza żeby wrócić do receptur i zobaczyć czy coś nowego mogą zrobić.

I ostatnia rzecz, osobiście nie podoba mi się budowanie, jest dosyć ciężkie w zrozumieniu, że najpier trzeba zaplanować budynek wybierając jego z list, a dopiero potem zbudować. Zostawiłbym albo szybkie budowanie bez młotka, albo najeżdżanie myszką na ekranie w dane miejsce i wtedy z zarys budynku się by pojawił, zamiast jego wyboru z listy.
@katorgak1537: Czy na już bym zagrał - prawdopodobnie tak ale po pierwszym "dedzie" dość szybkim jak widze bym zrezygnował :d. Koszyk bym ustawił na ilość zebrań a nie czasowo bo w oczach się psuje :D. Dodał bym coś niby podpowiedzi/tutorial bo jak łyk wody trucizna i żegnaj świecie jak nie dorwie się odtrutki to kolejny powód by sie nie denerwować drugi raz. Np. przy wodze jak sie najedzie chmurka "Pijesz na własne ryzyko" (chyba, że jest ostrzeżenie a ja ciemna masa nie widziałem :d). Pancerzyk z kraba pewnie jako miska do zrobienia zupki - mięso ze szczura + grzybki = pewna dżuma + 20 do nasycenia - 20 do poczytalności :d.
@whabotga8630: ok
@adamadamski786: Kwiat, który leczy - lecznik
@Leucanthe: Wygląda extra!!! Już chce się zagrać!
@togii2549: dlaczego przebicie pancerza jest na włóczni przecież pancerz właśnie broni skórę przed obrażeniami kutymi lub ciętymi - tak sobie właśnie myślałem i właśnie wtedy wpadłem na genialny pomysł, a oto on:
na logikę bronie obuchowe są dobre na opancerzonych wrogów, bo rozbijasz wtedy ich pancerz, zaznaczę ROZBIJAJĄ - co oznacza że jakbyś bił karbąca (krab - zając) młotkiem to nie przebijał byś jego pancerza tylko byś go niszczył, no i fajnie prosta walka i prosty łup ,leczz sokor zniszczyłeś pancerz to nie ma go w lucie z moba (wtedy mogła by tam byś grafika zniszczonego pancerza) więc jeżeli chciałbyś zdobyć jego pancerz to musiałbyś stanąć do wyzwania aby pokonać tego skurczybyka z jego pancerzem co jest genialnym pomysłem, który bardzo pasuje do konceptu - uczenia się na próbach i błędach.
zastosuje schemat gdybyś nie skumał po moim opisie -
bijesz obuchem - rozbijasz pancerz wroga - łatwa walka - brak pancerza w lootach bo go rozbiłeś
bijesz cięciem/kuciem - musisz radzić sobie z pancerz wroga - trudna walka - możesz zlootować jego pancerz
@syberiusz: Miętowy liść, który leczy choroby?
Ziąbek lekarski
Zdrowimrozek
Świeżymiątka
Miętarstwo
Mrozipsułka
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=zA5vOTHtfKo