Wielki test olejów silnikowych cz1. - Marewel
#marewel #ciekawostkiwarsztatowe #olej Spis treści: Wspieranie kanału: ▶️ MAJSTER INSTA ► ▶️FB GRUPA ► ▶️ FakBook ► ▶️ MAJSTER VLOGUJE ► ▶️FB GRUPA TYLKO DLA MECHANIKÓW :
Komentarze:
Erazm Mierzewski: Szkoda że testy nie są zrobione z olejem w wysokiej temperaturze gdzie syntetyk ma odpowiednie właściwości. Zimny syntetyk chroni dużo gorzej niż gorący. Polecam ten kanał, PMO w nim miażdży w wysokiej temperaturze nawet liqui moly synthoil high tech. /playlist?list=PL5u4Wx2X9F0082VqfjWlRyTYAg3dUoxNE są lepiej zrobione testy, bo również z olejem rozgrzanym do 100°C. Są w nim też przeróżne liqui moly i motule. Powiem tylko że ten olej jest mega. Jest nowy i zdobywa rynek, za kilka lat jak zdobędzie markę oczywiście się zepsuje
Faith: Cześć,
Mogę prosić o test bez oleju?
Ja wiem, że mechanicy zalecają wymieniać i to często, ale co jakby go wcale nie nalać?
Mogę prosić o test bez oleju?
Ja wiem, że mechanicy zalecają wymieniać i to często, ale co jakby go wcale nie nalać?
4 Pu?k Legionów Polska: testuj Mihel ceramiczny,ponoc kozak
Krystian Go?ygowski: Może przetestować chyba mało znany olej Petro Canada Supreme.
Tomasz Chróst: Tabela na końcu nie jest zgodna z tym co na filmie, zainteresowałem się porównaniem motula i grubość walka po teście w motulu nyl 13.60,w orlenie natomiast 13.61..Inne dane są w tabeli, więc uważam że ten test jest nie kompetentny czyli lipa..wg.mnie i testu motul powinien być na 12 miejscu
Don Pedro: Super !!! Takich testów właśnie nam potrzeba.
Co do pomysłu jaki olej przetestować, to trafiłem w internecie na
budżetowy olej który ma dość ciekawe parametry:
REVLINE ULTRA FORCE C4 5w30. Olej klasy niskopopiołowej,
przeznaczony do silników wyposażonych w DPF lub GPF
i spełniający wymogi EURO V i EURO VI, czyli nadaje się do większości
nowoczesnych silników diesla i benzynowych.
Pozdrawiam.
Co do pomysłu jaki olej przetestować, to trafiłem w internecie na
budżetowy olej który ma dość ciekawe parametry:
REVLINE ULTRA FORCE C4 5w30. Olej klasy niskopopiołowej,
przeznaczony do silników wyposażonych w DPF lub GPF
i spełniający wymogi EURO V i EURO VI, czyli nadaje się do większości
nowoczesnych silników diesla i benzynowych.
Pozdrawiam.
Lukaszmajamen: orlen i quantum bo najtańsze na allegro
Grzegorz Fedurczak: Jak zwykle rehabilitowani inżynierowie narzekają,bo to, bo tamto,zrób lepiej jeden z drugim.Fajny test i kawał dobrej roboty Marcinie!!!
G. N: Good job ?
jacek kowalski: Sugerował bym odmierzania strzykawką w celu sprawiedliwej ilości oleju a i termometr bym chyba przymocował w miarę na stałe
4Kartofle: Ja leję Total quartz 5W40 i jest spoko.
Piotr: Witajcie , brakło mi w podsumowaniu Orlen V ( pomimo że był w teście ) . Pozdrawiam i oddaje głos na w/w Orlen na przyszłość .
Press2Spicy: A gdzie LM
Adam Bobak: a gdzie się podział wyiik valvoline
Piotr Dunajski: Co pan powie na zrobienie testu z olejem grupy VW lub mercedesa. Shell jest z gazu i taki stosuje - silnik czyściutki bardzo dobry test pozdrawiam :)
Kamil Karol: Kurcze. Szkoda ze zabrakło olejów orlena do 4t.
Snake Plissken: Piotr Tester też robi różne testy , polecam zajrzeć na kanał.
CAD CAM: Mechanizm powinien być całkowicie zanużony w oleju a trące o siebie elementy powinny zetknąć się ze sobą dopiero w zanużeniu. Elementy trące powinny być skalibrowane to znaczy z jednej obróbki np na tokarce i tego samego wałka, pocięte na odcinki żeby była pewność że struktura materiałowa próbek oraz ich chropowatość jest identyczna dla każdego pomiaru. Ten test niestety nie dowodzi niczego co mogło by być pomocne w wyborze oleju przy zakupie. Mimo tego szacunek za podjęcie tematu
?ukasz: Majster, ten test to pierwsza klasa .... , czapki z głów. Tak się zdobywa widzów na YouTubie .... lol.
S P: Witam, jaki olej zalecany byłby do Avensis silnik 2WW 143 KM, przebieg 100 tys km?
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=m_7SI5ECng0