Podsumowanie stanu motocykli po sezonie w co warto zainwestować, a co się nie sprawdziło - Motosapiens.pl


Opony Michelin Pilot Road 4, akumulator Shido, grzane manetki od Oxforda, crashpady SW Motech, kufry Hepco Becker, chińskie czujniki ciśnienia, przewody hamulcowe w stalowym ocie Goodridge, zębatki i łańcuch JT, gniazdko USB Oxford, olej Silkolene, filtry
Komentarze:

Bart Szczepanski: Cześć załoga! :) Po przeczytaniu wszystkich komentarzy zdecydowałem się dołożyć coś też od siebie ;)

Dwa sezony temu szkodziłem sobie sensor aparatu (iphone 11 pro Max) używając jednego z klonów uchwytu Midland (z Ali). Od ostatniego sezonu z powodzeniem jeżdżę z niedrogim uchwytem Lamicall kupionym na Amazonie (starsza wersja) i mogę gorąco polecić; smartfon (iphone 13 Pro) w tym uchwycie przejechał kilka tysięcy kilometrów bez awarii a sam uchwyt chroni naprawdę porządnie. Jedyny minus z tego typu mocowaniami to taki, że nie da się bezpiecznie ładować telefonu w deszczu z powodu braku izolacji przy wejściu złącza.

Jakiś czas temu zdecydowałem się na zakup uchwytu od QuadLocka z dodatkami, miedzy innymi tłumikiem drgań czy bezprzewodowym ładowaniem by mieć możliwość ładowania w każdych warunkach. Niestety, wszystko to jeszcze leży nierozpakowane czekając na instalacje (brak czasu), ale liczę na to że się sprawdzi na długiej trasie, którą planuje i w tym roku.

Pozdrawiam serdecznie i 3mam kciuki za Chorwację!
Dariusz D: Ja polecę uchwyt do telefonu RAM . Ale jeszcze doradzę, że spory wybór mają w GeekMoto, a najcenniejszą informacją jest to, że optyka czyli ostrość w iPhonie uszkadza się od wibracji w uchwycie motocyklowym więc warto się zastanowić czy waszym modelu tel występuje
Rafa? Pierzga?a: 7:32 - ale fajny piesek :D
tigerhelmet: Oprocz jazdy na moto to wlasnie modyfikacje i przeinwestowanie swojego moto daje super radoche ??
Janusz Stanowski: Witam świetna para
Micha? R?czkowski: Daj odcinek o kosztach przy Ducati, przeglądy naprawy koszty eksploatacji oleje itp plox
Martini3g: Mam quadlocka (montaż w środek główki ramy - jest idealnie na środku) z tłumikiem drgań (co by nie padła stabilizacja w aparacie iphona 11). Wszystk jest GIT. 200km/h na CB650R i ZERO gibania się. Po roku żadna śrubka się nie poluzowała. Polecam:)
Wojciech Matusiak: Przekłamanie licznika można naprawić montując SpeedoHealer.
Braku przekaźnika przy manetkach nadal będę się czepiał :D
Czak: a takie pytanie nie na temat. Czy przy tej tablicy indywidualnej mogłeś sobie tą liczbę 6 wybrać sam czy ona jest przypisana z urzędu? Bo tak myślę o tablicy i się zastanawiam czy będę mogł to sam wybrać czy nie. Z góry dzięki :)
Damiano97: Polecam Spconnect świetne wykonanie i jakość materiałów, trzeba zmieniać etui na te dedykowane ale to sprawia ze nic nie wciska nam guzików i ładnie prezentuje zamontowany na kierownicy, polecam również do tego zestawu dokupić uchwyt antywibracyjny. Obsługa banalna w każdej chwili łatwo zdjąć i założyć telefon spowrotem. Sam uchwyt posiada wiele regulacji wiec z dopasowaniem nie będzie problemów
Red Nelli: Bry, bry! Bez modyfikacji to nie motocyklizm ;-) Zimowe prace wrą. Co do czujników TPMS. Tę wersję mam na ADV od 5 lat. Działa, koniecznie z nakrętkami blokującymi na wentylu. W pozostałych moto inna wersja, choć same czujniki wyglądają identycznie.
Bateria w czujniku CR1632 działa przez min 2 lata. Zależy od przebiegu, włączają się gdy wyczuwają ruch. A czemu mam??? Bo już kilka razy ratowały oponę przed nadmiernym zużyciem.
Dopasowanie moto do własnych potrzeb - konieczność.
Olej - jest szansa, że sprawdzę tego FUCHSa w tym sezonie ;-)
JW P: Mi się tam ten motor podoba? tylko ta lampa przednia? . Ale co mają powiedzieć posiadacze Triumph Speed Triple?‍♀️
Ghost Moto: Fajnie po słuchać opinii o rzeczach w które dopiero zamierzam przeinwestować ?

A że lubię pisać to też coś napisze :)
Krzysiek, czas na tankbag, najlepiej w systemie tanklock, nie będziesz chciał wrócić do torby na udo :)

Co do uchwytu na telefon, ja używam x grip od leoshi, czyli chiński ram tyle że za 100zl, po przejechaniu z tym 35 tys km wymieniłem gumki te cztery co trzymają telefon i jeździ dalej. W ogóle sporo jest opinii o uchwytach typu spnconnect że trzeba zainwestować w taką nakładkę antywibracyjna, bo uchwyty te najczęściej przymocowane są do elementu metalowego motocykla i przenoszą wibracje na telefon w którym psuje się stabilizacja obrazu i autofokus w aparacie. Mam wrażenie że wszystkie uchwyty takie jak x grip które delikatnie ruszają się podczas jazdy redukują w jakimś stopniu te wibracje, nigdy nie słyszałem żeby ktoś się skarżył na problemy z aparatem w telefonie jak ma uchwyt x grip.

A co do łańcucha, zawsze jak kupowałem zestaw did, to tak naprawdę łańcuch był did a zebatki JT :)
81KroQ81: Tankbag - sam mam 5 litrowy i jest spoko. Klucze, portfel, jakieś pierdółki czy kabelki już się nie muszą wałęsać po kieszeniach - tylko w nim. Nie dość, że plus do bezpieczeństwa, to jeszcze szybciej można się do tych kalmotów dostać. Ja sobie chwalę i to był dobry zakup - mimo tego, że miałem z nim małą historyjkę (zakup z netu i przyszedł "ordzinal" ale bez pierścienia - jednak sklep uznał dosłał - przyszedł pęknięty, dosłali kolejny i wszystko ok). :)
Po poprzedniej zimie zajechałem aku - nie zakręciło, ale dało się naładować. Nie miałem jeszcze ładowareczki CTEK, ale dla spokoju wymieniłem też aku na Yuasę.
Oby na ten najbliższy sezon udało się trochę kilometrów nawinąć - czego Wszystkim i sobie życzę z całego serducha.
Pawian: Super film, jak zawsze miło się Was słuchało i oglądało ?

Mam 2 uwagi:
8:59 - zawyżanie wskazań prędkościomierza to rzecz normalna. W moim DL 650 '12 na fabrycznych zębatkach zawyża równiutko o 9%. Jest to potwierdzone z kilkoma kolegami z naszego forum.
26:00 - mam podobny uchwyt 3 sezony, z tym że mój jest zamocowany do belki zamocowanej do czachy. To prawdopodobnie bardziej amortyzuje drgania i dzięki temu dalej jeżdżę z tym samym telefonem.
Na wszelki wypadek też zabezpieczam telefon kabelkiem ?

Wielkie dzięki za film!
Dariusz Junkiert: Witam, a ja mam pytanie czy w gladius przednia owiewka jest przydatna czy tylko dobrze wygląda a powietrze nadal leci na klatę, szyję i pod kask?
Mam gladiusa bez owiewki i zastanawiam się czy przy moim wzroście 182 i jeździe powyżej 100km/h poprawia ona na tyle komfort jazdy że warto wydać 6 stówek.
Pozdrawiam
?ukasz Panicz: Dziękuję za film! Ale bym robił takiego dukata! Muzyka straszna reszta super. Czekam na cześć drugą ! Super
Rados?aw Klimczak: Gosiu Skarbie 30k km to chyba się dotarł. Dzisiejszy marketing nam wpaja, że 100k to koniec świata. Sam używałem do niedawna FJR z przebiegiem 107k i nic złego się nie dzieję. Są użytkownicy na forum, którzy przekroczyli 300k
Dariusz Huzarski: Klaudiusz skradł show ? ducat musi poczekać na cdn. Pozdrawiam ?
Motosapiens.pl: Lubicie nasze filmy i szczere recenzje? Wspierajcie nas na Patronite - /MotoSapiens!
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=KXSAzlgei1k