Monitory studyjne Reduktor Szumu 288 - ReduktorSzumu


W kolejnym felietonie, kilka słów na temat monitorów studyjnych, czyli trochę o głośnikach do pracy w studiu. Zastanowimy się, czym różnią się takie głośniki od domowych i czy warto się nimi zainteresować. Jeśli spodobał Wam się odcinek, zapraszamy do po
Komentarze:

Bartosz P?dziwiatr: Ja używam do sluchania muzyki tez monitorów studyjnych. Na forum audio jak spróbujesz takie sprzedać to cię zjedzą tzw. audiofile. Obecnie używam w salonie stereo domowego pioneer/elac za okolo 20tys zł i np. Porównując je do małych i tanich monitorów studyjnych adam audio T5V i A5X, to te maluchy biorąc pod uwagę ich niską cenę grają naprawde wybitnie bo np. X-art adam audio moim zdaniem dorównuje już jakością brzmienia i pasmem przenoszenia wspomnianym Jetom elaca.
janwege150277: Dzień dobry! ?
Niedawno dowiedziałem się o istnieniu kolumn (?) głośnikowych Zeta Zero Orbital - czy może ma Pan w planach odcinek o takim podejściu do tematu? Miał Pan może styczność z tymi kolumnami lub czymś podobnym?
A za ten odcinek oczywiście daję łapkę w górę ?
Serdecznie pozdrawiam!
Franki Frank: Podobno monitory Behringer B2031a nadają się bardzo dobrze do amatorskiego studia, do miksowania, jak i zarówno do słuchania muzyki
Konrad ?uk: Temat Cud Malina ... Biorę kawe i oglądam ?
Konrad ?uk: Gorąco polecam monitory aktywne PRESONUS Eris E5, wcześniej miałem Adam audio T5V i szału nie było... Monitory PRESONUS Eris E5 mają tak świetny dźwięk i bardzo wiernie oddają tony, prawie idealnie liniowy, bez przebarwień podbicia basu jak KRK, piękny czysty środek wyrównana góra i dynamiczny bass. Cena niektórych drogich monitorów wcale nie idzie za jakością, wszystko zależy od firmy. Pozdrawiam
DoopekLasica: A Klein&Hummel nie został wchłonięty przez Neumanna?
Zagoorland: przemyśl założenie patronite
Wojciech Niebelski: Historia sukcesu NS10 to historia przemiany fasonu pracy w studiach nagrań. Początkowo w studiach nagrań wytwórni muzycznych pracowali tzw house engineers (którzy byli tam na etacie). Z czasem jednak zespoły jak i producenci muzyczni zaczęli wybierać sobie realizatorów tzw. mix engineers gdyż poszukiwali brzmienia jakie osiąga w swoich miksach dana osoba. Pojawili się wówczas wolni strzelcy czyli freelance engineers którzy pracowali z zespołami w różnych studiach.
Yamaha przeprowadziła sporą kampanię reklamową mająca na celu zapewnienie realizatorów że jeśli w każdym studio będą (poza odsłuchem głównym) kolumny NS10 to będą oni podczas swej pracy mieli głośniki które znają i dające im jakiś punkt odniesienia. Dlatego właśnie NS10 są kolumnami bliskiego pola, bo nie jest przy ich użyciu tak istotna akustyka pomieszczenia.
jerzyhaa: Swego czasu używałem do słuchania KRK RP6 Rokit, dupy nie urywało, w końcu wymieniłem na Adam A7X i teraz to naprawdę brzmi super. Dodam, że absolutnie nie toleruję equalizerów i innych "poprawiaczy", chcę słyszeć muzykę tak, jak ją nagrał wykonawca, w końcu to też jakiś jego przekaz.
Zygfrydus Zygfrydowicz: prosze o zrobienie materialu o glosnikach wstegowych i amt
godojoshi: Mam Adam Audio T7V, które razem z RPI+HiFi Berry grają zauważalnie lepiej niż zestawy stereo za grube tysiące złotych których słuchałem. Więc druga para takich Adamów gra mi w salonie.
A Z: Czy mógłbyś poświęcić jakąś część swojej cudownej treści na dźwięk caraudio? Np Burmestera w Mercedesie, lub innej marce. Ciekawi mnie jak można osiągnąć świetny dźwięk w aucie i co ma tu znaczenie. Głośniki, wygłuszenie, wzmacniacz itd. W niektórych autach montowane są znaczne ilości głośników. Ciekawy jestem Twojego zdania na ten temat.
3 1 3 3 7 LIVE: 2:37 mam te super monitorki do domku na konsolce, polecam Neumann KH310A super wybor w ekonomicznym przedziale cenowym do studia domowego/mniejszego pomieszczenia.
?ukasz Olejnik: Nagraj Reduktorku serie o polskich firmach audio, coś na wzór Yamahy lub Onkyo, ja wiem że u nas to nie wygląda tak dobrze ale interesuje mnie twoje zdanie na temat STX, Pylon oraz setek innych marek które wyrosły na naszym podwórku i są doceniane za granicą
micke: Jakoby najlepsze hiendowe kolumny na świecie, jak najbardziej do codziennych odsłuchów muzyki w domu, to legendarne JBLe serii Studio Monitor (tak, te na wielkich 38cm membranach celulozowych). Oczywiście są to już monitory raczej dalekiego pola, choć mają one charakterystyczną właściwość skalowania dźwięku w zależności od wielkości pomieszczenia w jakim grają. Kolumny są wręcz kochane przez Japończyków (dla których audiofilizm to hobby narodowe), którzy potrafią je umieszczać w nieprawdopodobnie ciasnych klitkach ;) Pasmo mają płaskie jak decha. Jakiś czas temu ze względu na przypływ gotówki poluję na takie kolumny, też zastanawiałem się nad marką ATC (UK), PCM (UK) oraz Legacy Audio (US) (wielkie, wielodrożne "trumny"). Co ciekawe, choć Legacy Audio również są ponoć szeroko stosowane w pracach studyjnych, pasmo raczej nie wygląda na wyrównane, jest to zazwyczaj większy lub mniejszy "uśmiech dyskoteki". Możliwe że amerykańska wizja neutralnego dźwięku mocno różni się od europejskiej i japońskiej, tym bardziej że przecież ich warunki odsłuchowe są najczęściej zupełnie inne niż w JP czu EU. Amerykanie najczęściej słuchają w wielkich salonach, bardzo często o cienkich ścianach, najczęściej łączą stereo z kinem domowym. Nie bez powodu również, amerykańska szkoła brzmienia kojarzy się z dynamiką, rozmachem i wielką sceną, potężnym basem, gdzie dla audiofili z UK oraz JP najważniejsza jest najczęściej neutralna, często wyeksponowana średnica. A ja sam do amatorskich prac na programach obróbki dźwięku oraz wstępnych odsłuchach materiału muzycznego przy konsolecie komputera,, korzystam z bardzo udanych aktywnych monitorków bliskiego pola M-Audio BX8 D3. Grają one wg mnie w sposób kompromisowy, pomiędzy suchą analizą sygnału, a przyjemnością odsłuchu :)
UrbanOffroadPL: Od 2013 r. słucham muzyki na ATC SCM7 i od tej pory nie znalazłem nic innego co pozwala mi na wiele minut / godzin zatopić się w muzyce.
Maciej / Matt Pack / Paczka: Ice T wychodził do samochodu w celu odsłuchania świeżo nagranego otworu.
Mówił, że samochód daje doskonałe warunki.
Dodam, że jeździł Bentleyem GT...
?ukasz K: a coś w naszych ( polskich) altus co byś polecił jaki model wybrał byś dla siebie tak do 2000 MAX za sztukę nie piszę o modelach 20.000 za sztukę .Może jakieś porównanie czy jakaś opinia...
Rob 1: A co powiecie Edifier r2850 db ?
Dasiu: Mistrzostwo ?
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Yq_5E2BMDSA