Pay2Win w Diablo 4? - MKRR
Czy cokolwiek zapowiada, że nadchodzący hit Blizzarda będzie Pay 2 Win? Przekonaj się sam, opisuje jak wygląda monetyzacja Diablo 4 po kolei począwszy od monetyzacji, a na mikrotransakcjach kończąc. W Diablo 4 zagramy już w marcu w trakcie open bety Dia
Komentarze:
Micha? Wawruch: Trochę smuci mnie fakt że rzeczy kosmetyczne nie są uważane dziś już za P2W. Działam na rynku mobile i standardem jest pewien poziom estetyczny w grze. Skórki dostępne w grze nie mogą wyglądać zbyt dobrze, bo wtedy gracze nie będą czuli potrzeby korzystania z item shopu. Dlatego częstą taktyką jest po prostu wrzucanie szmat jako podstawowego EQ i dopiero poprzez item shop możemy faktycznie ubrać postać. Jest to bardzo smutne i przyzwolenie społeczne na pewno pomaga. Kiedyś pójście na instancje i zdobycie fajnego gearu mogło powodować ekscytacje, w końcu nasza postać będzie się wyróżniać. Dziś często whale na poziomie 1 może wyglądać lepiej. Tak zaprojektowana jest gra, w Diablo 4 będzie podobnie. Dziwi mnie fakt, że nikt nie wspomina genialnego Diablo 2, gdzie jak ktoś wbijał z Grandfatherem i Arkaine's Valor na sobie to od razu było to widać i wiedzieliśmy, że mamy do czynienia z wyjadaczem.
Konrad Barca: Co ty mówisz... Normalne ??? Nieee to jest tragedia pay to win ... Masakra trup diablo.... Jak immortal trash
Marek Drozd: Blizzard przyzwyczaił się do trzepania grubej kasy na swoich produkcjach. Na nich trzeba patrzeć z perspektywy korpo od zarabiania pieniędzy, niekoniecznie w tym jest miłość do samych graczy i słuchanie potrzeb. Mikropłatności fajnie działają w PoE ale to nie ten kaliber firmy niestety. Tęsknię za diablo ale mam wrażenie że to se ne vrati jak mawiają starożytni Czesi. W immortal polecieli po bandzie z płatnościami i gra dosłownie przestaje mieć sens po kilkunastu -kilkudziesieciu godzinach jeśli nie wydajesz siana. Powtarzanie przed premierą obietnic to akurat nic nowego obecnie. Oczywiście zobaczymy jak to będzie w praniu, ale mój entuzjazm jest umiarkowany. Niemniej dzięki za wideo
unique_SSmoke: Gram w immortala i wiem że ludzie chwile popłaczą i zaczną wydawać setki euro miesięcznie na itemy które będą dawać im przewagę :) A się zdziwicie bo BĘDĄ.
Faktoreq: D4 NIE będzie p2w bo gra nie będzie w chinach dostępna. "Diablo" Immortal jest w chinach i stamtąd idzie cała kasa.
Harashiken: I co wersja darmowa BP będzie tak samo pusta i biedna jak w Overwatchu?
Ja wiem, że twórcy muszą jakoś monetyzować swoją grę i zarabiać na jej rozwój i na swoje utrzymanie, ale BP uważam za raka toczącego współczesne gry sieciowe. Byłoby to jeszcze całkiem sensowne i akceptowalne gdyby BP był źródłem dochodu ale nie, blizzard chce byśmy kupili grę, kupili BP, kupili mikrotranzakcje, kupili dodatek... idąc tym tropem za kilka lat w grach usługach będziemy płacili za każdą godzinę gry.
Tymczasem PoE: ściągnij naszą grę, żadnego BP, darmowe dodatki i aktualizacje, baw się dobrze i jak chcesz to kupuj skórki i efekty w naszym sklepiku i nadal po 10 latach są na rynku i najwidoczniej zarabiają na siebie. Niesamowite! Wystarczy tylko stworzyć dobrą, wciągająca grę, no ale blizzard tego nie potrafi już od dawna.
Nie wiem skąd mi się to bierze ;) ale jak słucham o blizzardzie i monetyzacji to widzę takiego upasionego, odpychającego tłuściocha który plując na wszystko w okół wali pięścią w stół i woła o więcej żarcia.
Ps. Jeszcze żeby microtransakcje w grach były naprawdę micro to bym zrozumiał, ale jak mam za pierdołe pokroju mounta czy skin do zbroi zapłacić więcej niż za samą grę, albo w najlepszym razie połowę tej ceny to ja dziękuje.
Ja wiem, że twórcy muszą jakoś monetyzować swoją grę i zarabiać na jej rozwój i na swoje utrzymanie, ale BP uważam za raka toczącego współczesne gry sieciowe. Byłoby to jeszcze całkiem sensowne i akceptowalne gdyby BP był źródłem dochodu ale nie, blizzard chce byśmy kupili grę, kupili BP, kupili mikrotranzakcje, kupili dodatek... idąc tym tropem za kilka lat w grach usługach będziemy płacili za każdą godzinę gry.
Tymczasem PoE: ściągnij naszą grę, żadnego BP, darmowe dodatki i aktualizacje, baw się dobrze i jak chcesz to kupuj skórki i efekty w naszym sklepiku i nadal po 10 latach są na rynku i najwidoczniej zarabiają na siebie. Niesamowite! Wystarczy tylko stworzyć dobrą, wciągająca grę, no ale blizzard tego nie potrafi już od dawna.
Nie wiem skąd mi się to bierze ;) ale jak słucham o blizzardzie i monetyzacji to widzę takiego upasionego, odpychającego tłuściocha który plując na wszystko w okół wali pięścią w stół i woła o więcej żarcia.
Ps. Jeszcze żeby microtransakcje w grach były naprawdę micro to bym zrozumiał, ale jak mam za pierdołe pokroju mounta czy skin do zbroi zapłacić więcej niż za samą grę, albo w najlepszym razie połowę tej ceny to ja dziękuje.
Jan Kowalski: jptl 350 pln za gre, 280 pln za kazdy dodatek, i jeszcze pay wall na kosmetyki w postaci battle passa....
no blizzarda popierdolilo po prostu, ciezko to inaczej okreslic
no blizzarda popierdolilo po prostu, ciezko to inaczej okreslic
Fluffy Owl: Nie bedzie p2w tak samo jak immortal.
Podziwiam ludzi którzy jeszcze wierza w ich słowa...
Podziwiam ludzi którzy jeszcze wierza w ich słowa...
OldNight: Jako były wielki fan Blizzarda, posiadający wszystkie jego gry na premierę, nigdy nie kupię ani Diablo 4 ani innego produktu Blizza. Szkoda tylko fanów z których Blizz bedzie sciągał pieniądze. Obecna polityka firmy już kilku lat skupia się na wyciąganiu jak największych pieniędzy od graczy dając z siebie absolutne minimum. Jeszcze żeby pieniądze trafiały do ludzi którzy ją tworzą, ale nie. Dla nich są nadgodziny i crunch, a dla zarządu miliony. Z chęcią oględne twoją recenzje i to będzie moja ostatnia styczność z d4
Siomer: W przypadku ścieżki darmowej i płatnej Battle Passa formuła jaką zastosują najpewniej będzie identyczna jak w Overwatch 2 (ale wiadomo jak nie widzimy to możemy sobie gdybać). Co oznacza, że Battle Pass będzie miał jedną ścieżkę i w ramach tego Battle Passa będą Tiery darmowe rozwalone po całym BP jak i Tiery Premium. Czyli np. Battle Pass ma 80 poziomów i 20 z nich będzie darmowych, a pozostałe 60 płatne. Ale te 20 darmowych nie będzie jako pierwsze 20 do odblokowania, ale np. do odblokowania na 5,10,15,20,60 poziomie. Graczy ma zachęcać możliwość odblokowywania Battle Passa, ale i pokazywanie mu, że jak odblokuje darmowy tier to wstecz ma jeszcze X Premium do odblokowania. Wystarczy, że załadujesz 10 dolków.
Asrielek: Przy diablo immortal tez zapewniali ze nie będzie P2W a wyszło mega p2w xD
Pawel m: Materiały sponsorowane należy oznaczać ;)
Zukashi: Tak, tak, na pewno nie będzie P2W, tak jak Diablo Immortal miało mieć tylko kosmetyczne rzeczy.
Sunnyblue69: 330 zl za podstawkę, chyba ich pogrzało. na pewno nie kupie na premiere .
Bak Baku: Nie kupie i mysle ze nic ciekawego mnie nie ominie :D
|2FAR|: A w oddali słychać graczy Diablo Immortal: "Tu też miało nie być P2W". Shop + Battle Pass w D4 to zapowiedź kolejnych "inwestycji" made by players kekw
pitrek681: Zawsze tę praktyke hejtowalem ale jeśli to pójdzie na plus to tak dobrze to przedstawiłeś ?
Robert Berkowicz: nie battlepassy to nie jest coś normalnego, to jest nowo powstała patologia, na którą godzą sie dzieciaki i powinna być jak najszybciej zakończona bo każda gra na tym mocno traci na jakości
vishren: Blizzard jak każda korporacja, ma środki na to, żeby gry rozwijać. Battle passy są nie po to, aby mieć za co rozwijać, tylko żeby zarabiać JESZCZE więcej. Oni by mogli grę wypuścić i rozwijać ją za darmo przez kilka lat, tyle mają kasy.
Marcus Meridius: Po pierwsze jak kupujesz samochód i dodajesz malowanie dwóch pasów przez środek to każdy wie że wtedy masz +50 do Speed'a, skiny dają przewagę ;)
A teraz tak serio model biznesowy blizzarda wyglądada jak ten u Bethesdy w Falloucie 76.
Czy w sklepiku miały być tylko przedmioty kosmetyczne nie dające przewagi w grze? - Tak miały być, a jak jest?
Z grubsza to się zgadza ale są przedmioty które dają przewagę np. po +2 do wszystkich statów na określony czas...ok ale te same przedmioty które dają do statów można kupić za walutę darmową tylko trzeba dużo farmić i codziennie się logować aż uzbierasz, no dobra jak za darmo też można to ok ale to już nie jest tylko przedmiot kosmetyczny!
A co jeśli masz odpowiendik BattlePassa?
a no właśnie są sezony i battlepass daje dodatkowe nagrody ok to jest normalne ale battlepass ma też coś czego nie może mieć gracz darmowy a daje bardzo dużą przewagę CZASU! i jest to np. Nielimitowana Skrzynia na Złom, w tej grze kazdy przedmiot ma jakąś wagę mając zbyt dużo nie możesz biegać a nawet normalnie chodzić cały czas musisz utrzymywać wagę poniżej limitu obciążenia i w swoim obozie masz normalna skrzynie na przechowywanie wszystkich przedmiotów, można taki złom również zostawiać ale pojemność tej skrzyni jest bardzo niska i szybko się zapełnia i po pewnym czasie trzeba zostawiać rzeczy które wypadają bo brakuje ci miejsca, potem jak robisz jakiś crafting czy coś innego okazuje się że brakuje ci np. prącia vendigo musisz latać szukać i tracić czas. W Nielimitowanej skrzyni na złom (z przepustki płatnej) działa to tak że możesz zbierać każdy śmieć w grze i robić odzysk z tych przedmiotów a te wszystkie odzyskane elementy zostawić w nielimitowanej skrzyni, zero stresu że czegoś zabranie przy craftingu, zero stresu i wybierania przedmiotów które podnosić których nie, zero straty czasu przy craftingu na latanie i szukanie jakiegoś badziewia (to naprawde jest mega oszczedznosc czasu). Jest też inny przedmiot który dają w płatnej przepustce taki przenośny MINI OBÓZ w którym masz właśnie skrzynie na złom, zwykłą skrzynie czy stół do wyciągania matsów, biegasz sobie zbierasz i nagle boom przepełniony ledwo idziesz i brak możliwości teleportu przy przepełnieniu, gracz który nie płaci ma przesrane a gracz który płaci magicznie sobie stawia taki namiot gdzie chce i ile razy chce bez żadnych limitów, wrzuca wszystko w skrzynie i walczy dalej...
Dla mnie to jest bardzo duża przewaga, cały zaoszczędzony czas możesz poświecić na inne aktywności np. expienie
Czy to są elemeenty tylko kosmetyczne? czy one nie dają żadnej przewagi?
U Blizzarda wygląda to bardzo podobnie gra będzie dostawać aktualizacje, eventy, sezony co trzy miesiące i te przedmioty "kosmetyczne" wygląda to tak samo jak w fallocie.. Nie mówie że blizzard doda coś co daje ci +10% do DMG. ale może dodać właśnie takie elementy z pozoru nieszkodliwe jak nielimitowana skrzynia czy cos innego co będzie robić znaczną różnicę i oszczędność czasu u bardziej zaawansowanyh graczy.
Beth Też mówiło i powtarzało tylko przedmioty kosmetyczne..
A teraz tak serio model biznesowy blizzarda wyglądada jak ten u Bethesdy w Falloucie 76.
Czy w sklepiku miały być tylko przedmioty kosmetyczne nie dające przewagi w grze? - Tak miały być, a jak jest?
Z grubsza to się zgadza ale są przedmioty które dają przewagę np. po +2 do wszystkich statów na określony czas...ok ale te same przedmioty które dają do statów można kupić za walutę darmową tylko trzeba dużo farmić i codziennie się logować aż uzbierasz, no dobra jak za darmo też można to ok ale to już nie jest tylko przedmiot kosmetyczny!
A co jeśli masz odpowiendik BattlePassa?
a no właśnie są sezony i battlepass daje dodatkowe nagrody ok to jest normalne ale battlepass ma też coś czego nie może mieć gracz darmowy a daje bardzo dużą przewagę CZASU! i jest to np. Nielimitowana Skrzynia na Złom, w tej grze kazdy przedmiot ma jakąś wagę mając zbyt dużo nie możesz biegać a nawet normalnie chodzić cały czas musisz utrzymywać wagę poniżej limitu obciążenia i w swoim obozie masz normalna skrzynie na przechowywanie wszystkich przedmiotów, można taki złom również zostawiać ale pojemność tej skrzyni jest bardzo niska i szybko się zapełnia i po pewnym czasie trzeba zostawiać rzeczy które wypadają bo brakuje ci miejsca, potem jak robisz jakiś crafting czy coś innego okazuje się że brakuje ci np. prącia vendigo musisz latać szukać i tracić czas. W Nielimitowanej skrzyni na złom (z przepustki płatnej) działa to tak że możesz zbierać każdy śmieć w grze i robić odzysk z tych przedmiotów a te wszystkie odzyskane elementy zostawić w nielimitowanej skrzyni, zero stresu że czegoś zabranie przy craftingu, zero stresu i wybierania przedmiotów które podnosić których nie, zero straty czasu przy craftingu na latanie i szukanie jakiegoś badziewia (to naprawde jest mega oszczedznosc czasu). Jest też inny przedmiot który dają w płatnej przepustce taki przenośny MINI OBÓZ w którym masz właśnie skrzynie na złom, zwykłą skrzynie czy stół do wyciągania matsów, biegasz sobie zbierasz i nagle boom przepełniony ledwo idziesz i brak możliwości teleportu przy przepełnieniu, gracz który nie płaci ma przesrane a gracz który płaci magicznie sobie stawia taki namiot gdzie chce i ile razy chce bez żadnych limitów, wrzuca wszystko w skrzynie i walczy dalej...
Dla mnie to jest bardzo duża przewaga, cały zaoszczędzony czas możesz poświecić na inne aktywności np. expienie
Czy to są elemeenty tylko kosmetyczne? czy one nie dają żadnej przewagi?
U Blizzarda wygląda to bardzo podobnie gra będzie dostawać aktualizacje, eventy, sezony co trzy miesiące i te przedmioty "kosmetyczne" wygląda to tak samo jak w fallocie.. Nie mówie że blizzard doda coś co daje ci +10% do DMG. ale może dodać właśnie takie elementy z pozoru nieszkodliwe jak nielimitowana skrzynia czy cos innego co będzie robić znaczną różnicę i oszczędność czasu u bardziej zaawansowanyh graczy.
Beth Też mówiło i powtarzało tylko przedmioty kosmetyczne..
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=O73DY7p6xlU