Volvo V90 7 rzeczy, które musisz o nim wiedzieć | TopGear Polska - Top Garage


Komfortowy, bezpieczny i szybki kontynuator tradycji rodzinnych volvo w najlepszym wydaniu. Zapraszamy do testu Volvo V90. WIĘCEJ O TOPGEAR POLSKA:
Komentarze:

Pawe? Bana?: Filmik okej, ale zrównajcie poziomy głośności bo bije po uszach jak cholera!
Piotr Folwarczny: ktoś kojarzy jaka nutka leci od 1:17? Shazam i Soundhound nie dały rady.
MARIUSZ RUTKOWSKI: malo kto zastanawial sie kiedys co wybrac bmke merca audice czy moze volviak zamiast niemieckiej trojcy ale teraz juz mozna brac pod uwage mega auto.. a fryzura super..
bzyq81: Wydane, a nie zainwestowane pieniądze ;)
Rados?aw Rogowski: co Ci się stało w kołnierzyk?
Michal Bond: Czy Top Gear Edycja Polska mógłby testować samochody pod kątem właściwości jezdnych i sprawności hamulców na torze asfaltowym?

Można byłoby sprawdzać jaką mają stabilność samochody podczas jazdy po prostej, w slalomie, podczas nagłego ominięcia przeszkody tzw. ''test łosia'', podczas przejazdu po nierównościach poprzecznych zakrętu na suchej i mokrej asfalcie z prędkościami 60, 80 i 100 km/h z włączonym i wyłączonym systemem stabilizacji toru jazdy oraz bez obciążenia z samym kierowcą i z dopuszczalną masą całkowitą.

Jeśli chodzi o hamulce można sprawdzać czy w danym samochodzie należy korygować kierownicą podczas mocnego hamowania z prędkości 100 km/h na suchej oraz na mokrej asfalcie i jaka jest faktyczna droga hamowania w metrach od 100-0 km/h kiedy hamulce są zimne oraz rozgrzane na suchej i mokrej asfalcie. Jak samochody hamują bez obciążenia i z dopuszczalną masą całkowitą.

Jaki jest komfort resorowania dużych nierówności nawierzchni drogi przez samochody kiedy są nieobciążone i z dopuszczalną masą całkowitą.

Jak łapią trakcie samochody podczas przyspieszania od 0 do 100 km/h na suchym i na mokrym asfalcie z włączonym oraz wyłączonym systemem kontroli trakcji.
Michal Bond: Zaletą obróbki plastycznej metali jest oszczędność materiału - wyroby otrzymywane metodami obróbki plastycznej są wytwarzane masowo. Pozwala to na ograniczenie kosztów jednostkowych i takie dostosowanie linii produkcyjnej aby cena wytwarzania elementów była jak najniższa. Wysoki spadek kosztów produkcji spowodowany jest automatyzacją procesu produkcyjnego.
Wadą obróbki plastycznej metali jest wysoki koszt maszyn i narzędzi.

W motoryzacji (i nie tylko) wszyscy szukają oszczędności - także producenci najdroższych i najbardziej luksusowych aut. Wielkie koncerny łączą siły nie po to, żeby mieć bogate portfolio marek, lecz po to, by więcej zarobić. Przykładem może być alians Renault i Mercedesa. Klasy A, CLA i GLA mogą być wyposażone we francuski silnik 1.5 dCi, który z powodzeniem montowany jest nie tylko w Renault Clio, ale również w... rozmaitych modelach Dacii albo wspólna płyta podłogowa stosowana w wielu modelach koncernu Volkswagena AG.
Mariusz Okonek: Film o samochodzie a polowe czasu oglądam jakiegoś gościa. Masakra. Polecam uczyć się od chociażby Saabkyle04. Łapa w dół
Michal Bond: Dlaczego zastąpienie klasycznych zegarów wyświetlaczem to fatalne rozwiązanie?

Samochód luksusowy powinien być elegancki zawsze - nie tylko kiedy jest uruchomiony, ale również gdy stoi zaparkowany przed domem, restauracją czy teatrem. W samochodach z wyświetlaczem zastępującym zegary cała magia wymyślnych wskazówek i tarcz pryska wraz z wyłączeniem auta. Nagle za kierownicą obszytą skórą wysokiej jakości zamiast instrumentów pokładowych pojawia się wielka, czarna powierzchnia bez wyrazu. To wygląda po prostu brzydko. Na takie uproszczone rozwiązanie można sobie pozwolić w Citroënie Cactusie, w którym prostota to jedno z podstawowych założeń przyświecających twórcom tego samochodu, ale nie w Volvo, który ma być przede wszystkim elegancki. Trud włożony w stworzenie wysmakowanego, nieco klasycznego wnętrza, jaki ewidentnie zadali sobie styliści S90/V90(z dobrym skutkiem) jest niweczony przez nadmierne unowocześnianie czegoś, co dobrze wygląda i sprawdza się już od wielu lat. To doskonały przykład tego, że lepsze jest wrogiem dobrego.
Michal Bond: Coraz częściej w nowych samochodach przyciski dotykowe zastępują przyciski fizyczne, nie zmniejszając ich ilości.
Ciekawe czy producenci samochodów bezpłatnie dołączają ściereczki do wycierania ekranów dotykowych?
grze80: ma ryj to auto jak masseratti
Niki Pompka: top Gear polska to mega chujnia
?ukasz Ruga?a: 5:44 ależ babola wali prowadzący. Od kiedy spadek siły wspomagania wraz ze wzrostem prędkości nazywany jest wspomaganiem progresywnym? Powinno być powiedziane "wspomaganie regresywne". Czytać i uczyć się Panowie, a nie ludziom próbujecie wciskać bzdury oraz błędne pojęcia.
?ukasz Ruga?a: Kolejny błąd prowadzącego, wnioskując po tablicach rejestracyjnych to auto posiada silnik benzynowy o mocy 220 koni, a nie jak przedstawia to prowadzący Diesel D5.
Marcin Bednara: Marka Top Gear w polskim wykonaniu to średniak. Na naszym rodzimym YouTube są lepsi motomaniacy, bardziej merytorycznie przygotowani, a i nawet w kwestii montażu lepiej sobie radzą. P. S. Do prowadząc ego, to nie Szwedzi wydali mnustwo kasy tylko Chińczycy.
Szymon Wosiek: Genialny materiał. Jakość powalająca, cudowny samochód :) Materiał bardzo treściwy, sama przyjemność
Mariusz Dobija: Co to za kawałek od 2:40?
Chris Libuszowski: Top Gear w UK bylo slabe ale to jest prawdziwe dno.
W tym postawionym kolnierzyku wyglada jak burak z knajpy ktoremu sie wydaje ze jest mega cool.
Mariusz L L: pitolenie o systemach bezpieczenstwa....niech kazdy z nas odpowie ile razy jedzie autem w ciagu roku ? przyjmujac 365 dni i jadac do pracy i z pracy to jest 730 dni tak ? teraz ile lat ktos ma prawo jazdy ? no ustalmy ze 10, to mamy 7300 razy kiedy ktos jedzie autem, no i teraz zasadnicze pytanie ile razy komus wybiegl los czy jelen czy slon czy tygrys pod maske w ciagu tych 7300 przejazdzek ? 1 ?, moze 4 razy ? lepiej sie skupic na niezawodnosci na wykonaniu chinskiej tandety gdzie podreczny schowek miedzy kierowca a pasazeram to porazka, szczeliny jak w aucie za zlotowke, to juz Wartburg lub Trabant az takie paskudne nie byly a nie pitolic o systemach bezpieczenstwa na zasadzie ze jak helikopter spadnie na dach to z kierownicy wyskakuje maska tlenowa, volvo to padlina daleko daleko w tyle w swiatowych rankingach nawet za Kia i Hundai i tak jest prawda, jakby nie szla na psy to nie sprzedawaliby tego Chinczykom
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=eyR6WjiVfIM