Porsche 911 R | TEST | TopGear Polska - Top Garage


Przepis na murowany sukces? Bierzesz najlepsze części z półki, dorzucasz coś, czego domagali się klienci, i ograniczasz dostępność. Tak powstało Porsche 911 R. WIĘCEJ O TOPGEAR POLSKA:
Komentarze:

Max Torsen: Wow, gratulacje TG PL jesteście pierwsi z recką 911R :) Chyba tylko TG UK was wyprzedził - BTW to ten sam samochód? ;) Chętnie posłuchałbym więcej technicznych newsów o różnicach 911R vs pozostałe 911 w stylu tego jedno masowego koła zamachowego.
Kacper B: Szkoda że to ostanie TAKIE Porsche, ten model to chyba jest tak na pożegnanie się z tradycją ...
Adam Czarnecki: KUHWA, po co ta muzyka tak głośno?! Drzwi ledwo trzymają się na miejscu, a szyby o mało nie wyleciały na dwór
Szyko1 1: Panie Szymonie, a co by Pan powiedział gdyby jakaś firma wypuściła na rynek małe autko pokroju np Lotusa Evora, ale zamiast silnika samochodowego, byłby tam silnik rodem z motocykl (czyli np dwa silniki od sportowego litra połączone w dwulitrowa V8'kę, obroty do 16tys/min 400KM)i + sekwencyjna skrzynia jak w rajdówkach WRC. Do tego całość wmontowana w skorupę z włókna węgłowego i napęd na jedną oczywiście tylną ośkę. To by było coś pięknego... Ale czy w dzisiejszych czasach takie cudo znalazłoby nabywców? xD
Michal Bond: Czy Top Gear Edycja Polska mógłby sprawdzać przyspieszenie w samochodach na każdej nawierzchni, czyli szutrze, kostce brukowej od 0 do 50 km/h, asfalcie od 0 do 100 km/h kiedy jest suchy i mokry, z samym kierowcą, płynami i zbiornikiem paliwa zatankowanym w 90 procentach oraz z dopuszczalną masą całkowitą, z włączonym oraz wyłączonym systemem kontroli trakcji?

Jak samochody przyspieszają od 60 do 100 km/h na 4 i 5 biegu, od 80 do 120 km/h na 5 i 6 biegu, od 100 do 140 km/h na 6 i 7 biegu z samym kierowcą, płynami i zbiornikiem paliwa zatankowanym w 90 procentach oraz z dopuszczalną masą całkowitą, gdy trakcja nie jest już tak istotna jak w przyspieszaniu ze startu zatrzymanego?
NormiQ91: Manual.. w końcu..
Michal Bond: Jeśli dach z magnezu jest tylko 600 gramów lżejszy od aluminiowego, to ile będzie lżejsza pokrywa bagażnika i lżejsze przednie błotniki z kompozytu węglowego od odpowiedników aluminiowych do Porsche 911? Czy warto było więcej zapłacić za części karoserii lżejsze o 600 czy 3000 gram?

Dlaczego pokrywa bagażnika, przednie błotniki nie zostały wykonane z magnezu jak dach do Porsche 911 R i GT3 RS? Części z magnezu są tak samo lekkie jak z kompozytu węglowego.
Rafa? Kocur: Naklejka Porsche ile jest gram lżejsza od plakietki? Szyby z tyłu wykonane z tworzywa sztucznego do Porsche 911 R o ile są gram lżejsze od szyb szklanych?

W kabinie nie ma tylnej kanapy oraz części izolacji akustycznej. System klimatyzacji oraz audio należą do wyposażenia opcjonalnego. Co niezwykle interesujące, 911 R można na życzenie zamówić ze sprzęgłem z jednomasowym kołem zamachowym, co ma przyspieszyć minimalnie reakcje na dodanie gazu. Zamiast klamek do otwierania drzwi ma charakterystyczne dla najlżejszych 911 paski.

W Porsche za mniej klienci muszą zapłacić więcej.

Niestety, elementem który może nie przypaść im do gustu jest tylna oś skrętna, która owszem, zapewnia znakomite właściwości jezdne, szczególnie na ciasnych zakrętach, ale chyba nie o to do końca chodzi.
Michal Bond: Samochód waży 1370 kg, a zatem jest lżejszy o 50 kg od wersji GT3 RS. Przy jakim rozłożeniu masy pomiędzy osiami dla wersji R i GT3 RS? Mniejsza masa własna o 50 kg jak bardzo zmniejszyła podsterowność i nadsterowność podczas wyłączonego systemu stabilizacji toru jazdy?
jim8800: Co do ostatnich słów to ktoś nawet nie dostał jeszcze zakupionego R , a już go wystawił na sprzedaż więc...
Stuk Puk: Kur... piękny i ten dzwięk Mmmm... manual
Hubertus509: Moim zdaniem muzyka jest za glosno wzgledem dzwieku silnika .
IcColdy: Auto z NFS MW :D
Bartosz ?urakowski: Wiem ze trochę sie różni ale w mojej panamerze jest opcja zmiany drążkiem.
Karol W: tak... znaczek to naprawde duze obciazenie hahaha
J63: Nie myśleliście o angielskich napisach do filmików? Zdecydowanie rozszerzyłoby to widownię. Samochody z najwyższej półki, zdjęcia jak na testy robione 'na szybko' też przyzwoite, może trochę więcej luzu, sarkazmu i uszczypliwości, za które kocha się oryginalnego TG dałoby trochę więcej życia (moim zdaniem) :)
Carlos ferrari: Naprawdę, tak ładnie panie kolego przedstawiles ten model że ciężar mojej pasji a raczej jego środek i obiekt marzeń przesuwa się nieco w kierunku marki ze Stuttgartu.
Myślę że jest to jednak drugi po GT 3RS model pod względem możliwości ( jeśli o osiągi chodzi) ale jednak jeśli bierze się pod uwagę historię, oryginalność i unikatowosc to erka jest nie do przebicia.
Carlos ferrari: Zainteresowałem się bardzo tą erką ale jak się dowiedziałem że trzeba teraz za nią na rynku wtórnym wycalowac od trzech do czterech baniek w złotych to o mało co nie przejechalbym się erką tylko trochę inną.
Są trzy wystawione do wzięcia, jedna w Szwecji chyba, druga w Los Angeles a trzecia nie pamiętam już gdzie.


Mam jednak nadzieję że to co tak namiętnie testujesz kiedyś stanie się moją własnością.
AsymetricMusic: Jedno masowe koło zapasowe.. tak to jest to.
Kuba Orawiecki: Najlepsze Porsche 911
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=z1DQOsn4KIc