JAK ZMIENIĆ SYSTEM EDUKACJI? - TO JUŻ DZIŚ


Niektórzy powiadają: “Szkoła przygotowuje dzieci do świata, który nie istnieje”. Nasz system edukacji zawiera wiele elementów, które wymagają poprawy. Większość nauczycieli jest tego świadoma. Dlaczego zatem reforma systemu edukacji jest tak trudna? Co zr
Komentarze:

Kacper Kacper: Masny zostań ministrem edukacji prosze
Czeczis: Super materiał jak zawsze
Karol: Według mnie kolejny "bezsensowny" film, który za bardzo nic nie wnosi. Jest parę osób/kanałów, które wypowiadają się na temat szkoły, mają stałą widownię, która ma podobne zdanie na ten temat, to mogły by one połączyć siły i stworzyć jakiś "projekt" naciskający rząd, czy inne instytucje na zreformowanie edukacji w tym zacofanym kraju. Od czegoś by trzeba było zacząć jeśli chcemy coś zmienić, a tak jak wcześniej pisałem, filmik nic nie wniesie, bo co z tego, że coś ktoś powie, skoro nie przekłada się to w żadnym stopniu na czyny
zxcvb nmwasd: Sprywatyzować jak proponował Korwin
Julian Cichy: Szkołę można zmienić w bardzo prosty sposób, ale ludzie którzy ją tworzą boją się poznać prawdę jaka naprawdę jest i dlatego edukacja wygląda jak wygląda. Nie można liczyć na zmianę ze strony polityków, ponieważ oni nie chcą zmian musimy sami wsiąść sprawę w swoje ręce
Darth Revan: Witam
paszinio: Rozwiązanie jest bardzo proste.
Sprywatyzować cały system edukacji i wprowadzić bony edukacyjne na każdego ucznia.
Zobaczcie sobie z ciekawości jakie szkoły / uczelnie są najlepsze w rankingach. Prywatne. Rzadko kiedy znajdziemy tam publiczną. A prawda jest taka że nawet za tą publiczną płacimy. My, wszyscy, Twoi i moi rodzice płacą za to że robią z nas idiotów w szkołach.
Widocznie komuś to jest na rękę żeby ze szkół wychodziły niemądrzy ludzie. Czytaj rząd. Bo głupi obywatel, to posłuszny obywatel.
Pozdrawiam.
q huyevlg: Jak zmienic Polski system edukacji ? zdymisjonować ministra Czarnka
Hopeq159: W statucie szkolnym mojego liceum jest napisane ze "uczen ma prawo do życzliwego i podmiotowego traktowania", a jaka jest prawda? Sama idea szkoły w systemie pruskim jest tego zaprzeczeniem.
Pisze jeszcze, że "uczeń ma prawo do (...), poszanowania godności". Znowu sama idea takiego systemu zaprzecza temu.
"uczeń ma prawo do rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów" no ciekawe, jakoś nie wydaje mi się żeby szkoła nie przeszkadzała w tym.
"uczeń ma prawo do sprawiedliwej, umotywowanej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli

postępów w nauce zgodnie z zasadami zawartymi w wewnątrzszkolnym systemie oceniania". No właśnie. "Sprawiedliwej oceny". JAK KUR*A SPRAWIEDLIWEJ SKORO OCENY NIE SĄ SPRAWIEDLIWE I JAK OBIEKTYWNEJ SKORO NAUCZYCIELE TO LUDZIE A NIE ROBOTY I NIE SĄ OBIEKTYWNI BO LUDŹMI KIERUJĄ EMOCJE NAWET JAK PODEJMUJĄ LOGICZNE DECYZJE
"uczeń ma prawo do indywidualnego toku nauczania – gdy spełnia wymogi określone w przepisach" yyyy okej. Tylko że wymogi określone w przepisach właściwie to zakazują stosowania indywidualnego toku nauczania. Ale skoro mamy do niego prawo, to czemu mamy narzucone czego mamy sie uczyć?
"uczeń ma obowiązek nie uczestniczyć i przeciwstawiać się przejawom brutalności i niesprawiedliwości" Okej, to w takim razie mam obowiązek przeciwstawiać się istnieniu szkoły, która jest przejawem brutalności wobec natury ludzkiej, i która jest przejawem niesprawiedliwości wobec uczniów.
"uczeń ma obowiązek chronić własne życie i zdrowie, przestrzegać zasad higieny w trakcie zajęć a także przed ich

rozpoczęciem w czasie przerw" Czyli w ramach dbania o zdrowie mam obowiązek spacerować sobie po klasie w trakcie lekcji, bo spacerowanie jest zdrowe, a siedzenie nie.

Status szkolny mojego liceum był układany przez osobę, która miała całkowicie wywalone na to co z tego wyjdzie i tylko dostała takie polecenie żeby to zrobić, i jak widać tej osobie nie chciało się tego jakoś normalnie i logicznie pisać, albo po prostu ten statut był pisany przez osobę niedoinformowaną jak jest naprawdę.
wasiu: polski rząd nie myśli nad reformami edukacji
tylko nad tym jak zachęcić ludzi na chodzenie do kościoła
HoRNeT: ?
Antek Policmajster: nie bardzo rozumiem czemu w dobie uczenia zdalnego i ogromnej ilości materiałów edukacyjnych z różnych przedmiotów dostępnych nawet na yt w ogóle rozmawiamy o systemie edukacyjnym w klasycznej stacjonarnej formie. każdy kto umie korzystać z internetu ma dostęp do nieograniczonej bazy różnych wirtualnych lekcji, pogadanek, opracowań, testów, materiałów dydaktycznych. jeśli mimo to się nie uczy tzn. że nie ma motywacji, jest leniwy albo głupi. przestańmy winić za to system edukacji. zwłaszcza jeżeli chodzi o (nie)znajomość języków obcych.
Wiktor Szarpatowski: końcówka filmu. i ztych powodów jeśli będę miał dziecko to przeprowadze sie specjalnie do finlandii aby tam uczęszczało do szkół a nie w np. polsce gdzie na myśl o szkole mnie mdli i wszystkich moich znajomych, nikt z nich nie czerpie przyjemności z chodzenia do niej mo nie ma w tym przyjemności, ciągłe sprawdziany powodują że bardzo szybko zaczynamy robić rzeczy i sie uczyć aby zdać i mieć dobrą ocene a nie dlatego że chcemy sie nauczyć bo gdybyśmy chcieli sie uczyć niepotrzebowalibyśmy ściąg, ucieczek z lekcji itd. Moim zdaniem szkolny system w polsce to jest jedna wielka porażka. (jestem w 2giej klasie technikum)
Tomasz Sadowski: Fajny odcinek ,ale brakuje mi czegoś w stylu; ,, po szóste nasz minister edukacji jest tak beznadziejny i tak bardzo nie nadaję się do pełnienia tej funkcji, że do póki nim będzie to nic się nie zmieni " .
Reziner: Super!
Abovelyte: Ogólnie mówiąc, pomijając te oceny, sprawdziany, kartkówki i nudne przedmioty to lubię moją szkołę. Nauczyciele sympatyczni (większość) i większość z nich kompetentna, co chwila jest jakiś konkurs (momentami jest kilka konkursów naraz), lokalizacja też fajna (publiczny park z fontanną za szkołą), budynek stoi już ponad 200-300 lat. Moja szkoła po prostu pozwala się lubić :)))
Ogólnie pozdrawiam moich nauczycieli od polskiego i angielskiego, którzy (prawdopodobnie nieświadomie) pomogli mi przełamać bariery przed dołączaniem do konkursów i rozmawianiu (nie pisaniu) po angielsku :)
Igor Gródek: 0:30 np mojego ziomka od matmy
Sikoraaa ._.: O co chodzi z tym podziałem na klasy? XD jakby ja nie widzę tu problemu
Kolorowy Kostkog?owy Mutant Postatomowy: Ale po co coś zmieniać jak można usunąć/dodać gimnazjum?
Light Yagami: Z Czarnkiem na stanowisku ministra edukacji kreatywność uczniów i nauczycieli będzie pewnie jeszcze bardziej ograniczona bo przecież trzeba na siłę wciskać wartości tradycyjne i katolickie, a nie dawać pole na nowe-nietradycyjne pomysły.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=HTzyco61vWI