CZY MOŻESZ POMIJAĆ KOLEJNE BIEGI JADĄC SAMOCHODEM I PO CO CI WŁAŚCIWIE SKRZYNIA BIEGÓW? - Profesor Chris
Siemanko dzisiaj taką rozkminę Wam naszykowałem... dajcie znać czy temat jest ciekawy. Propo TESLI to przepraszam za wprowadzenie w błąd bo gadałem z pamięci tesla pracowała nad skrzynią 2 przełożeniową ale cos im nie szło i stanęło jednak na jednym biegu
Komentarze:
TECH: Profesorku, tesla nie ma dwoch biegów, ma jedynie przełożenie głównie i dyferencjał. Natomiast stosuje sie dwa rożne przełożenia przedniego i tylnego napedu. Pełen moment uzyskuje sie
u/f =const. a predkosci obrotowe sięgają 20000 RPM. Wsteczny jest programowy VFD. Dwa biegi stosuje sie w dzwigach elektrycznych tak o udzwigu od 400 ton. Pozdrawiam!
u/f =const. a predkosci obrotowe sięgają 20000 RPM. Wsteczny jest programowy VFD. Dwa biegi stosuje sie w dzwigach elektrycznych tak o udzwigu od 400 ton. Pozdrawiam!
Dariusz Kalinko: Dzieki za film
motomoviee: Jaki silnik się kręci do 16k? Honda CBR250R z końca lat 80, Yamaha FZR250/R, Kawasaki Ninja 250, Suzuki GSX-R250, czy Kawasaki ZX-R 250/R Ninja. Obroty do 19k dochodziły. Fajne, stare japońskie krzykacze ?
Sly Sly: Kris odc fenomen w końcu sąsiadowi do głowy wejdzie dla czego nie można tak robić
Sly Sly: Yamaha r6 kręci do 18
Sumka18: Elektryki są zajebiste :) Jak tylko jeszcze odrobine gęstość energii w bateriach wzrośnie oraz wytrzymałość i pojawi się fajna infrastruktura będzie epicko :)
lesnytroll666: Dzień dobry. Profesorek nasz kochany i szanowany niestety skupił się tylko na przyspieszaniu i stałej jeździe, a nie hamowaniu. Brakuje wypełnienia tematu w kwestii zmiany biegów np. z czwartego na drugi bieg gdzie może powstać zjawisko tzw "overload" gdzie puszczając sprzęgło przy zmianie na bardzo niski bieg możemy mechanicznie przez przełożenia skrzyni biegów rozpędzić silnik do tak wysokich obrotów że uszkodzimy silnik. Pozdro
Trs X: Pominiecie tego kawalka, kiedy juz chce sie zakonczyc jazde i wypada zwalniac toj ednak nie byl najlepszy pomysl. Warto przynajmniej wspomniec, ze przeskoczenie zbyt wielu biegow w dol moze sie okazac dosc ryzykowne.
Franciszek Cicz: Skoro tesla kreci sie do 16 tys obrotow i ma dwa biegi, to yamaha r1, ktora kreci sie do 15 tys obrotow powinna miec trzy? ?
Slawek Slawek: Ford Focus mk 3 po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu sam trzyma obroty dopasowane dopasowane do kolejnego wyższego biegu. Wydaje mi się że chodzi o oszczędność sprzęgła. Dopiero po jakichś 2 sekundach jeżeli nadal trzymam sprzęgło obroty spadną do minimum. Jeśli z 3 dam od razu na 6 to wtedy wyczuwam takie dziwne zjawisko bo obroty były dopasowane do 4 a nie 6.
Szymon R: Profesor Chris ja mam takie pytanie czym najlepiej zabezpieczyć silnik benzynowy do ciągłego pałowania na odcinie i pierwszym biegu?
Olej ceramiczny + ceratec + dodatek z molibdenem ?
Olej ceramiczny + ceratec + dodatek z molibdenem ?
Tymon: Siema kiedyś jedna osoba zapytała mnie się czy da się ruszyć z 5 biegu.wiec wsiadłem do samochodu wbiłem 5 bieg i ruszyłem . Sam byłem w szoku ponieważ pod maską miałem zaledwie 75 koni. Jednak z szacunku do silnika i skrzyni biegów zrobiłem tak tylko raz Profesorze jedno pytanie zawsze mnie interesowało co się dzieje w szkrzyniach samochodowych jezdzących w 100 procentach po mieście na przykład w szkrzyniach które mają 5 biegów a są używane np tylko 3 ponieważ jazda odbywa się tylko po miescie w zakresach predkosci 0 /50kilometrow na godzine .w sensie czy 4/5 bieg po nieurzytkowaniu na przyklad 20 lat bendzie można wbic normalnie . Ubiegajać ewentualne pytania moje pytanie jest czysto teoretyczne ponieważ domyslam się z procent bądź promil ludzi jezdzących tylko na 3 pierszych biegach jest niewelki . Pozdrawiam
Janusz: Moc jest istotna. Skrzynia biegów na podbiegach zwiększa moment obrotowy, a na nadbiegach zwiększa obroty. Tak samo można powiedzieć, że moment obrotowy to wynik dzielenia mocy przez prędkość obrotową. Bez podbiegów nie było by ani obrotów, ani momentu a mocy to już do kwadratu nie ma.
Marian Bobolny: F1 kręci się do 15 tys. prawie tyle, co tesla ;)
tomaszq1910: W końcu mam podkładkę żeby pokazać znajomym idiota że pizdowanie na najwyższym biegu od niskich obrotów jest szkodliwe dla silnika od naprężeń
Dragon Slayer: Pomyśleć, że miałbym w ciężarówce, jak jeszcze w większości były manualne, wajchować po kolei 1,1.5, 2, 2.5, 3, 3.5 itd. do 16. Ciężarówki różnie mają odcinę ale nie jest to więcej jak 2500. Scania R450 chyba miała 2400 a DAF XF 106 2100. Użyteczne obroty to od 1000 do 1500 chyba, że jakaś góra i ciężko to wyżej wtedy troszkę.
Micha? Go??biowski: Chris... 1,3,5 I but.przeciez biegi są synchtlronizowane hehe. Pozdrawiam widzów ?
Micha? DE Logistyk: Nagraj coś o klimie z LPG,bo tam bajdużyłeś i lałeś wode.Dograj coś.
Marek YZR568: Proponuję 1, 3, 6 i R rakieta.
Maciej Kubacki: Camaro z ręczną skrzynią nawet sugeruje zmianę biegu z 1 na 4 dla ekonomicznej jazdy.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=P3N7Ii1RH64