Czy PHEV się opłaca? 11 hybryd typu plug in za nierozsąne pieniądze PL Marek Drives - Marek Drives


Hybrydy typuug in mają nam ułatwić przejście z napędu spalinowego na elektryczny. Na co dzień, na krótkich dystansach możemy poruszać się na prąd z gniazdka, ale kiedy jedziemy w trasę nie musimy się martwić o zasięg, bo napędzanie samochodu przejmuje sil
Komentarze:

Sebastian Ciesielski: Wole FHEV, to rozwiazanie ma duzo wiecej sensu.
Lukasz Lewczuk - Music / Travel: Świetne omówienie. Dzięki Marku! Łapa w górę ;-)
Aleksy Kacprzak: Posiadam cupre formentor phev 204KM, jestem mega zadowolony, ładuje codziennie, zużycie paliwa w hybrydzie na naładowanym aku przy normalnej jeździe ok 2.5l-4l jak cisne, na prądzie ok 50km, jak jeździć spokojnie to nawet i 65km można zrobic, spalanie bez aku w trasie 130-140km/h ok 6.5-7l wiec jest bardzo dobrze, generalnie złapałem naprawdę chęć posiadać drugi samochód, elektryk na początku tesla była, ale chyba będzie miejski peugeot 208e :) Pozdrawiam
Bartosz Nowak: A w trasę lepszy phev, mhev czy hev?
Tomasz: Hybrydy to dobre rozwiązanie w przypadku japońskiego podejścia do elektryfikacji (do 2035 wszystkie auta mają być hybdrydowe lub elektryczne). Na co dzień Japończycy jeśli w ogóle używają auta to pokonują raczej krótsze dystanse i tu napęd elektryczny jest super. Natomiast na dłuższych trasach przydaje się silnik elektryczny - nawet jeśli nie jest specjalnie szybki ani dynamiczny, bo raz że Japończycy jeżdżą duużo spokojniej niż Polacy a dwa że ograniczenie prędkości na highwayach tam to i tak 100km/h. Więc tak, wydaje się że hybrydy to złoty środek dla Japonii który godzi szczytne cele klimatyczne z ekonomiczną pragmatycznością. Czy w Polsce taki napęd ma również takie same zalety - tu już bym nieco wątpił.
Mario Passendorf: Jasne że się opłaca , jak ktoś posiada przewymiarowaną instalację PV a do pracy w obie strony 50-60km to jeździ prawie za darmo .
Mariusz Trocha: PHEV-jak najbardziej, ale pod warunkami, które wymienił Marek. Czyli musisz mieć gdzie codziennie-co drugi dzień podładowywać (praca, dom) a trasy dłuższe nie mogą być dominującymi w twoich podróżach. Ostatnio przejeżdżałem przez południowo-zachodnią Polskę i liczyłem na większą ilość ładowarek, skoro za 1,5 roku mamy mieć milion elektryków. Infrastruktura do ładowania w Kraju to totalna porażka. Jeżdżę PHEV-em pół roku i szczerze polecam, ale kupujcie z głową, czyli biorąc pod uwagę możliwości ładowania.
Karol Wróblewski: Opel Astra 5 rok 2021 1.5 diesel średnie spalanie na 5.1, dokładnie na tej samej trasie jadąc auto za autem Toyota Corolla 2.0 hybryda spalanie 6.2. Trasa nieco ponad 200 kilometrów po miastach powiatowych i pomiędzy nimi drogami krajowymi. Czy hybryda ma sens?
Piotr Sekrecki: Z tą fotowoltaika to jeszcze jak jesteś w starym systemie rozliczeń bo w nowym to już nie bardzo bo w ciągu dnia auta raczej nie ładujesz tylko w nocy
Tomasz Kuta: Phew na nie
1 mniejszy bagażnik
2 większa masa
3 siłą rzeczy większe opory itd
4 żeby się jako tako opłacało trzeba ładować
Już lepsza hybryda klasyczna, pozdrawiam!
Ps. w końcu odebrałem NXa po 1,5roku?
Pawel W: Co za ceny?! Szczególnie jeśli chodzi o samochody klasy średniej-wyższej. W tych pieniądzach, to ja rozglądam się za kupnem mieszkania, a nie czegoś, co straci na wartości 50 000 zł po odebraniu kluczyków w salonie.
Co do nowoczesnego designu, to jest to dla mnie duża wada. Uważa nowoczesny dizajn za nieporozumienie.
Coraz mniej podobają mi się te samochody. Mogłoby być tak ciekawie, a jest tak jakoś nijak z rozwiązaniami wpychanymi na siłę, bo UE sobie wymyśliła. Przecież UE to nie cały rynek!
Slubicjusz: Mam PHEVa od ponad 2 lat. Moje obserwacje są takie: PHEV nie może oferować mniejszego bagażnika niż wersja konwencjonalna; PHEV musi mieć bak tej samej pojemności co jego konwencjonalny odpowiednik; Pojemność baterii trakcyjnej netto to minimum 15kWh. Silnik elektryczny i silnik spalinowy muszą być zbliżonej mocy.

Nie zdziwiłbym się, gdyby w ciągu kilku lat nastąpił plot twist i PHEVy stałyby się alternatywą po 2035 roku dla aut całkowicie elektrycznych.
Piotrek Andreasik: Tonale ❤
GRASSIK1980: Kurła, jakie CENY za te PHEVY! Ja się długo zastanawiałem co kupić, brałem pod uwagę BWM X3, Mazde CX-60 , Merca GLC oraz inne podobne i wszystko w konfiguratorze wyszło ponad 300k :() Stwierdziłem że skoro mam PV i nadmiar około 3-4k Kwh prądu to wziąłem Tesle YLR :] Póki co nie żałuje, 270k za auto z 20` felgami. Nie mam kosztownych przeglądów, mój profil działności/pracy jest taki że zrobione 5k km i ładowanie tylko w swoim garażu ze swojego prądu. Wcześniej tankowałem swojego 350CDI który wciągał 10-11 L w mieście, 7 trasa. Tesla YLR zużywa średnio 17 kW na setke, mercedes brał średnio 8-9 L. A więc liczę sobie że każde 17 kW jest warte 50-55zł! Super przelicznik:))) Wg mnie albo ICE albo EV, jak coś próbuje być wszystkim to jest niczym i dużo kosztuje. pozdro!
Tomasz Kwiatkowski: Dzięki za ciekawy i interesujący odcinek, pewnie przyda się osobom rozważajacym kupno auta tego typu, dobre omówienie modeli, ????????????
Z tych modeli najbardziej podoba mi się Alfa Romeo, elektryka nie wybrałbym ponieważ mieszkam w bloku, raczej wybrałbym zwykłą hybryde Toyoty np Corolle
zalcino: Lepszy będzie FHEV na codzień do miasta
Ziko: Uwaga co do Ceed'a: wallbox nie jest potrzebny, żeby auto naładować w 3 godziny, bo się da zrobić z normalnego gniazdka. Tak naprawdę wallbox skraca czas ładowania do 2,5 godziny, wiec tym bardziej nie warto. Co do zasięgu na prądzie, akurat Kia i Hyundai podają wartości dosyć łatwe do osiągnięcia w normalnym użytkowaniu, o ile stosujemy się do zasad ecodrivingu, nie hamujemy do oporu przed każdymi światłami i nie ruszamy za każdym razem wykorzystując pełnie możliwości silnika elektrycznego. Odpowiadając na pytanie z końca filmu: Kia Niro plug-in, obecnie przebieg 105 tys. km, spalanie z tego dystansu 1.8 l/100 km. Mi pasuje.
Ger Paw: Ładowanie PHEV, to tak jakby podjeżdżać na stację paliw i tankować po 5-10 l paliwa. Tylko na stacji paliw "troche" szybciej.
I moze jeszcze, ktoś to zrobi za Ciebie, gdy Ty już będziesz płacił przy kasie. A, co do kosztów. No, te 30 k wiecej ,się szybko nie zwróci. Chyba ,że ktoś liczy inaczej ;))
Tomek Tomecki: Phev opłaca się najbardziej pod warunkiem że będzie zwykłym dieslem. Wtedy opłaci się jako czysty normalny diesel i to będzie dobre. Wtedy phev będzie dobry. Zapytajcie we Włoszech. Albo gdzieś obok. Phev jest ok jak i elektryk pod warunkiem że jest dieslem
Asperger Warrior: Ceny tych aut są dla bogatych Niemców lub Francuzów czy Szwajcarów. Nie dla Polaków
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=7vzetEK9T_g