TE RZECZY Lords of The Fallen 2023 robi ŚWIETNIE! - Mestre
Zostań sponsorem kanału: Jak od strony technologicznej prezentuje się gra Lords of The Fallen? Tytuł, który kilka rzeczy robi świetnie. Zaprasza do oglądania.
Komentarze:
Drajmon: Właśnie ten projekt lokacji sprawił że zainteresowałem się tą grą. Jednak w grze gameplay jest najważniejszą rzeczą zawłaszcza w tego typu produkcji. Możemy kupie jak będzie na promocji. Materiał bardzo dobry.
Elevetoo: Dziękuję za materiał! Mestre, czy słyszałeś o polskiej grze Witchfire? Jeśli tak to istnieje szansa na jakiś film? :)
Kacper Ci: Jak zwykle najwyższy poziom ?
Ben Zo: Kozak materiał dzięki. Może coś więcej o Level Designie w RPGach?
Re?zov: Co z tego że Umbral jest fajną lokacją i sporo wnosi artystycznie/dodaje głębii w gameplayu przez drugi alternatywny świat, skoro gra jest na maxa zjebana u samej podstawy... Kto w soulslike'u wymyślił elementy platformowe? Tak wiem, w Soulsach też można to znaleźć, ale na pewno nie tyle i nie na taką skalę. Wydaje mi sie, że każdy, kto jest chociaż w miarę obyty z grami od FS i przeszedł je chociaż kilka razy potwierdzi, że LOTF do DSów ma się tak, jak daikatana do dooma lub (tu wstaw innego solidnego 3d boomer shootera). Crap jakich mało. JBĆ
Gruby: Za Umbral grze obrywa się równie okrutnie co za system walki
Jakub ?uradzki: Co nowego, skoro cała seria legacy of kain soul reaver była oparta na tym patencie z dwoma światami? Nawet chociażby platformówki jak Giana sisters, czy FPS jak Singularity czy nawet Timeshift... Fakt, że nakład pracy dużo większy bo i poligonów dzisiaj więcej...
Keyser Söze: Singularity,Dishonored 2 miały taki patent z liniami czasu ponad dekadę temu,a wcześniej też było kilka tytułów z taką mechaniką.
Blazko381: Ojeju woda, nie mogę przejść. Muszę wejść do drugiego świata, by iść dalej. Ta gra to szrot
elbrus998: Ogólnie to co do grafiki to nie ma się do czego zbytnio przyczepić bo poza pojedynczymi elementami jest dobrze. Ale chciałbym zwrócić uwagę na kilka spraw poruszonych w filmie. Nanite jako technologia jest właściwie rozwinięciem czegoś co nazywamy LOD (lvl of detail) i co jest implementowane do większości silników (dla nie wiedzących czym pisze: polega to na dosłownie podmianie modelu na taki o mniej szczegółowej siatce wraz z oddalaniem się postaci). Sam nanite odpowiada właściwie za to samo tylko że robi to automatycznie, dla tego też myślę że lepszym było by porównanie nanite z UE5 do systemu LOD z UE4 (którą to różnice strasznie widać na filmie na przykładzie z drzewem gdzie sama ta zmiana modelu nie miała nic wspólnego z normalmapą). Do tego tutaj jeszcze przyczepię się do kwestii level designu który w praktyce nie jest samym wyglądem lokacji ale przede wszystkim ich praktycznym rozplanowaniem. Bierze się tu pod uwagę wiele czynników takich jak np. gdzie są przejścia, jak się lokacja spina, czy to co ma gracz widzieć w danym momencie tak aby gra jakby sama go prowadziła dalej, czy to żeby w odpowiednich momentach gra pokazywała graczowi lub przed nim ukrywała jakieś elementy lokacji. Jak sam pomysł na umbral jest super, tak niestety kwestia wykorzystania go i rozplanowania całych lokacji jest strasznie słaba i widać że często devowie nie mieli pomysłu na to jak to zrobić tak aby mechanika ta nie zrażała graczy. Jako przykład dobrego level designu można podać DS1, który mimo iż jak na dzisiejsze standardy nie jest piękny to ma bardzo dobrze projektowo dopracowane lokacje które płynnie "spinają się" wraz z eksploracją, czego w LOTF w podobnym stopniu praktycznie nie uświadczymy, a umbral przez swój projekt na poziomie game designu nie jest w stanie nam tego zastąpić. A tak to fajny film i szacunek za naukę UE aby pokazać niektóre rzeczy "od kuchni" ;)
Jaros?aw Kwa?niewski: Kojarzę dwie gry które korzystały z tego samego rozwiązania. Równoległych światów i płynnego przechodzenia między nimi. Legacy of Kain Soul Reaver i jedna misja w Dishonored 2.
Marcel Pastek: Świetnie zrecenzowałeś tą grę. Fajnie, że jest ktoś taki, kto zna się na aspektach technicznych i w dodatku omawia je dla nas :)
Kamil Wojtasik: Niektóre ujęcia ze świata umarłych wyglądają jak żywcem zaczerpnięte z obrazów Zdzisława Beksińskiego. PETARDA.
Micha? Jurek: Hej, niezłe gitarowe brzmienie na koniec materiału!
Sawo: Błagam to jest tak zła gra ?
Camouflage: Takie przejścia między światami robili już na PS1
TonySpontano: Przydało by się Demon’s Souls z PS5 na PC. Ta gra jest przepiękna, ale z wiadomych względów trzeba wybierać między jakością, a wydajnością. Gdyby wykonać bardzo dobry port to było by złoto. ??
Wojciech Chrzanowski: Nie zagłębiajac się w historie technologi rozwój silników i cały ten postęp technologiczny mam takie krótkie pytanie kiedy będziemy mogli grać w gry w których będzie można zrobić totalna demolke. Mam na myśli ingerencję w rzeczy ściany deski itd. Czy mamy już na to wystarczająco mocy obliczeniowe. Np w grach takich jak cod...
sunsaayy: twórcy oficjalnie sie przyznali że bedą cały czas poprawiać i patchować gre i że bedzie tylko lepsza, czyli na premiere jest srednio i lepiej poczekac moze skopany system walki jak w czesci 1 troche poprawia
Micha? Ce: Patrząc na twoj kanał nie umiem zrozumiec czemu masz 30-40tys wyświetleń. Od lat Cię słucham i według mnie powinieneś mieć 300-400k. Może trzeba pokazać doope w filmie to zrobi wyniki? ;D
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=SEuLGrjNjzY