HONDA PCX 125,dziwna usterką... - Centrum Motocyklowe


Komentarze:

@sebastianborowiec2863: Ja tam czekam na cz2 Piaggio MP3 500 ?
@dziczeqx5195: Szukał bym problemu w przekażniku świateł lub wiązce elektrycznej łączącej kierunkowskazy z włącznikiem świateł i kierunków.
@stanisawcielecki4407: Wilgoć,jeszcze raz wilgoć.Ledy są bardzo czułe na to.
@marcinstochel2775: Sam się wyleczy...?
@Mordka: Mam ta w vw touran ledowe kierunki orginalne przez chwile sie zarza i po okolo 30 sekundach po zamknieciu drzwi gasna
@user-nx1tu6rw3t: Witam serdecznie, oj niektuży to bzdury piszą i zgadują, cuż i tak czeba dostać się to kierunku led jest wiloć czeba wysuszyć i obejrzeć dokładnie bo jest rozszczelniony led uszczelnić i uratowany?
@miroch19: Czy jest tutaj kontrola spalonej led? Jesli tak to zaczol bym od sterownika albo tranzystor sterujacy albo oporniczek pomiarowy pradu lub sam licznik. Diody led sa czule przy bardzo niskim pradzie zaczynaja zazyc sie
@czarnymb8345: Nasi tu byli na 100% pewnie Francuz pozdro.
@pawem1120: No kondensator ma zwarcie.,?
@pawwir: U mnie było to samo wymieniłem pasek i jak ręką odjął.?
@grzegorzstopa7371: Jak to mówi mój ojciec -moze jest coś popsute? powodzenia
@grzegorzszafran1060: Wilgocią kostka naszła i się zwarcie robi
@ukaszmorka757: Moze kable sa zamienione plus minus . Minus idzie na prad a plus na mase
@kamilacostam7914: Mirek kiedy cz2 piaggio 500? ;)
@grech66: Coś z masą
@MaciejN.: Przewód orange jest wspólny dla przodu i tyłu, więc jakby coś miało być z tą linią, to byłoby i z tyłu widoczne, zakładając że tam też są żarówki LED, a klient nie grzebał w instalacji. Patrzę na schematy i widzę, że nieraz lewy przedni kierunkowskaz jest połączony do wspólnej masy i tu bym szukał powodu "żarzenia" się. Tylne oświetlenie ma masę na kablu i dlatego zachowuje się inaczej. Ale czy problem jest ze wspólną masą? A może wystarczy jak obrócisz lekko koło magnesowe i "usterka" sama zniknie. Ty stary jajcarzu! ?
@radekwajda6771: Jak nikt nie grzebal w kablach to prosta sprawa albo slaba masa albo wypala sie rezystorek na ledech podmienic wtyczke po zdjeciu czaszy i bd wiadomo czu led sprawny jak tak to masa gdzies lub w manetce gdzies cos nie łaczy dobrze
@grzegorzwilk799: płyn w kierunkowskazach do wymiany ?
@s5studio891: Technicznie problem nazywa się : prądy błądzące. Dać przekaźnik odłączający kierunkowskaz (ledy z lewej). Na wszystkich przewodach i cewkach w motocyklu indukuje się potencjał. Nie ma kondensatora rozładowującego a potencjał może się pojawiać na samej instalacji i działać jako stale naładowany „kondensator” (led swieci po wyłączeniu stacyjki). Jedyny sposób to fizycznie odcinać połączenie do kierunkowskazu.
Jeśli nie przekaźnik i kierunkowskaz nie świeci po podaniu nawet miliamperowego prądu to dać „tłumik” (dławik na jeden przewód lub dwa) lub samemu nawinąć dławik, sam rdzeń ferrytowy nie zawsze pomoże. Ten sam problem występuje w żarówkach zombie w instalacji domowej - po wyłączeniu zasilania ledy lekko się żarzą. Po podłączeniu bardzo krótkim przewodem gasną i nie świecą po wyłączeniu.
@aleksanderdurakiewicz1143: według mnie na wyłączonej stacyjce jest przebicie do masy albo przewód przetarty i napięcie dochodzi ale elektrykiem nie jestem zostawiam w rękach pana Mirka, u siebie miałem problem w skuterze przewód gaszący od modułu zwierał do masy skuter zgasł i nie chciał odpalić taśma izolacyjna załatwiła sprawę.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Wsn3pgnxsfs