Renault Scenic E TECH Iconic Long Range 220 test PL Pertyn Ględzi - Pertyn Ględzi


Kolejna niegdyś niemal oddzielna marka została przez Renault koetnie przekształcona – ale serio: koetnie. Co nie znaczy, że nie było warto, skoro efekt… Zdjęcia: Michał Śniadek ( @CarTests ) YT: IG: Jeśli chcesz dostać odpowiedź na swój komentarz, prz
Komentarze:

@Elektryczny3: Świetne auto. ?
@Reda-p2m2m: Mój chłopak powiedział, że ten film poprawił mu dzień. Teraz chce spróbować zrobić coś podobnego?
@Reda-p2m2m: Mój chłopak próbował powtórzyć sztuczkę z tego filmu i teraz mamy nowy plan, aby nie próbować ponownie?
@nixnet83: Wszystkie hybrydy i EV to teraz "e-tech"? Brawo...
@Peeter306: Jakoś nadal nie ;)
@morepower1989: Kolejny elektryk ech, ja to bym tak chciał żeby najpierw powstała dobra infrastruktura, bo naprawdę niezależnie od tego jak te auta będą dobre i stabilne, wyciszone, to zdecydowana większość z nas nie ma gdzie ich ładować. Mam miejsce w garażu w nowym budownictwie, i co? I jak zadałem pytanie o możliwość podciągnięcia mi siły do wallboxa to mnie wyśmiali i powiedzieli, że zarządca to się boi żeby elektryki w garażu stały, co dopiero się ładowały. Mam 10 minut od domu działkę, gdzie takie ładowanie mogę sobie postawić i tak wiosną zimą jesienią spoko, podjadę, podłączę, skoszę trawę i można jechać, tak zimą to byłby duży problem. W mieście ładowarek śmiesznie mało nadal, pod marketem dwie na krzyż. Niezależnie jak bardzo się sam będę przekonywał, tak na razie nie mam nawet co w stronę elektryków patrzeć. Plugin to max przy obecnych warunkach w tym kraju.
@marekwitek7494: Nie wiem skad ta nagonka na ceny tego Scenica skoro odpowiednik ICE czyli Renault Austral full Hybrid 200 w tej samej wersji wyposazenia kosztuje 210k PLN? Nie uwazam by te 240k bylo jakas abstrakcyjna cena? Doplaty aktualnie to 18 700 a maja byc 30k , czyli BEV bedzie 1:1 w cenie ICE, oczywiscie ze uzytkowanie inne ale ciagle mowienie jakie to nie drogie bajecznie sa BEV jest juz nie na miejscu. WIele sie zmienilo w ostatnich latach i BEV sa coraz tansze oferujac coraz wiekszy zasieg w tej samej cenie. Najblizsze miesiace to bedzie wysyp modeli BEV w cenach 150-200k z duzymi zasiegami i dobrym wyposazeniem ktore beda niewiele drozsze od hybrydowych odpowiednikow ICE jesli nawet nie beda tansze. Rok 2025 zapowiada sie rokiem BEV w Europie i duzego wzrostu sprzedazy/popularnosci takich aut, rowniez w PL. BTW ten Scenic wazy 1 852kg a w tym sama bateria 475kg, nie wiem skad Pan Pertyn bierze takie dziwne informacje na temat wagi modeli BEV. Austral wazy 1517kg. I sam Scenic jest najlzejszym BEV ktory oferuje >600km WLTP oraz ma tak duzy aku 87kWh. To jest bardzo dobry wynik.
@paweduchnik6613: Biurowiec Volvo pobiera 7kWh????
@famas0: Ilu blokersów na to stać? Gdzie to ładować mieszkając na osiedlu z wielkiej płyty? Kolejny samochód rodzinny dla nowobogackich. 240k gdzie infrastruktura dla elektryków leży i kwiczy? Nie. Wolę Dacie Duster w gazie. Też komfortowo dojadę z rodziną.
@marcin30m: 7 KW wystarczy na włączenie 3 czajników elektrycznych a nie biurowca.

Jak by na świecie wszystkie auta i ciężarówki przeszły by dziś na napęd elektryczny, to światowe zapotrzebowanie na prąd wzrosło by o 40%. A pamiętajmy, że elektryfikacja światowego transportu to proces 50 letni, a obecnie jesteśmy w roku nr 10.
@keniwals7117: Ponad 240 tysięcy pln aaaaaaaaaahaaaaaaaahaaaaahhaaaaahrrrrrrrhrrrr . Niech sobie tego ekektryka wsadzą Francuzy w .upe i nie chcę słyszeć o elektromobilności! Precz z elektrykami!
Niech sobie kupują to ciapate inżyniery i ciapate doktory.
A dotacje to okradanie nas podatników ! Dotacji być nie powinno wcale! No i powiedzieć trzeba sobie wyraźnie i głośno ,że nie jest to auto ekologiczne ,ponieważ jego ślad CO2 będzie wyższy niż diesla co zostało udowodnione!
@piotrk.1321: Dokładnie wszyscy dziennikarze motoryzacyjne testując auta elektrycznej pomijają jeden najważniejszy aspekt, a mianowicie koszt eksploatacji takiego samochodu.
Mam elektryka od 3 miesięcy i nie ma najmniejszego problemu z ładowaniem go na szybkich ładowarkach publicznych.
Ci co ładują sobie w domu i do tego maja PV + wiatrak zawsze będą w mniejszości ?
Więc taki naprawdę największym problemem jest cena prądu, a nie inne aspekty. Bo postać na słupku 40 min. nie jest wielkim utrudnieniem jak ktoś ma czas.
I tu jest clue tematu użytkowania elektryka, bo za 1 kWh płacę 3,15 zł.
Po mieście jestem w stanie zejść ze zużyciem prądu poniżej 20 kWh/100km. Ale na trasie jadąc normalnie zbliżam się do 30 kWh/100km.
Także po 3 miesiącach mam średnią 25 kWh/100km.
Wystarczyło pomnożyć to przez cenę prądu i już mamy odpowiedź dlaczego ludzie nie chcą elektryków ?
@mateox9553: TO elektryk czyli elektrośmieć, szkoda ze nie ma w ofercie silnika spalinowego bo auto naprawdę bardzo ładne wręcz piekne.
@waldemarosentowski346: Miło było uścisnąć dłoń w sklepie.

Pogłębię temat dostawy prądu - mój kolega energetyk szacuje, że gdyby polska energetyka dostała nieograniczoną ilość pieniędzy, i magicznie wszystkie samochody jeżdżące w naszym kraju zamienić na elektryczne, to żeby w teorii zasilić to wszystko, to on szacuje że za pomocą tych nieograniczonych środków pieniężnych są w stanie zbudować tak gęstą sieć przesyłu dużych mocy w ..... może 10-15 lat........
To teoria - praktyka - nikt tego nie wie, nikt tego za bardzo na ten moment nie planuje.
I, uwaga -
Jeśli chcieli byśmy osiągnąć taką moc z wiatraków lub fotowoltaiki to, cytuję - "naprawdę nie wiem czy jest jeszcze tyle miejsca wolnego w PL, tyle lasów do wycięcia".

Ciekawe jaka jest prawda, kiedy da się taka taką teoretyczną sieć zbudować.


Pozdrawiam.
@michak.1091: A o tych zrąbanych klamkach Pan nie wspomniał.
@Pienia14: Ktoś to kupuje? Boże.
@szwagierkolaska5084: Jak nic się nie dzieje jak wlaśnie się dzieje... ?
Proszę sobie wklepać w google
Chińczycy wprowadza "cudowną baterię" do aut elektrycznych.
Jeśli to się potwierdzi, to europejscy europejscy producenci leżą i kwiczą.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=wAPn0jNzRhs