Samochód elektryczny vs. spalinowy wyścig 1000KM | CZ. II - ROOTBLOG.it
Zobacz pierwszą część: ‼️ 5% rabatu na EVA Dywaniki z kodem ROOTBLOG5 | Tu skonfigurujecie swoje EVA Dywaniki ➡️ Link do pełnej recenzji: ️ Materiał zawiera lokowanie produktu firmy EVA Dywaniki. Dzięki temu mogliśmy zjeść obiad podczas ładowania. *
Komentarze:
@you..tube..: Ja swoim rozpadającym się gruzem bmw z silnikiem 2.5l 190km zrobiłem trasę z morza (Karwia) przez Gdynia, Gdańsk do Lodzi w 6h, przyjemnie z klimą. Leciałem po autostradzie tylko ostatnie 100km bo od morza była czerwono czarna i po godzinie zjechałem by nie stać dalej w korku. Najgorzej było się przebić przez w/w dwa miasta, gdzieś od połowy fajnie się leciało startymi krajówkami. Średnie spalanie według komputera 8.8l LPG. Butla ma 52l. Jak wyjeżdżałem 5 dni temu to w Łodzi tankowałem po ~2,60, nad morzem tankowałem po ~2,90. Jeździłem sporo bo zamiast 900km zrobiłem 1250, Hel, Gdynia, Rawa, Władysławowo itd. Mnie tam nic nie boli, nawet nie byłem zmęczony, może dlatego że nie jechałem miejskim gówinkiem :D Trzeba było do testu wybrać samochód a nie zabawkę do miasta.
Tak więc dziękuję, postoje, wole starego grata od tych wynalazków.
Tak więc dziękuję, postoje, wole starego grata od tych wynalazków.
@fotograffitness: Ruda Śląska - Krynica Morska (580km)czas 5.5h srednie spalanie 6.2l Mondeo mk5 207KM.I wszystko w temacie.Koszt paliwa 180zl.(Promocja Orlenu)
@franiuxx: 95% czasu jazdy elektrykiem mam 0zł/100km bo idzie w domu z fotowoltaiki. Czy tutejsi posiadacze 20 letnich gruzów od Helmuta mają pod domem rafinerię ropy naftowej ? Bo się chwalicie że macie starego diesla i jesteście lepsi.
@pniteckitube: wszyscy zapominają w komentarzach ile tak naprawde kosztuje jazda takim elektrykiem...a kosztuje 30 do 50% taniej niż autem spalinowym, nie mowie o starych trupach z lpg ale normalnymi autami ktore mają tak samo po 400 czy 500km mocy i palą po 10-13l/100km, przy prędkościach autostradowych, jak ktos sie laduje w domu za 1zł/kwh czy np. przy tanszej ładowarce (np. u mnie pod ratuszem jest za 1,20 za kwh), to wtedy jazda elektrykiem kosztuje grosze bo koszuje po miescie 20zl a w trasie 25zł/100km.
@Raiu387: Bardzo fajny test. Akurat stojac w korku przeslychalem obie cześci ?. Dobra robota !!
@krzysztofligeza3378: Jeżeli miał bym kupować teraz nowy samochód to raczej wybrał bym Teslę tylko dlatego, że moim zdaniem nowoczesne silniki spalinowe są przekombinowane technologicznie z powodu ekologii i oszczędności producentów. Samochód elektryczny jest prosty w budowie, nie ma przeglądów, wymian oleju, rozrządu itp. Zaleta duża to możliwość chłodzenia się lub grzania bez odpalonego silnika, cisza w kabinie, przyśpieszenie jak w klasie wyższej. Dłuższe trasy trzeba na razie planować, ale zależy kto ile w trasy jeździ, bo jak parę razy w roku to nie widzę problemu.
Bardzo dużą krzywdę całej motoryzacji zrobiła zielona ideologia, nakazy, zakazy, dopłaty, podatki. Rynek sam się powinien regulować i wygrać najlepszy.
Bardzo dużą krzywdę całej motoryzacji zrobiła zielona ideologia, nakazy, zakazy, dopłaty, podatki. Rynek sam się powinien regulować i wygrać najlepszy.
@elvispudliszki: Badanie statystyczne: Elektryk za drogi.
@otaconmgs91: błagam... prezentowana tesla kosztuje 225 000 zł, ile kosztował ten egzemplarz fiata 500? Nieważne, sensowny samochód spalinowy można kupić, upraszczając, za 125 000 zł (tyle na pewno nie kosztował ten fiat), za różnicę w cenie zakupu, 100k ,mamy utrzymanie i benzynę do takiego samochodu na minimum 10 lat licząc z dużym okładem, 8 litrów/100 km spalanie, 7 zł/l paliwo, 15k km rocznie. A można kupić auto nie za 125k, a za 90k, nie takie co pali 6 litrów zamiast 8, wyobrażam sobie scenariusz, w którym cykl życia takiego samochodu skończy się szybciej niż przepalenie tego 100k :)
@yanek911: Za kilka lat kupuje elektryka, boję się tylko tego że jak kupię auto do do prądu zacznie być doliczana opłata drogowa więc o ile dzisiaj zazdroszczę elektrykom ceny 100km tak boję się że jak kupię to będzie drogo
@witwanat1298: o ile rozumiem narzekanie na koszty o tyle narzekanie na wygodę w aucie 3 razy tańszym jest bezzasadne
@septus0: Jestem fanem elektryków. Ale Tesla musiał by skreślić z ceny jedną cyfrę abym zdecydował się kupić elektryka.
@krystianek5853: Dla mnie to żadna przyszłość
Z prostej przyczyny nie każdy ma dom
A nawet jak ktoś mieszka w bloku nie kazdy ma garaż
Jak dla mnie to uzupełnienie rynku nie jego zastąpienie
Ja jestem za hybrydami
Mam Corolle 1,8 w hybrydzie samoladujacej sie
Auto segmentu c nie b
Przy 120 pali 5 litrów
W mieście 3,5 litra
Tankowanie niewiele dłużej niż Fiata
Bo bak nie ma 35 litrów tylko 43
Więc wyszło by mnie dużo taniej niż fiatem
I wtedy elektryk traci sens
Z prostej przyczyny nie każdy ma dom
A nawet jak ktoś mieszka w bloku nie kazdy ma garaż
Jak dla mnie to uzupełnienie rynku nie jego zastąpienie
Ja jestem za hybrydami
Mam Corolle 1,8 w hybrydzie samoladujacej sie
Auto segmentu c nie b
Przy 120 pali 5 litrów
W mieście 3,5 litra
Tankowanie niewiele dłużej niż Fiata
Bo bak nie ma 35 litrów tylko 43
Więc wyszło by mnie dużo taniej niż fiatem
I wtedy elektryk traci sens
@pwoz113: No na rajdzie nie jestem , rekordów nie pobijam . 1h to relaks
@bIackwhiteTV: Kondzio, kolejny test w zimę poproszę xD Sory, musiałem hyhyhyhy
@sewerynrutecki8790: Jadąc podobną trasę taką teslą, wolałbym rzadziej postoje, a dłuższe ładowania - np. w trakcie obiadu, niż częstsze, a krótsze ładowania, czyli np 3 ładowania w sumie 2 godz. niż 5-6 ładowań z czasem ładowań 1:30, do których dochodzi czas zwolnienia przed zjazdem, zjazdu, zaparkowania, odbicia się w ładowarce, podłączenia, i czas zanim zacznie ładować, a później odpięcia kabla, schowania, ruszenia, wyjechania i złapania prędkości przelotowej.
@Smykonis: Teamspalinowe. Ekstra materiał. Gratulacje Panowie. Oba samochody dały radę. Mój Focus mk4 2020 rok 1.5 120km diesel zrobi tę trasę w dwie strony na jednym baku. Spalanie około 4,5l.
@radzynek: Ciekawy test ....ale przykładowo Dacia Duster IV z LPG byłaby znacznie bardziej wygodna na trasie a i koszt całkowity spadl by o 50%....no ale wiadomo tylko osiągi znacznie gorsze.
@tatamai: Tiaaa, porownajcie standardowego elektryka z zasiegiem 150-200km i wolnym ladowaniem a nie Tesle na wypasie, whats the point?
@droczek: Tydzień temu w ramach testów (dla siebie i floty filmowej) zrobiłem 1030km Toruń - Szklarska Poręba - Toruń elektrycznym BMW i5. Całość ładowania na tym dystansie to 85 minut (4 postoje w tym jeden wynikający z potrzeby siku i kawy - 9 minut na ionity Poznań). Generalnie BMW dużo gorsza ekonomika niż ta Tesla, bo średnia z całej trasy to 21kWh/100. Do Łodzi było poniżej 20, ale ponieważ ostanie ładowanie było przy KFC i jadłem z dziećmi obiad, to energii naładowałem ciut więcej i poleciałem 150 na tempomacie od Łodzi do Torunia ?
Moje osobiste wnioski - z dziećmi czy nawet samemu potrzebuję postoju co 2-3 godziny na siku, kawę czy jakiej jedzenie. W związku z tym, letnie podróże elektrykiem, nawet w okolice malo przyjazne i pozbawione szybkkch ladowarek jak okolice Szklarskiej, są do zrobienia i nie zakłócają mi mocno standardu podróży. Ciekawe jak to będzie zimą wyglądało
Moje osobiste wnioski - z dziećmi czy nawet samemu potrzebuję postoju co 2-3 godziny na siku, kawę czy jakiej jedzenie. W związku z tym, letnie podróże elektrykiem, nawet w okolice malo przyjazne i pozbawione szybkkch ladowarek jak okolice Szklarskiej, są do zrobienia i nie zakłócają mi mocno standardu podróży. Ciekawe jak to będzie zimą wyglądało
@northazerate: Oba materiały bardzo fajne, w sam raz na sobotni wieczorny seans. Pozdro!
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=BkAGo4NROpw