STRAŻNICY VS NAJEMNICY Kto by wygrał? - LANCA


Serwer Axyl to projekt z ambicjami, tworzony specjalnie dla graczy. Cała otoczka utrzymuje klimat ukochanego Gothica a społeczność, która go otacza jest naprawdę niesamowita i nadaję temu klimatu jeszcze większą unikalność. Serwer posiada wiele udogodnień
Komentarze:

@kubson799: Nie dodałeś 1 ważnej rzeczy. Jakby zebrac wszystkich strażników z kolonii to przeważali by bardzo względem najemników. Z kopalni placu wymian , to najliczniejsza grupa w starym obozie ( nie licząc kopaczy). Natomiast w nowym obozie najliczniejsza grupa są szkodnicy a nie najemnicy. Więc 3-0 strażnicy
@ney123dziedzic8: Niewykończony miecz rzeczywiście lepsze wyposażenie ?
@twojwuj8117: Zrobiłem kiedyś symulację inwazji SO na NO i odwrotnie w I i II rozdziale gry (zakładając takoby scenariusz, co by było, gdyby Bezio się nie pojawił). I ogólnie biorąc pod uwagę siłę, zręczność i parametry zbroi wychodzi na to, że:
- randomowy strażnik, który nosi lekką zbroję i niewykończony miecz poradzić sobie może ze szkodnikami, którzy noszą lekkie zbroje, ewentualnie te średnie. Szkodnicy noszący cięższe pancerze szkodnika i najemnicy są nie do pokonania przez tych strażników.
- randomowy strażnik, który nosi zbroję strażnika już bez problemu radzi sobie ze szkodnikami, chociaż szkodnicy z ciężkim pancerzem szkodnika mogliby takiego strażnika powalić.Jedynie górują nad nimi najemnicy noszący ciężkie pancerze
- i wreszcie randomowy strażnik, który nosi ciężką zbroję strażnika jest w stanie pokonać większość najemników, no chyba, że randomowy miałby do pokonania Orika, Torlofa czy samego Lee, to już niekoniecznie.
Tak wyglądają proporcje jeśli chodzi o walkę wręcz. W przypadku walki na dystans, to strażnicy z lekką zbroją, mający kuszę i stopień adepta już są w stanie mocno obić najemnika, a szkodnika załatwić.
Jednakże trzeba też wziąć pod uwagę istotną rzecz, jaką jest ilość mikstur oraz jedzenia w ekwipunku obu stron. Właściwie moja symulacja wykazała, że to właśnie ta rzecz sprawia, że Najemnicy i Szkodnicy byliby w stanie pokonać Strażników i Cienie bez problemu, przy minimalnych stratach własnych. Dlatego, jak sobie założyłem, żeby doekwipować w żywność i misktury Strażników (ustawiając rozdział II, bo wtedy ilość zwierzyny łownej typu ścierwojad i kretoszczur jest większa), to wtedy bardzo mocno rosną szanse na zwycięstwo Strażników.
No i kończąc wątek inwazji NO na SO czy odwrotnie. Najemnicy atakując z zaskoczenia (czyli nie wystawiamy jednostek z zamku w zewnętrznym pierścieniu) bez problemu poradzą sobie ze zdobyciem zewnętrznego pierścienia SO. Z kolei zdobycie zamku może okazać się dla nich wręcz niemożliwe i z reguły przegrywają lub jeśli już uda im się zdobyć, to przeżyło by ich raptem paru. Trzeba tu wziąć pod uwagę, że magnaci są naprawdę mocnymi jednostkami, lecz nie posiadają oprócz Blizny broni dystansowych.
Z kolei Inwazja SO na NO też wygląda podobnie. Strażnicy atakujący z zaskoczenia z łatwością przebiją się przez bramę bronioną przez szkodników, a potem przez tych kilku najemników. W jaskini szanse mogą się zmienić w zależności od tego, jak intensywnie szkodnicy będą ostrzeliwać strażników, no i oczywiście, czy strażnicy posiadają tez zaopatrzenie w mikstury i żywność tj. najemnicy. Jeśli je posiadają i przy wsparciu magnatów, to są w stanie pokonać NO, zaś bez tego wsparcia, jedynie mogą zadać umiakrowane straty NO, sami ponosząc cięzkie jako SO.
Magów w tych symulacjach nie uwzględniałem jako strony atakujące.
No i oczywiście przedtem trzeba ustawić wszystkim tym postaciom z Flags = 2 na Flags = 1, aby byli śmiertelni.
Wnioski są takie, że dużo jest czynników, które zależą od tego, która strona wygra, ale jeśli weźmiemy pod uwagę takie wyposażenie, jakie od samego początku oferuje gra, sami nic nie dodając czy zmieniając, to Najemnicy w większości starć mają zdecydowanie większe szanse na zwycięstwa niż Strażnicy.
Pozdrawiam.
@janpiotras: I Tak Najsilniejsi w Koloni są Strażnicy Świątynni z obozu na bagnie, średnio każdy z nich ma 70-80+ siły i miecze dwuręczne zadające 70-80dmg. W Starym Obozie strażnicy mają kiepską broń od niewykończonego miecza 20 dmg po miecz strażnika 32 dmg. Wiem bo jak kiedyś przechodziłem gothiczka na kodach i potrzebowałem jakiegoś miecza dwuręcznego na początek to lałem jakiegoś straznika na bagnie?
@imperial2747: W Gothic I myślę, że wygraliby raczej Strażnicy ze Starego Obozu, ponieważ wydaję mi się, że mają po swojej stronie większą ilość silniejszych postaci ze średnimi/ciężkimi pancerzami, natomiast w Gothic II sytuacja jest odwrotna i to Najemnicy z mocniejszym uzbrojeniem przeważają, a Strażników z ciężkim pancerzem można policzyć na palcach jednej ręki.
@msidor8300: Witamy w koloni
@truten3737: W nowym obozie chłopców od groma
@Youtube.changed.myname: W większość zgadzam się z tym co powiedziałeś, jednak zabawię się w adwokata diabła i wymienię kilka plusów najemników.

1. Broń obuchowa tak naprawdę jest lepsza właśnie przeciwko sztywnym pancerzom. W prawdziwym życiu, większość mieczy odbiła by się od metalowych płytek i co najwyżej wybiła by przeciwnika z równowagi. Miecze w walce ze zbroją płytową albo trzyma się odwrotnie, i uderza się jelcem/rękojeścią jako kiepską bronią obuchową, albo trzyma się jedną ręką za rękojeść a drugą za ostrze co pozwala na celniejsze trafienia w szpary w zbroi oraz na używanie miecza jak dźwigni zapaśniczej.



2. Jeżeli zamiast otwartej walki miało by dojść do oblężenia poszczególnych obozów to:
w oblężeniu Starego Obozu najemnicy mogli by spalić cały zewnętrzny pierścień, to zmusiło by wszystkich mieszkańców do stłoczenia się w zamku gdzie szybko skończyły by im się zapasy.

Nowy obóz nie tylko byłby trudniejszy do oblężenia, ale jest również bardziej kamienisty niż Stary Obóz, a zatem trudniej by było go spalić + mają stały dostęp do wody.
Co więcej, w przypadku oblężenia stracili by tylko wolną kopalnie oraz pola ryżowe, reszta terenu znajduje się za bramami i jest wystarczająco duża aby dalej kultywować tam rośliny, czerpać wodę oraz łowić ryby. To znaczy, iż byli by wstanie dużej wytrzymać bez głodowania.
A gdyby miało dojść do kontrofensywy, mogli by zniszczyć tame i zmyć strażników oblegających obóz od strony pól ryżowych.


To powiedziawszy, wciąż uważam że przegrali by najemnicy, ponieważ ich pancerze są aż tak złe. Na nic jest broń obuchowa jeżeli strażnicy odrąbią ci ręce zanim ich zatrzaskasz. A co do walki wewnątrz obozu, to na pewno któryś ze szkodników zdradził by swój obóz w zamian za nagrodę od magnatów, pamiętajmy, że względem opisu świata szkodnicy mają być naj chciwszą brutalną i zdradziecką gildią, nawet jeżeli nie jest to adekwatnie pokazane w grze.
@OFIR_Kubson: Jeśli lorowo bazując na wydarzeniach z gry Gothic 1 to Strażnicy z SO. Jeśli kierując się jakimiś sympatiami bo chyba o to też tutaj się rozchodzi to można faworyzować Najemników gdyż byli szkoleni przez generała, a nie samozwańczego watażkę, a tak w ogóle to Strażnicy Świątynni by naklepali jednych i drugich
@valji6185: mam wrażenie ze trochę za mało zwróciłeś uwagę na wyszkolenie obu obozów.
prawdomównie cały stary obóz nie posiada żadnych ludzi z doświadczeniem wojskowym, według mnie pewnie jest to ze jeśli jakiś żołnierz pojawił by się w kolonii np przez dezercje wybrał by beż myślenia lee, jest to dla mnie pewnie bo pewnie wiedzą ze najsłynniejszy generał jest w tej kolonii j a nawet jak nie to dowie sie w kolonii, więc przez swoje doświadczenie bojowe wybrał by starego znajomego lub osobę z swojego świata który zna a nie jakiś bandziorów których nawet nie zna.
dlatego mam wrażenie ze nowy obóz przez posiadanie prawdziwych żołnierzy dawał by rade lepiej szkolić skazańców niż stary obóz, nawet nie wiem czy ktokolwiek w starym obozie ma jakiekolwiek wyszkoleniowe wojskowe.
problemem dla mnie jest też rozpasanie strażników w starym obozie, maja wszystko co chcą a nie posiadają żadnego zagrożenia więc nie ma motywacji na naukę, wystarczy im ze wyglądają potężnie i więcej im nie trzeba bo co taki kopacz im zrobi nie jest dla nich żadnym zagrożeniem, nawet jak by próbował coś by mu zrobić to samo lepsze wyposażenie wystarczy żeby przekonać kopacza ze zrobił głupotę, natomiast najemniczy są przeciwieństwem ciągle się szkolą z myślą ze będą walczyli z strażnikami z starego obozu a nawet atakują ich konwoje, więc potrzebują ciągłej edukacji w walczę bo co chwile im coś zagraża a to jakieś bandziory a to zwierzęta a to stary obóz.
samemu nie raz dowiadujemy się ze strażniczy są nie udolni nawet w pilnowaniu kopalni, mają tam jedno najważniejsze zadanie w całej kolonii a i tak pełzacze zabierają im kopalnie i muszą ich ratować strażniczy świątyni, ciągle widać ze strażniczy choć mają lepsze pancerze i bron nie potrafią zwykłych pełzaczy pokonać, strażniczy świątyni których jest o wiele mniej w kopali wykonują te zadanie o wiele lepiej niż kopalnia pełna strażników, dobrze wiemy ze strażnicy spędzają ogromne ilości czasu na szkolenie i na walkę z zwierzętami z bagien które są dla nich prawdziwym zagrożeniem.
jak dla mnie strazniczy są tylko pokazowym zagrożeniem, mają wyglądać groźnie i pilnować kopaczy i tylko to umieją robić, nie widzą sensu w szkoleniu bo nic z tego nie będą mieli a mogą o wiele łatwej i mniej ryzykownie zarabiać, według mnie naprawdę walczyć umieją tylko głowni strazniczy który mają kontrolować resztę, a dzięki wyszkoleniu bez problemu można siłowo nakłonić strażnika do wzięcia się do pracy, bo często widać ze nie wykonują swojej roboty bo im się nie chce np walka z pełzaczami lub pilnowanie obozu bo wystarczy ze wyglądają groźnie i są silniejsi bo lepiej się odżywiają od kopaczy.
@adiik1991: Thorus vs Gorn kto by wygrał?
@panslawek1203: Za Gomeza
@jakubjanus1523: Kiedy będzie materiał z uniwersum Cyberpunka?
@Venom6662: #teamNowyObóz
@krzysztofharasimowicz9919: Bardziej stronniczego materiału już dawno nie widziałem.
1. Bronie obuchowe są bardzo skuteczne przeciwko kolczugom czy zbrojom płytowym i powstały właśnie jako odpowiedź na nie.
2. Najemnicy są bardziej zaprawieni w boju, chociażby w walce między sobą, a strażnicy chleją tylko na zamku.
3. Kilka warstw skór chroni przed cieciem miecza dużo lepiej niż kolczuga przed ciosem buławy.
@WolvGame: Frakcja 1: gorące chłopaki z obozu
@Alekej1234: Ej zrobisz ciri kontra kratos prosze kocham tą serie -#wielkie pojaednki
@dominikjozefszlek7911: Jak nic najemnicy- mają tylko średnie i ciężkie pancerze (lekki pancerz może mieć tylko Bezi- a ten jest ogólnie patrząc realnie a nie statystykami najgorszy. Może taki podobny do lekkiego pancerza strażnika świątynnego- który też za wiele ciała nie chroni. Choć w ciężkiej zbroi najemnika to biceps i przedramiona są odsłonięte- więc ciężka zbroja strażnika starego obozu chyba by lepiej chroniła...?
Natomiast patrząc po statystykach to każdy rodzaj zbroi najemnika jest lepszy niż straży starego obozu. Stary Obóz mógłby wygrać chyba tylko przewagą liczebną.?
Natomiast jeżeli chodzi o zajęcie wolnej kopalni i wymordowanie tamtejszego obozu... No cóż nie ma nawet tej ścieżki którą staroobozowicze przyszli- tu temat ich podbicia kopalni jest moim zdaniem niedorobiony.
@soko5531: Nie żebym się znał ale czasem właśnie broń obuchowa nie jest lepsza w ciężko-zbrojnych? w końcu miecz czy topór i tak nie przebije kolczuki i blach a obuchem można zadać poważne obrażenia wewnętrzne czy może spowodować złamania.
@L4NC4: Jeżeli jesteście zainteresowani serwerem Gothic 2 Online w trybie MMO, zapraszam Was na Axyl.pl
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=aeccfNm0zHU