Ale taka, która ZAWSTYDZA największe firmy | S.T.A.L.K.E.R. 2 - Mestre


Stalker 2 to z jednej strony gra pełna błędów, niedoróbek i problemów technicznych, jednak z drugiej – oferuje ogromny i ciekawy świat od którego nie sposób się oderwać. Co to dokładnie oznacza? Zapraszam do oglądania :)
Komentarze:

@spidergisz: Trafiłem na ten kanał przypadkiem i bardzo się cieszę. Zostanę na dłużej.
@st.john_one: właśnie po skończonym heretica i ogrywam hexena z trybem hd i voxelami zamieniającymi sprity. cholera naprawdę potrafi wciągnąć - a grałem w to pewnie ze 28 lat temu :P
@kollokolo6096: Twórcom może chodziło o nostalgię graczy, tworząc grę w taki sposób, a nie inny.
@pawekingu216: Czyli po prostu trzeba poczekać na łatki i mody, które poprawią grę i będzie lepiej miejmy nadzieję.
@grimmjowespada2422: Tragicznie zrobili pijawkę teraz dostrzegam że to nie jest tak że ona przechodzi w kamuflarz i sobie biega ona zaraz znika teleportuje się gdzieś kilka metrów za graczem i wychodzi z niewidzialności tuż przed naszym nosem,gdzie w starym Stalkerze ona biegała wokół oczy jej się świeciły i można było do niej walić po za tym jak mocno oberwała to zaczynała kuleć
i mocno dyszeć nie była jakimś tankiem atakowała z flanki i odrazu uciekała jak zaczynałęś do niej strzelać jej obroną był kamuflarz.
@maciejwyzgowski: Ta gra jest bardzo nierówna — w pewnych aspektach zachwyca, w innych zniechęca. Kiedy zobaczyłem tę atakującą mnie kulę mięsa z łapami, to od razu zwróciłem uwagę, że ten mutant jest jakby żywcem wyjęty z pierwszego STALKER-a - ten sam wygląd, tekstury, animacje... Podejrzewam, że z braku czasu twórcy zaimplementowali do gry stare rozwiązania, zamiast stworzyć je od nowa. Mamy zatem powtórkę z Cyberpunk 2077. Teraz będziemy świadkami łatania tej gry przez jakiś rok, może dwa, aż może w końcu otrzymamy "w miarę" gotowy produkt. Bardzo niepokojący trend i niestety gracze powoli się do tego przyzwyczajają ¯_(ツ)_/¯
@MatadorShifter: Gadajacy po polsku Wolverine recenzujacy Stalkera. Jakież to super rzeczy youtube skrywa po swoich kątach ❤️
@fotomgames6827: 10:50 filmu mozyka ktora wstawiłes dosłownie mnie rozniosła xD
co do gry sadze ze bedzie tak samo jak z cyberpunkiem (mam wielka nadzieje bynamniej) wiec zgadzam sie lepiej poczekac i nie psuc sobie całej imersji ani pierwszego wrazenie
@jacknelson9800: Czekałem na tego stalkiera, ogrywam ale mam średnie odczucia. błędów jako tako niedoświadczam, graficznie gram na epickich. Tak jak każdego chyba denerwują mnie mutanty (w szczególności pijawa która pojawia się z nikąd i nie da sie odskoczyć czy co kolwiek), w ogóle mutanty są strasznie generyczne - respią się dopiero jak wejdziemy w okrąg jakiejś lokacji, lubie snajpić - w np zewie prypeci mogłem wziąć swd usadzić sie na wieży i te pijawki wybić z odległości - tu musze wejść dokładny punkt żeby sie zrespiły na dodatek są cały czas niewidzialne co jest serio wujowe.
Brakuje strasznie też jakiegoś trybu coop żeby przechodzić to np z najomkiem, w misjach też brakuje żebyśmy zrobili coś wspólnie z npc zawsze jest to my uderzymy grupą a ty pójdziesz kanałami/podziemnym tunelem i tucz sie z tymi mutantami. Wiem że to stalker ale zawsze mnie to denerwowało że wszędzie samemu, idź w podziemia jakiegoś labolatorium też samemu.
Kolejna sprawa - npc ZAWSZE mają zepsutą broń, im sie nigdy nie zacina... Odstrzelisz to znajdujesz np 2 pociski w jego eq serio? Wystrzelisz magazynek ze świeżo poskładanej broni nagle cyk spada jej stan o jakieś 10%... A później napraw za 5k gdzie za samą misje dostaniemy po 1k. Wkurwiony zainstalowałem moda zwiększający udźwig bo nie idzie często misji ukończyć z jedną bronią bo jest wiecznie zepsuta po kilku magazynkach.
Standardowo też handlarze sprzedają wszystkl za chorendalne kwoty ale jak czegoś nie potrzebuje to coś co sprzedają za 500 ja im moge sprzedać za może 50...
nwm dla mnie mimo samej trudności gry po co to jeszcze bardziej sztucznie utrudniać?
@outsidersky: Przyjemnie mi się gra bez żadnych bugów
@AkiWataru: Poczekam sobie dwa lata
@yea0276: Ta latarka to wogole nie wiele daje
@totalwar4862: It looks like they ran out of money for development. It looks like we were all scammed out of money. This game was not developed by game developers, this game was developed by game designers who don't understand and don't know how to make a game properly and make it enjoyable to play and not just watch a game movie.
@kihot6201: kacapskie nico same bugi i tyle nie gram w to gooowno
@MsAndragora: Puki co jest to gra nie grywalna, trzeba odinstalować i poczekać z rok może że dwa...
@DuaLL1337: Dobra,musze sie wypowiedziec jako prawowity weteran zony.
Gra jesli chodzi o atmosfere jest... idealna. Taka, jaka prawdziwy fan starej dobrej trylogii mial w glowie jak myslal o tym jakby zona w stalkerze mogla wygladac z nowoczesna technologia.
Gunplay jest swietny, kazda bron brzmi doslownie tak jak chcialbym zeby brzmialy w kazdej innej grze fps. Doslownie, czuc ze kazda bron ma "kopa" lub "to cos" przez co chcemy wiecej strzelac.
Przyklad: ptm skifa brzmi bosko jak na mala popierdolke 9x18mm, ale EMR (M14) w kalibrze .308 brzmi tak poteznie, ze az boli jak sie slyszy i widzi jak kula trafia miedzy oczy naszego wroga.
Bronie zostaly tak dobrze wykonane, wszelkie animacje z przeladowania, naprawiania malfunkcji broni są boskie, tez sam odrzut broni jest dobrze wywazony. Jesli nie bedziemy w stanie opanowac odrzutu broni to bedziemy po prostu kasztanic, ale jak wyuczymy sie schematu strzelania dana bronia to czujemy sie jak operator sil specjalnych.
No ale dobra, koniec o gunplayu bo jest to solidny ale prosty plus.
Misje fabularne sa dobre, nie powiedzialbym ze zle, ale dobre. Jedyny minus tego jest taki, ze jak mamy jedna misje w zalisji a potem nagle misje przechodza na rejon oddalony o jakies 3/4 kilometry dalej, to sie tworzy pewnego rodzaju dluga dziura po ktorej w wiekszosci nie zapamietamy tego co bylo wczesniej. (Przynajmniej ja tak mam)
No dobra, to teraz minusy a jest ich kilka.
1. HP pool mutantow - szczegolnie pijawek, zabiera fun z gry. Jest na to sposob - Instalujesz moda ktory zmniejsza HP pool mutantow o polowe, i od razu gra staje sie wyzwaniem a nie zadręczeniem. Dalej masz 3 kg kupska w gaciach jak musisz z takim molochem walczyc, ale jest to satysfakcjonujaca walka, a nie wrzod na dupie.
2. Ekonomia - Znajdujesz fajna bron? Super. Chcesz ja naprawic by sie dalo z niej strzelac? Wyloz ponad 10k kuponow. I teraz pytanie, jak zarobic by wydac i jeszcze cos miec? Grind. Ale taki grind, ze wiekszosc czasu to bedzie zabijanie wszystkiego co sie rusza i daje zasoby jak i bronie, czyli kulawych npctow i sprzedawanie wszystkiego co sie da, co i tak daje za malo by miec stosunkowy progress z early do mid game. - Na to tez jest juz sposob. Pobierasz moda ktory daje potrojne, lub nawet poczworne wynagrodzenie z questow i tych glownych, jak i pobocznych, co daje relatywny boost do zarobkow, wiec nie czujemy sie jak 24 letni warszawiak mieszkajacy w 16m2 klitce ze swoja dziewczyna psem i kotem, a jak dobrze oplacany "wykonywacz" ciezkiej roboty za wlasciwa płace.
3. A-Life. Moglbym o tym zrobic duza rozpiske ale po co skoro kazdy wie jak jest: Przeciwnicy spawnia sie w okolicy 30/50m od gracza, wykrywaja nas doslownie od razu przez co nie ma w wiekszosci czasu na reakcje, jest to wtedy chaotyczna napierdalanka w obie strony. Okej, czasami zdarzy sie, ze AI patroluje teren, zwiedza zone i czasami tez slychac jak rozne frakcje walcza ze soba lub z mutantami. Ale teraz, granie snajperkami jest najgorsza opcja, poniewaz nie ma czegos takiego by sie przygotowac i wczuc jako snajper ktory bedzie zdejmowal jednego przeciwnika za drugim kiedy... no ich kurwa nigdzie nie ma do momentu jak gdzies nie podejdziemy xD. A jak juz podejdziemy to pewnie mozna latwo sie domyslic ze snajperka da nam tyle co cienka bawelniana skarpetka przed nadepnieciem na lego. Do poprawy, i to solidnej.
4. Glowne misje fabularne ktore... no nie pozwola nam isc dalej z fabula bo... sa zepsute. Jesli ma sie szczescie to sie gre przejdzie, jesli nie to utkniemy w martwym punkcie gdzie nic nie mozemy zrobic by kontynuowac dalej fabule.
SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT
Po misji fabularnej na bagnach gdzie musimy wylaczyc skanery psioniczne, dostajemy kolejna misje ktora wlasnie blokuje przejscie dalej dla niektorych wiec trzeba sie zajac czyms innym lub poczekac az naprawia - troche chujnia.

No i ostatni problem czyli numer 5.
BIEGANIE, DUZO BIEGANIA
Odbierasz misje w rostoku, gra kaze ci isc w okolice janowa, no spoko. Idziesz a do misji dalej zostalo ci ponad 2km drogi. Napotykasz sie na jedna interesujaca lokacje, zbierasz lupy idziesz dalej.
Potem znowu to samo i znowu zbierasz lupy. Zanim dojdziesz do misji to jestes obladowany jak wielblad, a po wkroczeniu na zolta strefe overloadu, skif nie potrafi przebiegnac nawet 60m bez odczekania okolo 10 sekund by znowu napelnic pasek staminy. Co sie przeklada na przedluzenie drogi koncowej z 10 min do nawet 30 min. Tak, energole i woda moga nam pomoc, ale biegnac 5 sekund, by potem zatrzymac sie i wypic energola, gdzie animacja trwa jakies 3 sekundy to co chwile musimy ladowac energole i wode zeby spowrotem wrocic.

Ogolem gra mi sie dobrze, 60 godzin na liczniku i od dawna sie tak nie wciagnalem, ale gra nie wybacza bledow, jest okrutnie niesprawiedliwa, karze za najmniejsze potkniecie i zawsze czeka na nas tęgi wpierdol za ktoryms rogiem. Jako fan serii, dla mnie gra na solidna ocene 8/10 narazie. Jak naprawia bledy z progressem i zbalansuja troche ekonomie i rozgrywke to pojde o oczko wyzej z ocena, ale moim skromnym zdaniem ta gra bedzie grywalna dopiero za ok +- 5/6 miesiecy. Wiec jesli nie spieszy ci sie by to ograc to poczekaj az naprawia wiekszosc bledow. Jesli zas czekales na te gre ponad 14 lat jak ja, to napewno ja ograsz bez zadnego ale jak ja.
@damianopl25: Dzięki za tak szczegółową recenzję tej gry! Już miałem ją kupować, ale postanowiłem najpierw obejrzeć Twój filmik. Myślę: "Wejdę, zobaczę, co masz do powiedzenia" – i jak zwykle się nie zawiodłem. Twoja opinia przekonała mnie, żeby jeszcze trochę poczekać na aktualizacje. Mam nadzieję, że w przyszłości zrobisz kolejny materiał, w którym sprawdzisz, czy deweloperzy faktycznie naprawili te problemy, o których wspominałeś. Dzięki raz jeszcze za rzetelne podejście robisz wspaniałą pracę.
@Dehipnotyzer: Tam jest jeszcze kupa innych problemów. Ogromna liczba apteczek, bandaży i żarcia wszędzie w około odbiera element survivalu, przeciwnicy widzący przez ściany, źle zrobione skradanie, ciemność jest skopana, nie wiadomo kiedy jesteśmy widoczni a kiedy nie. Gra jest bardzo popsuta ale ten klimat! Gram i wybaczam, bo naprawdę brakuje takich gier na rynku.
@siumot78: cześśśść
@szefu1990: Gra sie przyjemnie ,trzeba oko przymknac na duzo rzeczy ,ale mogli to zrobić dużooo lepiej.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=f_nYLcSks_o