PRZEPUSTNICA WROGIEM TWOJEGO SILNIKA!!! WYJAŚNIAM DLACZEGO! - Profesor Chris
Warsztat profesora: Mechanika pojazdowa 510659656 Chiptuning 697401041 OGŁOSZENIA PROFESORA GRATY I GRUZY NA SELL: Sklep Profesora z gadżetami i pamiątkami: Wsparcie działalności Profesora: 09 2490 0005 0000 4000 3938 8281 Paypal: ... Program d
Komentarze:
@kliczko88: Przy zmiennym wzniosie straty pompowania też są, rolę przepustnicy odgrywa zawór ssacy.. dalej jest różnica ciśnień przed i za zaworem. Dalej jest restryktor w układzie dolotowym tylko że bliżej cylindra co objawia sie wiekszą dynamiką. Profesorze traktuj jako bump
@hagishagis7233: Normalnie profesor ASP ! przelew zrobiony ??
@tomekfifo1490: No tak auto jakby było bez przepustnicy ciekawe jakby to można było zastąpić, tak jak kiedyś były gaźnikowce, i weź takie auto ustaw na gaźniku żeby pięknie chodziło i nie gasło na zimnym. Pamiętam jak ojciec miał kiedyś Suzuki jechałeś jechałeś do świateł i gasło ?, trzeba było dłużej na ssaniu jechać taka ekonomia i juz wtedy byli tacy fachowcy że nikt tego nie ustawił prawidłowo. Gaźnik trzeba było prawidłowo wyczyścić i wyregulować. Wymieniaczy nigdy nie brakowało i obecnie też nie próżnują. A co do przepustnicy w ON że niby zawala ją syfem hmm, można profilaktycznie wyczyścić, jak się jeździ w trasy i normalnie używa auto to tak szybko jej nie zawali, w benzynie przepustnice mają nieco inną specyfikę działania tak jak Profesor mówi na filmie. Teraz ta nowa Benzyna E10 jest gorszej jakości jak normalny ON więc ciekawe jaki będzie efekt długo falowy eksploatacji na przepustnice i osprzęt benzyna vs diesel.Trochę ci sie Panie włosy strasznie przerzedziły...
@wojtekvelzizo3007: Wyczyściłem przepustnicę po 3 latach niebiańskiego paliwa(95%lpg/5%pb95) i nie warto, była prawie czysta! Powodem czyszczenia było falowanie obrotów, które wynikało z brudnego czujnika położenia wału! Dzięki Chrisowi i Michowi, problem rozwiązałem sam!!! Dziękuję.
@zimel_51: Jeeesst profesor! Identycznie tacy dumni zakładali na siebie fartuszki moi profesorowie w szkole. Dobrze mowisz,umiesz przekazać wiedzę.Szacun
@przemoskowron: Oooo widzę kris nadal prowokujesz tokarkę żeby cie zjadła ?? we tym anzlu ( pompe to będzie miała tokarka jak złapie za fartuch??)
@KoolarzObwarzan: Przyjął się jak świeża ryba u młodego pelikana. Lubię te odcinki - Profesor po prostu musi wykładać.
@kantonihepner1862: Bardzo ciekawy materiał, dowiedziałem się nowych dla mnie rzeczy o tym odcinku dolotu ;)
@mateuszkata2311: Filmik się przyjął, merytoryczne treści od profesora zawsze mile widziane
@rafanagigancie236: Krzysztof czy będzie filmik q&a
@shogunlechuza6650: Wkradł się dość duży błąd. Zaczynając 3:27, tak za wzrost ciśnienia odpowiada spalanie. Ale dalej musisz że tak naprawdę wzrost temperatury powoduje ten wzrost ciśnienia. No i tu postawić trzeba by pytanie czy mówisz o silniku parowym czy spalinowym. Bo w parowym faktycznie za wzrost ciśnienia odpowiada temperatura. Natomiast w silniku spalinowym jest zupełnie inaczej. Paliwo zamienione w gaz poprzez spalenie zwiększa objętość i przez to wytwarza ciśnienie. A temperatura która podczas tej reakcji powstaje to są straty energii która idzie sobie poprzez chłodnice w świat. Ciecz zamieniona w gaz zwiększa objętość, to zjawisko jest wykorzystane zarówno w silniku parowym jak i spalinowym. Z tym że spalanie mieszanki nie ma na celu podgrzewania niczego. Samo spalanie jest wykorzystane do tej przemiany a temperatura jest produktem ubocznym.
@Kuba27pl: Rozumiem to tak: na wolnych obrotach w obu przypadkach ilość(masa) powietrza jaką ma pobrać tłok do cylindra ma być taka sama. W rozwiązaniu bez zmiennego wzniosu to przepustnica blokuje przepływ powietrza, żeby tłok nie pobrał go za dużo(i to blokowanie przep. pow powoduje, że tłok musi zaciągnąć do cylindra powietrze bokowane przepustnicą i to zaciąganie powoduje straty..) natomiast w rozązaniu ze zmiennym wzniosem zassanie powietrza przez tłok ograniczone jest czasem otwarcia zaworu, czyli nie potrzeba blokować przepływu przepustnicą, tylko zawór ma skrócony czas otwarcia przez co docelowo powietrza do cylindra dostanie się tyle samo co w poprzednim przypadku ;) A jak do tego dojdzie jeszcze otwarcie zaworu wydechowego w czasie suwu ssania i zassanie spalin to przepustnica jest na bezrobociu na wolnych obrotach ? @profesorchris
@MrDeLaRea: Ale prof Chris jest madry? jednak pewnej rzeczy nie rozumiem ?co nam da pozbycie się przepustnicy i sterowanie przymkniętym zaworem skoro straty pompowania Czyli po prostu próżnia generowana jest w cylindrze przez poruszający się w dół tłok. także problem przenosi się z dolotu do samego cylindra gdzie wciąż powinna być strata energii w ruchu tloka spowodowana przymknietym zaworem???????
@Varlenus: Do wszystkich, którzy nie widzą różnicy efektywności między przepustnicą a zmiennym wzniosem: Przy przepustnicy tłok musi wytworzyć podciśnienie nie tylko w komorze spalania, ale i w części kolektora. Logiczne jest, że w efekcie zassie mniej powietrza do komory spalania.
@piotrdobinski9738: Ciekawy material jak kiedys, chetnie mógł by trwac dluzej. Pooszę bardzo o firm z odmmą i ogólnie podsieciami mam teraz taka v8 gdzie jest ich sporo. Z morze inni też by się dowiedzieli czegoś. Pozdrawiam Profesora
@6666600066666: Czy interesowałeś się Kris Detroit Diesel Series 71? Bardzo ciekawe diesle 2-suwowe, na których w latach 1990/2000 jeździło pół Ameryki. Traki, autobusy. Silniki te zanikły jako "zbyt brudne", ale są dowodem, że eksperymentować trzeba. Jeszcze nie wszystko w kwestii silników tłokowych przyszło na świat.
@rapper3d1b: Silnik 7 cylindrowy ma w swojej ofercie FENDT w modelu 900 Vario
@PiotrW-nw8nc: witam, jak zwykle świetna prelekcja - dzięki
@wojtasec: Super odcinek. Idąc za cis opowiedz o podtrzymaniu turbo myślę, że będzie ciekawie bo mało jest o tym informacji
@profesorchris: Dziwna akcja jest w komentarzach bo zebrało się kilka osób i negują co powiedziałem o stratach w pompowaniu a to w sumie była cała idea tego filmu aby o tym opowiedzieć. Tak jest róznica w tym czy tłok zasysa przez zmienny wznios a przepustnicę, w materiale nie ma błędu. Mam trochę do siebie teraz żal że w sumie nie poświeciłem więcej czasu na wyjaśnienie tego zjawiska. Chodzi o to że przy zmiennym wzniosie tłok zaczyna pracę suwu ssania bez podciśnienia w kolektorze czyli oporu, oczywiście zawór musi się zamknąć i wkońcu pewne opory pompowania powstaną, ale o wiele mniejsze niż w przypadku zbudowanego podciśnienia w kolektorze przy pełnym lifcie. Mordeczki z całym szacunkiem Ci inżynierowie nie projektują tych rozwiązań bo im się nudzi w pracy :)
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=RYL4UGX4Kk0