Względem Klimatu w Grach TRZEBA się ZRADYKALIZOWAĆ - Kiszak
Oglądany Film @RadosnyGrajek Wesprzyj kanał: Zapraszam na Streamy Codziennie ~20:00 : Kanał Archiwum: KiszakArchiwum Kanał z Clipami: KiszakClipy Moje Koszulki Kupicie Tutaj: (reklama) Discord: Instagram: Kupuj gry taniej na Instant Gamin
Komentarze:
@andrzejmurzyn4998: Stwierdzenie klimat nie jest złe, ale jak go sie używa, bo stwierdzenie dobry klimat jest głupie,
Ale powiedzenie że gra ma ciężki ciemny, gęsty dramatyczny klimat jest w zupełności dobre
Ale powiedzenie że gra ma ciężki ciemny, gęsty dramatyczny klimat jest w zupełności dobre
@nikita144: Czy tylko ja rozumiałam, że klimat to jest nastrojowość gry?
Czyli np. gra cyberpunkowa ma dobry klimat jeśli utrzymuje się w konwencji cyberpunku?
Czyli np. gra cyberpunkowa ma dobry klimat jeśli utrzymuje się w konwencji cyberpunku?
@kamilos19982010: Dla mnie "klimat" to osaczenie w Stalker Gamma, kiedy idziesz i nagle usłyszysz szepty za głową, które są częścią ambientu (chociaż nie zawsze) czy właśnie muzyka która odpala sie w losowych momentach
@ArtistToffi: Każda gra ma jakiś klimat. Ludzie muszą to wreszcie zrozumieć. Ten utarty frazes mówi wszystko i nic. Tak jak w rozprawkach na polskim "fajne".
@ToChoIOCUS: Klimat to jest z definicji zestaw cech, ktory po polaczeniu daje jakis wynik. Jak rownanie skladajace sie z kilku substratów. Problemem jest, ze to pojecie bez dna i granic, bo kazdy moze wybrac swoje elementy i wstawic je do rownania.. ergo nie ma sensu uzywac tego okreslenia gdy chcemy osiągnąć obiekwtywna recenzję. Oceniajacy używają go jako slowa wytrychu, ktory mozna wypelnic dowolna trescia i zawsze odbic argument, gdy ktos stanie w opozycji.
@Konqer: Gówniana gra nigdy nie zostanie podciągnięta przez klimat, ale dobra gra może zostać położona przez brak klimatu. Najprostszym przykładem są tutaj gry od Nintendo, które zwykle są fenomenalnie zaprojektowane, ale nie chce mi się w nie grać, bo to widzę i odczuwam na ekranie jest dla mnie niepoważne. Z tego powodu np. nigdy nie skończyłem Mario & Rabbids: Sparks of Hope. Mimo że jest to rewelacyjna taktyczna turówka to granie kolorowymi laleczkami jest po prostu nudne.
@RahAsghul: Mysle ze latwiej bylo by zrozumiec to pojecie wyciagajac go z koncepcji gry i uzyc w inmnym kontekscie bo wydaje mi sie ze "klimat" jest bardzo ogolny i szeroko rozumianym pojeciem. Stworz klimat romantyczny w walentynki dla swojej kobiety. Co zrobisz by stworzyc romantyczny "klimat"? Stwierdzisz ze kolacja przy winiei swiecach stworzy odpowiednia atmosfere/klimat. Jakies dobrze dobrane artefakty odpowiednia pora i musi tez temu towarzyszyc odpowiedni nastryuj, bo jka sie poklucisz z partnerka przed kolacja to chuj bedzie nie klimat.
@rogerpiotr6977: Bardzo dobra gra ze slabym klimatem, League of Legends.
@lenistwo666: Bardzo odświeżający materiał. Bardzo trafna publicystyka. Coś na co mógł wpaść każdy, ale jakoś nikt nie wpadł. Brawo. Co do klimaciku skoro już wiemy jak go ugryźć to wcale nie musi być on pomijany. W recenzji może być zaznaczony setting i dla kogoś gustującego w tym konkretnym może być kolejnym argumentem do kupna gry, ale faktycznie nie może być składową oceny skoro nie da się go wartościować.
@thenoxpump4209: A to nie jakiś film sprzed paru tygodni?
@miszczu969: Faktycznie, klimacik to jebany frazes. W kazdej grze klimat tyczy się innych lub różniących sie od siebie elementów ?
Edit:
Weź Kiszak posłuchaj tego co mówisz i w gruncie rzeczy jeśli ktoś nie wie o jakiej gra mowa, to słychać "klimat". Jaki kurwa klimat?
Edit:
Weź Kiszak posłuchaj tego co mówisz i w gruncie rzeczy jeśli ktoś nie wie o jakiej gra mowa, to słychać "klimat". Jaki kurwa klimat?
@zielonypatointelektualista6949: a ja ci napisze kiszak, taką grą z dobrymi mechanikami a bez klimatu wydaje mi się just cause, w którym świat przedstawiony mnie nie wciąga pomimo ekspozycji, a mechanicznie jest na tyle dobra że jestem się w stanie w nią wciągnąć na kilka godzin
@Grzybek007: Sam żeś jest scam
@susaj969: Na studiach miałem znajomego który był strasznym pozerem jeśli chodzi o muzykę i stare filmy, wiesz, człowiek typu "Urodziłem się w złym pokoleniu" i inne pierdolenie. Pamiętam, że nikt inny jak on właśnie, obrzydził mi słowa "klimat" bo ciągle je powtarzał. Na Boga, jakby nie mógł użyć jakiegoś zamiennika od czasu do czasu typu "otoczka", "atmosfera", "nastrój". Przez to też wyczuliłem się na to słowo i za każdym razem jak widzę recenzje które używają tego słowa to wiem, że w większości recenzja nie będzie za bardzo wartościowa xd
@Jack_Kuszun: Muszę. Zaznaczam że ogrywałem MH Fredom Unite i MH World. Nie mogę powiedzieć że posiada on słaby klimat. W World przy najmniej w moim odczuciu najmocniejszą kartą jest Narracja Lokacyjna. Podczas walki z Bossami i znalezieniu ich leżą jego otoczenie moze nam duzo powiedzieć o jego zdolnościach. Prosty przykład jedna wierna wyglądająca jak kameleon ma leżę na półce skalnej. Pod nią rosną trujące rośliny. Gracz może się domyślić o trujących atakach tej wiwerny. Inną kwestią jest natomiast wschodni styl typowu dla np. Anime. Strasznie uroczy koci towarzysze, olbrzymie bronie czy głupkowate postacie. Budowa świata, poziomów mocno fantastycznych stworzenia duże i małe. Nadają tej grze uczucie żyjącego świata. MH w wielkim strucie na nasze standardy to chyba poprosty gra o bohaterach z przerysowanymi charakterami i bajowym światem. A kwestia czy przemawia do kogoś jej azjatycki styl może być podejrzewam neutralny lub całkowicie odrzucający.
@Qwert0mietek: Klimat wyłania się ze spójności poszczególnych elementów, więc mówienie, że nie istnieje, bo istnieje tylko element A, element B, element C itd. jest absurdalne. To tak jakby powiedzieć, że erudycja nie istnieje, tylko istnieją zdolności komunikacyjne, oraz znajomość tematu X, tematu Y, tematu Z. To właśnie ze spójnego połączenia zdolności językowych, komunikacyjnych oraz znajomości wielu tematów wyłania się erudycja. To ze spójnego dobrania muzyki, kolorów, designów postaci czy potworów, dialogów, questline'ów, zasad świata przedstawionego itd. wyłania się klimat. To, że coś ma części składowe nie oznacza, że to nie istnieje. Z tego wynika, że nie można oczekiwać słabej gry z dobrym klimatem, bo klimat wyłania się z synergistycznego zadziałania wielu dobrze wykonanych elementów gry. Tak samo dobrej gry, ze słabym klimatem, bo to tak jakby prosić o dobrą grę, która ma 2/3 cech słabą. Może być gra, która świadomie wcale na te rzeczy nie stawia, ale wtedy ona nie ma słabego klimatu, ona klimatu nie ma wcale - patrz wspomniany przez Ciebie tetris, czy dla innego przykładu Counter Strike.
Twierdzenie, że nie ma klimatu, tylko wizja artystyczna, to już tylko preferencje co do terminów. Jak dla mnie klimat można zdefiniować jako spójna i charakterystyczna wizja artystyczna, wiarygodny świat przedstawiony, immersyjna rozgrywka. Oczywiście to wyznacza peak, jeśli gra będzie miała zrobione wszystko z wymienionych na tip top, to będzie wybitnie klimatyczna. Jeśli tylko część, to może być bardzo, może być trochę.
Kwestia tego, czy klimat musi być "w odniesieniu do czegoś" czy nie, jest w gruncie rzeczy nie na temat. Można by o tym dyskutować, czy tak faktycznie jest, ale to czy coś jest względne, czy nie, nie ma znaczenia w kontekście tego, czy istnieje czy nie. Względność vs bezwzględność to kompletnie odrębna dyskusja od istniejące vs nieistniejące.
To, że recenzenci używają tego określenia jako buzzwordu, nie oznacza, że określenie jest beztreściowe. Mówiłeś, że Avowed ma słaby system walki. Rock powiedział, że system walki to mocna strona Avowed. To nie są określenia beztreściowe, tylko nieprecyzyjne. Zgadzam się, że recenzent nie powinien na tym poprzestawać, ale nie oznacza to jednak, że nie ma czegoś takiego jak dobrze zrobiony system walki oraz źle zrobiony system walki.
Twierdzenie, że nie ma klimatu, tylko wizja artystyczna, to już tylko preferencje co do terminów. Jak dla mnie klimat można zdefiniować jako spójna i charakterystyczna wizja artystyczna, wiarygodny świat przedstawiony, immersyjna rozgrywka. Oczywiście to wyznacza peak, jeśli gra będzie miała zrobione wszystko z wymienionych na tip top, to będzie wybitnie klimatyczna. Jeśli tylko część, to może być bardzo, może być trochę.
Kwestia tego, czy klimat musi być "w odniesieniu do czegoś" czy nie, jest w gruncie rzeczy nie na temat. Można by o tym dyskutować, czy tak faktycznie jest, ale to czy coś jest względne, czy nie, nie ma znaczenia w kontekście tego, czy istnieje czy nie. Względność vs bezwzględność to kompletnie odrębna dyskusja od istniejące vs nieistniejące.
To, że recenzenci używają tego określenia jako buzzwordu, nie oznacza, że określenie jest beztreściowe. Mówiłeś, że Avowed ma słaby system walki. Rock powiedział, że system walki to mocna strona Avowed. To nie są określenia beztreściowe, tylko nieprecyzyjne. Zgadzam się, że recenzent nie powinien na tym poprzestawać, ale nie oznacza to jednak, że nie ma czegoś takiego jak dobrze zrobiony system walki oraz źle zrobiony system walki.
@nojaktej5272: klimat to immersja.
napierdalanie bossa przez 10h bo ma zepsute aoe to drugi etat. ale dalej sobie zwierzeta wmawiajcie ze to buduje wasz charakter xD
napierdalanie bossa przez 10h bo ma zepsute aoe to drugi etat. ale dalej sobie zwierzeta wmawiajcie ze to buduje wasz charakter xD
@UltimateMadness2010: Klimat dla mnie to spójność audio wideo np odgłos wystrzału choć broń sama w sobie daje jest mega silna a odgłos jest tak zrypany jakbyś szczelał z pistoletu na kapiszony to potrafi zrpać klimat podobne jak wesoła losowa muzyka podczas walki. Jeśli sam musisz podmieniać pliki z OST to już wiesz że to klimatu niema
@kryzys2010: Na klimat składa się kilka składników, spójności świata, kolor gradingu, udźwiękowienia, muzyki, dialogów oraz narracji. To wszystko razem buduje klimat czyli jak odczuwamy to jak nasza postać żyje w tym wykreowanym świecie.
@trollface9855: Dla mnie klimat jest wtedy gdy muzyka pasuje do lokalizacj iw jakiej się znajduję np. wchodzisz do jakiejś lokacji w grze która jest odmienna od standardu dajmy na to masz muzykę, lokację standardową i masz zmianę po wejściu do jakiejś np mroczniejszej albo radośniejszej lokacji. Tak widzę pojęcie klimatu w grze, nie to że masz dany klimat przez całą grę jak np w cyberpunku lecz tak jak chociażby w różnych final fantasy gdzie te zmiany są znaczne zależnie od lokacji w której jesteś. Raz masz radosną muzykę i lokację a raz masz mroczną lokację z muzyką która sprawia napięcie. Trochę to płytkie podejście pewnie ale tak to widzę.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=jXnhSjoc834