Współtłumacz Gothic Remake pokazuje demo gry! - Ryslaw


Zapraszam na garść ciekawostek! A demo znajdziecie choćby tutaj: *Zapraszam do wsparcia kanału!* *Zapraszam subskrybowania kanału Retrosfera!* *Zaproszenie na serwer discord* *Gdzie można mnie znaleźć:* Intro stworzył niezastąpiony
Komentarze:

@MojMechTech:
@MultiKamil97: Demo wiadomo, że ma sporo niedoróbek i różnych problemów ale spychając to na bok bo nie jest to finałowa wersja gry, muszę przyznać że czuć tutaj dużo miłości i pasji twórców do Gothic'a. Te pogaduszki Diega ze Świstakiem, Diego rąbiący drewno i wbijający siekierę w pieniek, by porozmawiać z bohaterem, wszelkie detale związane z otoczeniem i wiele innych. Naprawdę widać tu serducho, mam nadzieję więc że finałowa wersja będzie diamentem ale takim czystym, broń boże nieoszlifowanym :D
@arturl1714: @Ryslaw


Wygląda całkiem ładnie. Każdy kto grał wie jak wygląda. Optymalizacja trochę leży ale to chyba przez brak DLSS. Na 3070 i i7 i7 11700kf 32GB ram na bardzo wysokich(Gothic) z teksturami i roślinnością na ultra działa tak w 45-60FPS z dropsami do 28 ;]
Połatają na premierę i nie będzie tragedii.

Na plus:
- Ładne refleksy i przyroda. Tu jakieś pająki, tam motylki, kraby. Drzewka nawet spoko jak na grę AA.
- Animacje potworów. Ścierwojady poruszają się z gracją aczkolwiek blokują się im skrypty i głosy ;]
- Muzyka i dubbing. Stara gwardia daje radę i tu jest sztos

Minusy:
- Ruchy bohatera. Ten rozbieg to chyba każdy ciśnie więc muszą to poprawić.

- Walka bez lekcji jest tragiczna, później jest już lepiej. Ok w oryginale było drewno ale tu postać macha mieczem jakby była pod wodą. Zamach bierze dwa dni. Baaardzo ciężko wyczuć ruchy ścierowjada bo skrypty im się sypią czasami - tak jak głos.
- Oświetlenie. Jesienno bury klimat oryginału gdzieś się ulotnił. Tutaj liczę na mody bo nie ma szans na burą i ponurą atmosferę z jedynki ;/ Tylko skoda że Unreal 5 się tak kiepsko moduje ;/
@TomekWagan: Mechanika walki, animacja

Bardzo nie podoba mi się mechanika walki oraz poruszanie się postaci. W demo gry widać, że postać porusza się z opóźnieniem, podczas skręcania postać za bardzo odchyla się w bok, wygląda to tak jakby jechała na motocyklu podczas skręcania. Mechanika walki wygląda nieciekawie, jakoś bardzo powolnie, czasem wygląda to tak jakby postać trafiała mieczem w ścierwojada, ale mimo to nie trafia. No i nie wiem czy podoba mi się pomysł uderzania paru wrogów jednocześnie.

Nie rozumiem też dlaczego podczas machnięcia mieczem jest widoczna czerwona smuga zamiat białej. Mam ogromną nadzieję, że poprawią mechanikę walki i animację poruszania się postaci.



RADA: Najlepiej by było stworzyć dwa rodzaje mechaniki walki oraz poruszania się. Zrobić taką samą mechanikę walki i poruszania się jak w starych Gothicach oraz drugą (unowocześnioną), które można sobie zmienić w opcjach gry.



Światło

Światło w demo gry jest zbyt jaskrawe, nie wygląda to tak jak w starym Gothicu.



RADA: Tak samo jak wcześniej, wybór w opcjach gry rodzaju światła.



Nie podobają mi się oznaczenia przedmiotów do podniesienia. Lepiej to wygląda w starym Gothicu.



Statystyki

Mam spore obawy o to czy w statystykach postaci zabraknie jakiejś umiejętności, którą bohater może się nauczyć. Mam nadzieję, że wszystko będzie tutaj tak samo jak w starych Gothicach.



Dziennik

Mam nadzieję, że wpisy w dzienniku nie będą takie krótkie jak to widzę w demo gry. Lubiłem dziennik w starym Gothicu trochę poczytać bo czasem można było się dowiedzieć jakieś ciekawej rzeczy z przemyśleń Bezimiennego, jak i obszerniejszego wpisu na temat jakiegoś zadania.



Dżwięki

Mam nadzieję, że w Gothic Remake nie zabraknie starych dźwięków takich jak podczas "Nowy wpis w dzienniku", dźwięk zdobycia nowego poziomu (levelu), dźwięku nowego rozdziału itp.



Ekwipunek

Wygląd ekwipunku nie wygląda zbyt ciekawie.
@castiel7778: Lokalizacja jest iście genialna Rysławie, dziękujemy.
@deezaster3364: Czyj to głos na końcu demka ?
@serek_heterogenizowany: Czarno to widzę.
@adimoon9: Grałem w to demo na PGA jesienią 2024. Było całkiem dobre, największy minus to że szybko się kończy.
@piotrkarp9562: Jaja Beliara brzmią dziwnie, to moja jedyna uwaga. Reszta jest super. Skazańcy byli raczej na bakier z wiarą, magów (ci z którymi dało się pogadać) nazywali świętoszkami.
Uważam też że głos Śniącego jest słaby, wygląda jakby ten przester na nim był bardzo szybki. Ja osobiście prychłem jak mi wyskoczyła ta głowa z głosem "bój się!" ale może jestem tutaj wyjątkiem.

Coś za co natomiast niesamowicie podziwiam ten dubbing to to, jak naturalnie brzmią rozmowy toczone w tle. Czy Ratford nad ogniskiem, czy Świstak z Diegiem. Naprawdę, nie ma w tym za grosz teatralności której czasem trudno uniknąć w dubbingu gier (a którą np. ewidentnie miał Śniący). Nie wiem nawet jak to opisać, chodzi o to że te zdania nie są wypowiadane tak melodyjnie, a właśnie bardziej naturalnie. Prawie jak mimochodem. Super sprawa!
@raf.b: Nie ma na plejstacji. smutałka.
@lukaszszelewicki: Może technicznie jest kilka rzeczy do poprawienia, ale wystarczyło mi te pół godziny dema, aby uznać ze jest klimat , no i fantastyczne tłumaczenie Rysławie. Biere wersję na ps 5 :)
@danielf8199: Wszelka aminakcja kusania skoki bieg i walka do poprawy i tak jest lepiej czekamy na gierkę dziękuję bardzo ??
@cyprianperepeczo2653: Największy mankament dema to że tak łatwo trafić chrząszcze, powinno być trudniej jak w oryginale
@thebuggerdev: 1.Pojawianie się dialogów litera po literze wnerwia.
2.W oryginalnym Gothicu nie było zbliżeń na twarze, więc nie rzucało się w oczy, że mimika jest beznadziejna. Tutaj jak mamy twarz na prawie cały ekran, to widać jak nie ma emocji w twarzach. Wiem, że zrobienie dobrej mimiki to wyzwanie, więc można by po prostu zrobić kadrowanie kamery jak w oryginalnym.
3.Dałbym jako domyślne ustawienia kontrast -30 (bo domyślny jest za duży i nie widać nic w cieniach). Dałbym też nasycenie +30 - wiem, że mało kolorów ma dawać klimat, ale klimat bym robił pochmurną pogodą i małą ilością roślinności np. na ziemiach orków, ale jak świeci słońce to powinno być zielono jak w G2. Wiem, że można to zmienić, ale większość ludzi nawet na to nie wpadnie
@androjdemakaveli2010: Ale opłaconych komentarzy ??? przecież to jest straszny crap, zresztą co było wiadomo od dawna.
Zero klimatu, słońce w górniczej dolinie zza barierą, grafika tragedia(już lepiej było zrobić to na innym silniku a żeby gorzej to wyglądało bo to jest tak oczojebne że aż przeszkadza), walka tragedia, oryginalny Gothic robił to o wiele lepiej, ogólnie dramat.
@ImotekhtheStormlord-tx2it: bardzo mi sie podobalo demo. mialem niskie oczekiwania a tak oprocz za wolnych animacji to wszystko mi sie podoba. animacje jak podchodzenie do drabiny, kucanie, otwieranie skrzynki powienien byc 2x szybsy. a walka jest drewniana bo nyras nawet nie ma nauki jednorecznej. w jedynce tez sie tragicznie bilo bez nauki.
@pawemikoajczyk1087: Mam duży problem z tymi przekleństwami drogi Rysławie. Rozumiem twoją argumentację, że jest to kolonia karna i taki język jest wręcz wskazany, ale mając w głowie oryginalną grę nie mogę się do tego przekonać. Nie wiem, jest to mimo wszystko fantasy, więc dlaczego musimy w każdym aspekcie upodobniać to do naszego, realnego świata? Nie można właśnie zostawić tego swojskiego klimatu Gothica z jakąś dozą kultury w słownictwie, która tam panowała? Moim zdaniem to też miało istotny wpływ na klimat.
Nie mówię, że tych przekleństw nie powinno być wcale, ale zdecydowanie mniej.
@Ney89PL: Szczerze Ryszardzie podobało się ALE oczywiście Skok ?ale to już poruszyłeś . Dużo osób narzeka na walkę jest może trochę ociężała ale to nie tytuł AAAAAA jak niektórzy myślą w walce najbardziej przeszkadzał mi jeden szczegół to suniecie może trafię z angielskiego ( DASH ) . Po co blokować skoro można sobie jeździć na łyżwach ⛸️ w koło przeciwników Kirgo padł za pierwszym razem . Oczywiście nie zabiłem go bo to swój chłop w oryginale nawet piwkiem poczęstował ale to jest do wyrzucenia mechanika czułem się jak Adeptus Astartes w Space Marine 2 który do teraz namiętnie ogrywam . Co do całej reszty nie którym chyba nostalgia do oryginału przysłania oczy. Super ale dlaczego tak mało ?. Niestety marketing tej produkcji jak narazie leży strasznie ? wpierw wersja kolekcjonerska , potem horendalne podniesienie ceny ponad 20 sto letniej gry . Według mnie twórcy tracą zaufanie może inaczej nie twórcy bo może oni nie maczają aż tak w tym palców ale firma sama w sobie ogólnie dobrze odebrałem to Demo ale jak powyżej dlaczego tak mało . Pozdrawiam a co do tłumaczenia i aktorów sztos no ale jakby mogło być inaczej przecież Ryslaw maczał przy tym palce Zdrówka ? ah zapomniałbym dużo ludzi narzeka na przekleństwa i pytam teraz tych ludzi poważnie??? już nie ma do czego to do przekleństw … Naprawdę to jest kolonia karna nie sanatorium pod tulipanem trochę dystansu . Jak noga czy ręka nie odpadnie podczas walki albo model postaci źle reaguje na ciosy to sypią się komentarze typu to wytrąca z immersji , nie realistyczne a tym bardziej wytrącają przekleństwa w więzieniu w sztucznym świecie fantasy … Twórcy you tubowi potrafią sypać na prawo i lewo kurłami i jakoś to nikomu nie przeszkadza .
@BardockPOL: Całość materiału obejrzę dopiero jutro i w razie potrzeby zedytuję komentarz, ale dwa najpoważniejsze zarzuty, jakie mam po ograniu dema to:
1. Zbyt wiele przekleństw. W oryginale "najmocniejszym" był "sukinsyn", tymczasem tutaj, w 45-minutowym demie mieliśmy k*rwy, ch*je, j*banie i pi*rdolenie. Ja rozumiem, że to niebezpieczny i nieprzyjazny świat, ale nie buduje się go wstawianiem w co drugim dialogu przekleństw. Tutaj zakładam, że w angielskiej wersji jest podobnie, bo w teaserze sprzed lat mieliśmy do czynienia z tym samym. Dla mnie kompletnie antyklimatyczne.
2. 45-minutowe demo, a rozbieżności dubbingów z tekstem naliczyłem siedem (!). Dziwi to tym bardziej, że sam Rysław wspominał, iż ogrywał to demo naprawdę wiele razy i w zasadzie zna je na wylot. Mam nadzieję, że kwestia ta jest wyjaśniona w materiale, bo ja mam naprawdę mieszane odczucia - super, że dostaliśmy dubbing już w demie, ale jest to jednak spora niechlujność, gdy średnio co 6 minut natrafiamy na rozbieżność dubbingu z tekstem, a przecież wcale nie ma go tutaj tak dużo.
@Saymon902: Mam tylko jedną uwagę. Rysław, walcz jak wilk o zgode na materiały zza kulis polskiego dubbingu. To było by coś niesamowitego usłyszeć od oryginalnych aktorów jak wspominają dubbing oryginału, jak się czują wracając po tylu latach, jak to jest być częścią czegoś tam kultowego no i czywiscie zobaczyć jak wygląda ich praca.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=f0S4Aul04rQ