TEST PALIW: 95 VS 98 VS V POWER – JAKIE MAJĄ AFR? DODAJE WODĘ DO PALIWA! - Profesor Chris
TESTUJEMY BENZYNĘ: 95 vs 98 vs V Power + EKSPERYMENTY z WODĄ i OLEJEM! W dzisiejszym odcinku sprawdzamy, jak różne rodzaje paliwa wpływają na pracę silnika! Testujemy: ⛽ Benzynę 95 (E10) ⛽ Benzynę 98 (E5) ⛽ Shell V Power Sprawdzamy AFR, lambdę, reakcję
Komentarze:
@pawefalkowski5518: No i to jest test a nie jakieś wrzucanie miśków Haribo do dolotu silnika vw
@mordehaigoldstein3826: Czyli jednak nie jestem frajerem tankując okoconą benzynę z wodą. Prawda jest taka, że nie trzeba dolewać wody do benzyny bo woda już tam jest.
*Zbyt dużo wody w paliwie może zatkać filtr paliwa i silnik nie odpali...
*Zbyt dużo wody w paliwie może zatkać filtr paliwa i silnik nie odpali...
@tomaszmoskalski9745: Wiadomości z ostatniej chwili: " Na Podlasiu wynaleziono nowy sposób na wyprodukowanie mleka bez użycia krowy..." :)
@rafalm1990: Nagroda Nobla z bioinżynierii !!! Profesor wynalazł mleko syntetyczne!!!
@ciasnymiteek899: Gdyby mógł się profesor wypowiedzieć na temat 95 E5 ? Będę dozgonnie wdzięczny??
@thirdman3: Mnie ciekawi jakie egt na lpg
@Boszu: A tam, Profesorze... Lepiej kupić bimbromixa z lidla! I rozpocząć prostą i łatwą produkcję własnego taniego dodatku do paliwa! :D
A tak serio, zobaczył bym chętnie odpalanie na 90% bimberku/spirolu. ;)
A tak serio, zobaczył bym chętnie odpalanie na 90% bimberku/spirolu. ;)
@artzi7809: Profesorze- ważna uwaga - należy sprawdzić, czy mamy plastykowy zbiornik paliwa. Np w Subaru Impreza z czasów legendarnych, następuje lawina zdarzeń, a ich końcówka do degradacja pompy paliwa i BUM
@T1000-Terminatrix: No na spuszczaniu benzyny to ja się znam ? ale nie zawsze jest tak łatwo ???
@T1000-Terminatrix: Ale o co chodzi Profesorze, wciąż jakaś Lambada ?
@krzysiek407: To nie jest wpływ dodatku bio, ten silnik jest przystosowany do paliwa 95. Pewien Polski konstruktor już dawno opracował jazdę na wodzie bez wykorzystania benzyny jak pamiętam.
@T1000-Terminatrix: A woda destylowana to nie lepsza będzie ? To chyba tak jak alkohol ?
@T1000-Terminatrix: A już jak na oiomie zaczęło pikać ???
@pawe1yanek: A jak byś zgazował benzynę albo ropę saturatorem i odpalił na tym silnik ?
@mjakmimi: ?Dlaczego na ubogo, a nie na biedno?
@PiesKracy: naszczyj do paliwa
@RudnikL: Pamiętam jak z kumplem na dyskoteki golfem 2 1,6 w dieslu jeździliśmy na oleju rzepakowy na 5 l oleju 2 l ropy?
@PTRPerformance: Profesorku, wrzucę od siebie takie wytłumaczenie dla tych, co nie kumają, co tu się wydarzyło na tym nagraniu:
95-ka = więcej etanolu, a etanol ma niższą wartość energetyczną, więc trzeba go spalić więcej, żeby mieć tyle samo mocy co z czystej benzyny. Dlatego lambda pokazuje ubogo bo silnik dostaje mniej energii niż powinien.
98 i V-Power mają mniej etanolu = więcej energii w litrze = lambda bardziej bogata. V-Power to często po prostu 98 z dodatkami i dobrym marketingiem.
Im więcej etanolu, tym więcej trzeba lać i korygować. A jakby zamiast etanolu wlać metanol to jeszcze gorzej pod względem energii, ale knock resistance rośnie, więc doładowane i nowsze auta to lubią.
Z tą oszczędnością na 95-ce to też temat do przeliczenia bo jak auto samo się dostraja, to może zacząć więcej lać i nagle się okaże, że taniej nie wyszło.
A komu się to opłaca? No głównie Unii Europejskiej bo etanol to lokalny produkt tzw złoto i nie trzeba kupować ropy od szejków. Im więcej się go doleje, tym więcej hajsu zostaje "na miejscu", bez wysyłania go za granicę.
CVT olej jako paliwo też ubogo, bo to olej i ma mniej energii. Jeszcze mniejsza odporność na stuk, więc starszy Passat może i zagada, ale nowsza fura albo dobre turbo może już wypluć korbę. To bardziej paliwo do serii "co się stanie, jak..." niż do jazdy na co dzień.
A co do dolewki wody do paliwa to temat bardziej rozbudowany. Silnik chodzi, ale lambda zdycha. Po korekcie znowu chodzi równo. Czemu? Bo woda chłodzi spalanie obniża temperaturę płomienia, więc mniejsze ryzyko stuku i łatwiej ogarniać EGT. Woda się nie spręża, więc trochę zwiększa CR, czyli kompresję, co przy zachowanym stosunku do paliwa może utrzymać albo nawet poprawić moc. Ale nie powinno się jej lać do baku bo się właśnie rozwarstwia. Dlatego zazwyczaj daje się osobny dotrysk w dolot.
Pozdrawiam ?
95-ka = więcej etanolu, a etanol ma niższą wartość energetyczną, więc trzeba go spalić więcej, żeby mieć tyle samo mocy co z czystej benzyny. Dlatego lambda pokazuje ubogo bo silnik dostaje mniej energii niż powinien.
98 i V-Power mają mniej etanolu = więcej energii w litrze = lambda bardziej bogata. V-Power to często po prostu 98 z dodatkami i dobrym marketingiem.
Im więcej etanolu, tym więcej trzeba lać i korygować. A jakby zamiast etanolu wlać metanol to jeszcze gorzej pod względem energii, ale knock resistance rośnie, więc doładowane i nowsze auta to lubią.
Z tą oszczędnością na 95-ce to też temat do przeliczenia bo jak auto samo się dostraja, to może zacząć więcej lać i nagle się okaże, że taniej nie wyszło.
A komu się to opłaca? No głównie Unii Europejskiej bo etanol to lokalny produkt tzw złoto i nie trzeba kupować ropy od szejków. Im więcej się go doleje, tym więcej hajsu zostaje "na miejscu", bez wysyłania go za granicę.
CVT olej jako paliwo też ubogo, bo to olej i ma mniej energii. Jeszcze mniejsza odporność na stuk, więc starszy Passat może i zagada, ale nowsza fura albo dobre turbo może już wypluć korbę. To bardziej paliwo do serii "co się stanie, jak..." niż do jazdy na co dzień.
A co do dolewki wody do paliwa to temat bardziej rozbudowany. Silnik chodzi, ale lambda zdycha. Po korekcie znowu chodzi równo. Czemu? Bo woda chłodzi spalanie obniża temperaturę płomienia, więc mniejsze ryzyko stuku i łatwiej ogarniać EGT. Woda się nie spręża, więc trochę zwiększa CR, czyli kompresję, co przy zachowanym stosunku do paliwa może utrzymać albo nawet poprawić moc. Ale nie powinno się jej lać do baku bo się właśnie rozwarstwia. Dlatego zazwyczaj daje się osobny dotrysk w dolot.
Pozdrawiam ?
@jk3647: Teraz przydałby się test z tymi "uszlachetniaczami" do paliwa za 7 zł, co niby poprawiają parametry E10
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=iZMZtR_vnOI