Dlaczego kontynuacje tak często nie spełniają oczekiwań graczy? - tvgry
Jak to jest że tak wiele kontynuacji znanych serii gier nie potrafi dotrzeć do fanów poprzednich odsłon? Dlaczego kolejne części gier tak często mają pod górkę? O tym właśnie porozmawiają Frozi i Kuba! ✔ DISCORD: ✔ TWITCH: ✔ INSTAGRAM: ✔ NASZ DRUGI KA
Komentarze:
@2PACnaZawsze: Ale materiał...czemu? Bo już nie robi sie gier tak samo jak filmów tylko odznacza się postępowe checkpointy XD
@WH1T3_No1SE: Ja już się pogodziłem z tym że Bioware nigdy nie wróci do formy, praktycznie nikt z ludzi którzy pracowali nad moimi ukochanymi grami już tam nie pracuje. To już nie to samo studio, nie mają tej duszy.
@Moroshka_69: Ja nadal czekam na Call of Duty Ghosts 2, Call of Duty Advanced Warfare 2, The Evil Within 3 i Darksiders 4, bo te gry ewidentnie wymagają kontynuacji, kto grał, ten wie dlaczego.
@kubeu84: Ja tam pamiętam tylko dobre kontynuacje z czasów kiedy się zagrywałem. Diablo, Warcraft, StarCraft, UFO, Mortal Kombat, Heroes of M&M, The Settlers, NFS UG, Street Fighter, Wiedźmin, Doom i wiele wiele innych :)
@Ciemna_Gwiazda: Warcraft to na pewno będzie na telefony (budowanie miasta) ?. Mój sentyment idzie do innej gry , turówki Disciples. Jedynka była fajna , dwójka jeszcze lepsza , szczególnie dodatek "Bunt Elfów". Jednak trójka to był koszmar. O ile grafika była bardzo dobra o tyle na samą rozgrywkę nie starczyło pomysłu.
@BRX_2137: Wiedźmin jest dobrym przykładem ewolucji marki. Widać jak z części na część zmieniał się niemal gatunek rozgrywki.
@poncjusz6841: Gracz to podstepna bestia. Oczekiwania są wyższe, co raz wyższe. ?
@The0sidewinder: zmiany są konieczne, żeby nie płacić dwa razy za to samo
@dcichy: Seria Settlers, pierwsze 4 części były dla mnie świetne a potem to już nie to. Drugą grę którą mi przychodzi do głowy to Tropico, do dziś gram w jedynkę a od 3 w górę nie potrafię się przekonać
@The0sidewinder: co z tego że będzie pracowała ta sama osoba, jak będzie miała nowe pomysły
@zofiakolanko788: Odpowiedź na pytanie z tytułu odcinka:
1.) Studia się mniej starają
2.) Nacisk na monetyzacje nie na jakość
3.) Widzą ze gracz kupi wszystko nawet jak gra miałby być totalnym szmelcem.
4.) Zapominają o tradycji serii a starają się przypodobać teraźniejszej poprawności WOKE.
5.) Jakże popularne wypuszczanie niedporacowanej gry
1.) Studia się mniej starają
2.) Nacisk na monetyzacje nie na jakość
3.) Widzą ze gracz kupi wszystko nawet jak gra miałby być totalnym szmelcem.
4.) Zapominają o tradycji serii a starają się przypodobać teraźniejszej poprawności WOKE.
5.) Jakże popularne wypuszczanie niedporacowanej gry
@AlcatrazXable: Przykład:
Więcej było FarCry w Crysisie niż w FarCry2. Dlaczego? Bo marka to tylko nazwa. Cała reszta to ludzie i to za nimi stoi wartość którą tworzą. Bo FarCry zostało sprzedane a prawowici twórcy pierwszego FarCry stworzyli Crysisa.
Więcej było FarCry w Crysisie niż w FarCry2. Dlaczego? Bo marka to tylko nazwa. Cała reszta to ludzie i to za nimi stoi wartość którą tworzą. Bo FarCry zostało sprzedane a prawowici twórcy pierwszego FarCry stworzyli Crysisa.
@rafaolszewski9771: Ja bym się nie obraził jakby nowego Baldura robiło Owlcat Games. Po serii Pathfinder i Wathammer: Rogue Trader mając dużo wyższy budżet mogliby zrobić świetną grę.
@sokolov49: Ponieważ kontynuacje są najczęściej robione 5-10 lat po ostatniej grze w serii a w tym czasie dev team może się kompletnie zmienić albo studia lecą po taniości wiedząc że ludzie bez żadnego szacunku wobec siebie kupią od razu jak zauważą znany tytuł. Większość dobrych gier nie została stworzona z powodu że dev team był dobry tylko dlatego bo była tam osoba z wystarczająco dużym statusem aby dopiąć swego i zrealizowaniem swojego unikalnego pomysłu na gameplay.
Teraz to większość ludzi pracujących nad grami nie robi to z zainteresowania a dlatego bo to łatwa kasiorka, pyk pyk pyk kupić assety byle jakie ze sklepu pyk pyk pyk rozstawić byle gdzie żeby pc smażyło i fajrancik, a potem może się nawet sponsorsik od nvidii się załatwi.
Dlatego też nie ma żadnej innowacji jeśli chodzi o gameplay, ciągle jest tylko zżynianie od popularnych live service bo tak jest najłatwiej zchwytać kasiorkę od ludzi uzależnionych od takich praktyk.
Teraz to większość ludzi pracujących nad grami nie robi to z zainteresowania a dlatego bo to łatwa kasiorka, pyk pyk pyk kupić assety byle jakie ze sklepu pyk pyk pyk rozstawić byle gdzie żeby pc smażyło i fajrancik, a potem może się nawet sponsorsik od nvidii się załatwi.
Dlatego też nie ma żadnej innowacji jeśli chodzi o gameplay, ciągle jest tylko zżynianie od popularnych live service bo tak jest najłatwiej zchwytać kasiorkę od ludzi uzależnionych od takich praktyk.
@IamZeld: Final Fantasy i Yakuza te remake'i dobrze wypadły
@Grabar16: Ja się boje o wiedźmina. Jak widzę w CPR tych ekspertów od deja, esg i innych transpokemonów, jak słyszę te korpośmieciowe gadki o ekspiriensach i filingach to coś czuję, że będzie lipa.
@8898mika: Niepopularna opinia ale Mirage jest dużo lepszy od Shadows, tam się dobrze bawiłem a e Shadows tak zepsuli flow poruszania się że walczę ze sobą by nie wyłączyć tego po 5 min grania. Ps. Fabuła w Shadows jest okropnie nudna...
@konstantinkoulechov: The Elder Scrolls VI
@Kronol11: A to nie jest wina po części "recenzentów"? Chcę kupić grę, zapowiedzi niezłe, oglądam recenzje, pierwsza chwali, druga chwali, trzecia to samo. Kupuję. Gra okazuje się co najwyżej przeciętna, nikt nie wspomniał o ważnych wadach, albo ten "rozbudowany system RPG" to 2 opcje dialogowe bez znaczenia i max 3 nijakie skille. Ekscytujące questy to idź zanieś, pozamiataj, ewentualnie znajdź 100 piórek.
@sroqa1992: A ja to ujmę w jednym zdaniu:
"Żyjemy w złych czasach, by wypuszczać kontynuacje dobrych gier". Wszyscy wiedzą dlaczego, dzięki elo.
"Żyjemy w złych czasach, by wypuszczać kontynuacje dobrych gier". Wszyscy wiedzą dlaczego, dzięki elo.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=VYn3GOC5unA