Zagrajmy w Sid Meier&039;s Civilization 3 PL 2 - Procjon


Odcinki z wyprzedzeniem na Discordzie: zagrajmy
Komentarze:

@Stenbar: Wiedziałem, że twój styl prowadzenia rozgrywki świetnie się sprawdzi w strategiach 4x.
To będzie świetna seria.
@marciniak3633: Nie wiem Procku jak Ty to robisz, ale ja Ciebie to mogę oglądać latami!
@wszystkiejulkisapiekne9429: miasto na wzgórzu mogło być takie jak w anime Bleach :)
@EmielRegisRohellec: 56:58 Harrogath królu złoty ?
@JanKowalski-tk4ss: Dla ułatwienia możesz włączyć siatkę pól na mapie. Zdaje się skrót alt+g.
@sauron2012lifad: Jako wzorowa obywatelka Tristram oraz Zakarumitka składam petycję by nadmorska osada nazywała się Seyda Neen na cześć wspaniałego Morrowinda. ?
@LeonSzolc: Fajna gra pewnie po obwjrzeniu całej serii u ciebie sobie w nią zagram ale jak narazie musze ja zrozumiec a twój gameplay w tym pomoże ?
@Voytzer: Wspaniale ogląda się Pana Łukasza z Jego analitycznym umysłem w akcji przy grze strategicznej. Seria wyjątkowo uzależnia.
@JacekNowakCyberion: 48:50 Ten Tryb Strażniczy to chyba taki odpowiednik Sentry z C I, jednostka zostaje uśpiona (nie zgłasza się do wykonania ruchu w czasie kolejnych tur), ale aktywuje się, jeżeli podejdzie do niej jakiś wróg. Lepsza jest Fortyfikacja, ale wtedy trzeba regularnie sprawdzać co się dzieje koło niej.
Na takim początkowym etapie gry to nie stanowi większego problemu, ale przy dużym świecie, kilkudziesięciu miastach i wielu jednostkach to już duża różnica i może mieć znaczenie.
Ja Fortify stosowałem, jeżeli chciałem coś zablokować (barbarzyńców, inną cywilizację), a Sentry, jeżeli tylko mieli coś pilnować. Np. w C I można było przy pomocy Dyplomatów "kupować" jednostki robocze (inne zresztą też), a jeżeli odległość od najbliższego miasta własnego była duża to taka jednostka nie była przypisywana do żadnego miast i nie ponosiło się kosztów jej utrzymania. Więc jak podeszła do takiej uśpionej jednostki to automatycznie była informacja, że można spróbować ją przejąć. Oczywiście trzeba było mieć sporo kasy i jakiegoś Dyplomatę w okolicy, bo trzeba ją było przekupić złotem. ?
@notyouraccount: Odcinki z civ powinny trwać minimum 3 godziny ?
@Me.Myself.and.l173: A gdzie "Zimna równina"? WayPoint nie zaznaczony? ?
@Sacrum_Profanum: Już wiem że nie będę grał w tę gierkę ?
Jeśli miałbym wrócić do czegoś z dawnych lat to będzie to The Settlers albo Age of empires ?
@mercuc: 17:52 100 like :)
50:52 Procku proponuję przejąć Nowy Jork i zmienić mu nazwę na Katedra :)
52:!6 nowe miasto z racje tego, ze jest w dżungli i nad wodą powinno się nazywać Doki Kurast
52:44 zgadłem :)
59:12 albo Ormusa zagonić do roboty :P
@etametam598: dżungla łupieżców, oszczepnik to przecież kosteczkowiec
@defqon_one: Przyciszysz proszę trochę muzykę? Dziękuję
@alanadamski1133: Przyjemnie się ciebie słucha. Pozdrawiam
@StaryPancer: Ja dzięki Prockowi, zainstalowałem (po 12 latach posiadania wydania plytkowego) Morrowinda. Mam obecnie 174h i zacząłem robić kwesty Legionu Cesarskiego. Gildie wszystkie na arcy.
@Paradoks_: Z takim narratorem tak się fajnie ogląda, że mógłym godzinami słuchać jak zawsze :) Tylko ta muzyka za głośno !
@tylkokacper3603: Ależ mi się to przyjemnie ogląda, ale tylko u Ciebie Procek mogę takie gry oglądać. ?
@krzysiekasdgrewr6010: Ja odpalam Majami 6 robotników + to co Jevelin pozbiera ;).
Więcej niż jeden atak na turę to najwcześniej ma Kozak, a dla ciebie czołg. Ruch to nie atak ale zawsze można się wycofać jak masz jednostkę szybszą.
Ruch jednostką masz na numpadzie i ciśnij barbarzyńców Jevelinami. To proste AI ocenia wymianę technologii biorąc pod uwagę dostępne po nim cuda świata i jednostki, a na sam handel ma wpływ różnica sił cywilizacji. Taki Egipt da ci więcej za koło. AI potrafi też podprowadzić ci wojsko pod miasto i negocjować jak Trump z Zełeńskim ;)
Pod ctrl+P masz pokaż zaawansowane opcje dla robotnika, eksploracja to odkrywanie na autopilocie, tryb strażniczy to jednostka się wybudza gdy coś podejdzie. Karczowanie lasu = 10 tarcz.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=gGBLK7q0f4U