Większe i mniejsze zło... | Assassin&039;s Creed Shadows PL 24 - Tivolt


DWUDZIESTY CZWARTY odcinek z Assassin\'s Creed Shadows po polsku! Assassin\'s Creed Shadows to następna pełnoprawna część w serii, po Assassin\'s Creed Valhalla, które oryginalnie wyszło 20 listopada 2020 roku. Daje nam to ponad 4 lata, co jest największ
Komentarze:

@paweppp745: Pierwszy
@senpai5927: Będzie jeszcze Schedule?
@michalitwin8510: Ave siwolt
@GUNSLINGER-PL: Tivolt gra assassin's creed shadows nie jest długą grą bo wczoraj wbiłem w niej platynę i teraz czyszczę sobie mapę do zera ?
@czaknes: Tytuł trochę jak obecne wybory xD
@Aniula_94: ❤❤❤❤❤?????
@TeLo-w4c: Siema, minęły już 4 lata odkąd grałeś w The Last of Us Part II, a ja do dziś pamiętam emocje z tamtej serii. Serio, to było coś Twoje podejście totalnie podniosło całą historię na wyższy poziom. W styczniu 2024 wyszła wersja Remastered z nowym trybem i ulepszoną oprawą – idealna okazja, żeby odświeżyć pamięć i jeszcze raz zanurzyć się w tę pokręconą, emocjonalną jazdę. Z Twoim komentarzem to by było must-watch. Co inni widzowie na to?
@gekoumonster: Ja mam tak z zapisaniem się do ginekologa. Wcześniej w firmie byliśmy na trochę w PZU i terminy były super i wgl były ? a teraz na luxmed po pół roku zapisałam się w końcu do gine na dopiero 20 maja ? A o endokrynologu nawet nie wspomnę…
@jarekw8141: powinni zrobić ulubione DLC do shadowsa Tivóra - 'Shadows Crime Scene Cleaner' gdzie po przejściu gry chodzisz po mapie z mopem i sprzątasz wszystkie ślady po masakrach które sam dokonałeś, ciała, krew i sadzisz na nowo wszystkie ścięte bambusy i krzoki ??
@uchihas6211: spoko odc
@PROrock55: Tivolt, ty po prostu sprawiasz że każdy psycholog do którego chodzisz. potrzebuje później pomoc innego psychologa XD
@M3DIUM_: Siema chciałem się podzielić informacją że wczoraj ukończyłem AC samo przejście głównego wątku zajęło mi 30h plus pomniejsze misje poboczne łącznie dając 60h oczywiście nie zrobiłem wszystkiego i chcę podzielić się wrażeniami więc TA GRA JEST KURWA NUDNA, POWTARZALNA, MISJI POBOCZNYCH I ZLECEŃ ABY ZABIĆ WYZNACZONĄ LICZBĘ OSÓB JEST OD ZAJEBANIA. MISJE GŁÓWNE MAJĄ POWTARZALNY SCHEMAT (Idź tam w większości przypadków do jakiejś postaci przynieś, podnieś, pozamiataj) tak jak w wielu AC oczyszczanie mapy dawało mi przyjemność tak w tej części mnie doprowadzało do szału, gra nie warta ani czasu ani swojej pojebanej ceny... Przykro mi to powiedzieć ale po tym jak dorastałem z całą serią muszę stwierdzić że to był ostatni AC w jakiego grałem.
@Piopcar: Stalker i wukong były super ❤ zoochosis też extra
@pongiewka: NOTATKA DŁUGA I ZAWIŁA JEŚLI CHCESZ ZAPRASZAM DO WEJŚCIA W TEN ŚWIAT


Assassin's Creed shadows w świecie wiedzy.



1. Wprowadzenie - Historia


Samurajowie i ninja mieli ogromny wpływ na bieg wydarzeń w feudalnej Japonii ale metody ich się znacznie różniły. Pod koniec 1581 roku człowiek zwany Yasuke przybył do Kioto w towarzystwie włoskiego misjonarza jezuity - Alessandro Valignano a w mieście wybuchło zamieszanie. Wybiegło tysiące ludzi by zobaczyć olbrzyma w skórze czarnej jak noc.

Pochodzący prawdopodobnie z Mozambiku lub Sudanu Południowego, Yasuke był osobistym ochroniarzem (w tym czasie) Valignano i mimo, że mieszkał w Japonii od dwóch lat władał tutejszym językiem. Nawet zainteresował się nim sam dajmio Nobunaga który rozkazał sprowadzić go przed swoje oblicze. W pałacu na oczach władcy Yasuke został rozebrany a następnie wyszorowany szczotką w ten sposób chciano się upewnić czy nie jest pomalowany. Wtem zaczęła się specyficzna przyjaźń - Yasuke został wkrótce tylko powiernikiem i zaufanym strażnikiem Nobunagi i pierwszym w historii Kraju Kwitnącej Wiśni czarnoskórym samurajem.

Teraz po 450 latach, Yasuke wraca do życia w najnowszej odsłonie gry jakim jest Assasin's Creed shadows - a wraz z tą odsłoną XVI - wieczna Japonia samurajów, wojowników i ninja. Ale przedstawmy historie ich osobna i po kolei....




2. Gdy samuraje przejęli władzę - Samurajowie


W tamtych czasach kasta szlachetnie urodzonych wojowników tworzyła rodzaj milicji a służba polegała na ochronie najwyższych dostojników oraz władz.



W XII wieku proces przenoszenia władzy z dworu cesarskiego na samurajów był już tak zaawansowany, że Japonią rządziły tak zwane szogunowie, których można przyrównać do europejskich udzielonych książąt.


Z biegiem czasu szogunowie rośli w siłę i coraz zacieklej rywalizowali między sobą. Kiedy w drugiej połowie XV wieku nawet im zabrakło władzy i autorytetu aby rządzić rozsianym na wyspach krajem wybuchła wojna domowa. Dziesięcioletni okres zwany wojną ery Õnin odegrał kluczową rolę w historii a ponadto miał ogromny wpływ na współczesną Japonię . W procesie tworzenia się narodu najważniejsza zaś okazała się jedną grupa społeczna - Samurajowie. Jak jednak do tego doszło?



3. Wojna, która stworzyła dzisiejszą Japonię


Punktem wyjścia tego gwałtownego procesu był upadek szogunatu Ashikaga w 1477 roku. Gdy zabrakło tego ostatniego bastionu władzy centralnej Kraj Kwitnącej Wiśni podzielił się na około 200 jednostek terytorialnych, tak zwanych domen rządzonych przez dajmio. Walczący o dominację lokalni raz silniejsi, raz słabsi zawiązywali nietrwałe sojusze ta sytuacja utrzymywała się do lat 60.


W XVI wieku kiedy to Japonię zaczęli w ciężkich walkach jednoczyć trzej dowódcy:

•Toyotomi Hideyoshi
• Tokugawa leyasu
• Oda Nobunaga

Ten ostatni poznał czarnoskórego olbrzyma Yasuke w Kioto w 1581r. i mianował go na swoim przybocznym gwardzistą nadając mu godność samuraja. I do tego jeszcze wrócimy...


3.1

UZBROJENIE MISTRZA


•Samuraje byli wojownikami feudalnej Japonii, znani z honoru, dyscypliny i umiejętności walki. Zwykle służyli swoim panom, a ich kodeks, bushido, nakładał na nich obowiązek lojalności, odwagi i szacunku. Do czasu pojawienia się broni palnej elitarni wojownicy preferowali tak zwany daikyū (długi miecz samurajski), który mógł sięgać nawet 245 centymetrów wysokości. Doświadczeni strzelcy mogli sięgać cele z odległości 150 metrów a całkowity zasięg łuków wynosił około 300 metrów.




Samuraje nosili charakterystyczne miecze,
takie jak katana, i często byli również wykształceni w sztukach walki oraz literaturze. A całe uzbrojenie prezentowało się w następujący sposób:


•Naginata - ostrze miało od 45 do 100 centymetrów i było zamontowanie na drzewcu o długości do 1,5 metra
• Kabuto - hełmy samurajskie pełniły funkcje odstraszającą gdyż składały się z osłony karku, hełmu właściwego, ozdoby i żelaznej maski
• DŌ - przez wiele stuleci samurajowie nosili tradycyjny napierśnik, który był wykonany z utwardzonej skóry i żelaznych płytek a lakier chronił przed wilgocią
• Kanabō - dwuręczna żelazna lub drewniana pałka pokryta metalowymi ćwiekami a jej długość odpowiadała niekiedy wzrostowi człowieka
• Katana - długi miecz , który był symbolem specjalnego statusu społecznego samuraja. Razem z krótszym mieczem zwanym wakizashi katana tworzy parę mieczy daisho
• Han Kote - krótkie, częściowo metalowe rękawice zakrywały jedynie przedramię i część dłoni. Samurajowie chętnie je nosili gdyż zapewniały dużą swobodę ruchów podczas bitwy.




4. Istniała też inna kasta wojowników, działała w ukryciu a ich sztuka prowadzenia była tak skuteczna, że ninja - z historycznego punktu widzenia poprawniejsze jest nazywanie ich Shinobi. Drogi i korytarze w licznych fortyfikacjach zostały zbudowane w taki sposób, że były widoczne z dowolnego miejsca więc skradajcy się napastnik natychmiast rzucał się w oczy.


Niektórzy dajmio posunęli się tak daleko, że kazali w swoich siedzibach zabezpieczać przejścia rozciągniętymi drutami z dzwoneczkami lub montować płyty podłogowe na specjalnych metalowych zawiasach, które głośno skrzypiały pod stopami ale dla wyszkolonych Shinobi takie zabiegi nie mogły ich powstrzymać.


4. 1 Shinobi - UZBROJENIE


• Maska ninja - Shinobi zawsze działali zamaskowani, chronili w ten sposób tożsamość, utrudniając tym zdemaskowanie swojego zleceniodawcy.
• Shuriken - rodzaj pocisków do rzucania , które są często nazywane "gwiazdami ninja" choć miewały różne kształty. Wykonane z ciężkiego metalu , miały wielkość dłoni i były zakończone ostrzami
• Słynna broń - W Assassin's Creed bohaterka dysponuje charakterystycznym dla tej serii gier wysuwanym ostrzem. Prawdziwi Shinobi mieli podobne sztylety
• Kusarigama - broń składająca się z sierpa i łańcucha na końcu którego znajdował się obciążnik



!Druga część w odpowiedzi na komentarz!
@LordDragonMPF: 16:55 tą wieżę to chyba Yasuke mógłby synchronizować ?Ma drabinę na dach
20:45 chłop co utknął koło paleniska, a po chwili się spalił (w tle)
@narkoxplayer8555: Kiedy schudle one?
@jadfxfrozeninspirationplay7772: 10:32 i takie i takie są fajne, jeśli lubimy walki to nam się AC:Shados nie znudzi, problem widzę że ludzie mają głównie do OTWARTYCH światów,

możliwe że jest to z prostego faktu że MNIEJ gier z pół otwartym światem albo klasycznym nie otwartym- wychodzi.

Z drugiej strony ludzie powinni mieć swój gust i WYBIERAĆ co najlepiej im się podoba a nie zaczynać we wszystko i potem narzekać że wszędzie tyle tego jest.

Szybkie nudzenie się to jest CHOROBA, albo coś nam się przestało podobać.

Inni po prostu zaliczają gry albo chcą je zaliczać i myślą że to można nazwać graniem.

To że jakiś HIT który się SPORO sprzedał szybko od premiery i potem jego oglądalność spada wynika z prostego faktu: ci co mają czas i kasę WOLĄ SAMEMU taką grę przejść i może potem przy okazji obejrzeć jak ich ulubiony YTber to przechodzi.

W skrócie takie gry NADROBIĄ widzów potem jak przejdą tą grę.

Ale to też obnaża SMUTNĄ statystykę: tych którzy W OGÓLE nie mają czasu nawet na oglądanie.

Za to te gry które mają sporą oglądalność wcale nie muszą mieć wysokiej ilości sprzedaży, bo ludzie wolą taką obejrzeć niż w to grać.

Rock nie jest dobrym wyznacznikiem jakości gier.

Kiedyś istniał jeszcze takie rozgraniczenie: gry z PODZIAŁEM na ROLE i osobno RPGi. Paradoksalnie to nie to samo.

Kiedyś RPGiem nie nazywano gier w których tylko na początku wybieramy jedną postać do przechodzenia gry.

Tak samo w grach z podziałem na role a takim jest AC:Shadows też by nie nazwano RPGiem.

RPG jest dopiero wtedy gdy CZĘSTO zmieniamy postacie, albo kiedy naraz nimi zarządzamy jak w strategiach.

23:22 takich rzeczy się nie mówi xD no chyba że chodziło ci że bardziej lubisz skradanie się i szybkie zabijanie

35:02 dlatego STRACĄ wszystko co zdobyli i uznawali za swoje

43:21 "Znam to miejsce... Ojcze."

53:09 Dooma też zrypali, bo CIĄGLE w nim biegamy, tam nie ma ŻADNEJ immersji z otoczeniem w takim tempie, zrobili z niego MarioBrosa, trochę Sonica, trochę Toki (taka małpka co ciągle strzelała kulkami i omijała wrogów też strzelających kulkami), pędzenia i rozwala przeciwników, bez wczuwania się w klimat i otoczenie, mimo że jest ono ŁADNE, to przez wszystko PRZEBIEGAMY, ciągle robiąc jakieś uniki.

I te walki w których jesteśmy zmuszeni odzyskiwać zdrowie z wrogów, bo innych rozrzuconych rzeczy nie jest zbyt wiele.

Brakuje gry takiej jak Unreal: Return to Napali, WOLNIEJSZEJ acz nadal FPS, z jakimś lorem, skrytymi fajnymi rzeczami jak ochronimy jakiś poszkodowanych.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=MHIfxGhWaiI