Blue Prince PL 31 | Lekcja historii - Staszek iGRAszkowski


| Blue Prince gamay | Czołem ludziska! Zapraszam na serię z Blue Prince. Udajemy się do Mt. Holly, gdzie każdy świt odsłania kolejną tajemnicę. Pokonujemy ruchome korytarze i nieustannie zmieniające się pomieszczenia w stojącej ponad podziałami gatunkow
Komentarze:

@miksson886: Czas na teoretyzowanie.
Ostatnio przeglądałem listę osób które wypożyczały Swimbirda : Herbert. S. Sinclair(śmieszne że jego inicjały są takie same jak home security surveiliance(hss)), Pani peterson(ewidentnie lektura szkolna, bo 3 razy) Simon(gołębie, nie nasz dziadek. A propo dziadka, zdaję mi się że ten notatnik , który zajumał Herbertowi, był inspiracją doa czerwonego księcia(takie małe połączenie Herberta i Simona))i Babbage. Najciekawsze jednak jest Det. Bon Margle. DETEKTYW. Co by robił tutaj detektyw? Pierwsze cio przychodzi na myśl , to szuka poszlak związanych z zaginięciem Marigold. Ma to sens data się zgadza. Następnym moim pytaniem jest co pokazała Marion w HSS. Czy drogę jak ją odnaleźć? A może wiadomość dla współnospiratorów? Cudowna gra.
@anonanon6596: Czas leci szybciej w grze. Jak zostawisz grę na godzinę to powinno wystarczyć.
@pitlay: Dzięki wielkie za serię !!!
@MartesHi: Na pewno da się zdobyć ponad 9 klas. Jedną masz z Drawing Room, 8 z Schoolhouse, ale widzieliśmy już Chamber of Mirrors, które pozwala na "draftowanie drugich kopii pokojów, które już masz postawionych". Nie wiadomo jak dokładnie działa Chamber of Mirrors, bo choć miałeś opcję go postawienia, nigdy tego nie zrobiłeś. Może daje on jedną klasę (dziesiątą), a może dodaje on kopię do każdej z poprzednich dziewięciu i razem można uzyskać 18.
@plutajakub: Gadałem ze znajomym o tej grze i doszliśmy do wniosku, że stawianie powszechnych deadendów bardzo wcześnie i nie przejmowanie się tym, że nie wylosuje nam się droga to żadna strata bo lepiej zaryzykować w early, że się zablokujemy niż zostawić te deadendy i zablokować się po godzinie gry
@waderka: 0:08 Ha! Wiedziałam!
2:01 Tym razem krzyknęłam wystarczająco głośno :D
18:55 Mnie najbardziej zastanawia, że to test wielokrotnego wyboru był (o ile dobrze zrozumiałam), a nikt nie dał na jedno pytanie więcej niż jednej odpowiedzi.
21:04 Król jest w zbroi. Być może jest generałem.
21:27 Mnie to wygląda jak niszczenie przez czerwonych drogi (torów kolejowych?) poza kraj.
30:56 Powtórzę się, ale nadal: WOW!
Straszliwie się wciągnęłam w tę grę, uwielbiam patrzeć jak ją ogrywasz (ja bym pewnie poległa).
@JacekSoplica-r5s: Szkoda classroom'ów najbardziej. Teraz by dostać się do klasy 7, trzeba będzie ponownie stawiać klasy 1-6 :/

19:00 Te 4 egzaminy wystarczają. Da się wydedukować poprawne odpowiedzi - z poprawnych odpowiedzi wynikają dość ciekawe wnioski...

Btw, król który się koronował po wojnie czerwonych z czarnymi raczej nie jest królem z map z lekcji geografii - mapy mówią o trzeciej erze, wojna była w piątej
@DonordPL: 06:52 jak skleisz młot z baterią to strasznie nieporęczny się zrobi ?
@??????????????: Bardzo mi się podoba sposób, w jaki w tej grze są zrobione sekrety - wszystko jest albo wyjaśnione w jakiejś notce, albo jest łatwe do znalezienia
0:41 Miałeś jeszcze 7 reroli, na twoim miejscu, ja bym dalej przelosowywał pokoje, aż bym dostał jakiś pokój z 4 drzwiami bez takiego minusu. Miałeś bardzo wysoką szansę wylosowania takiego pokoju, zostało około 45 pokoi w puli i prawdopodobieństwo wylosowania jest (Zakładając, że 3 pasuje np. Passageway, Cloister, Rotunda) ((3*3*7)/45)*100% = 140%, czyli masz prawie, że zagwarantowane wylosowanie jednego z tych pokoi. Tak te pokoje mają inną rzadkość, ale jest ich też więcej niż 3, więc margines błędu to około 30%
17:53 Ciekawe jest to, że wszystkie liczby są napisane słownie prócz odpowiedzi c. w 4 pytaniu: "22 years". Nwm czy to podpowiedź czy po prostu brak konsekwentności ze strony developerów
23:56 Wyłączyłeś już tam prąd, więc nie ma tego efektu
@Woltner93: Rozpisałem sobie w excelu te egzaminy i da się to wydedukować, zajęło mi to z 20 min, ale się da ;D Fajna rozrywka po oglądaniu ;D
@michakrawczyk8405: Masz racje, kaplica skrywa jeszcze sekret, którego nie odkryłeś dotyczący monet
@Zefiroogt: Ostrzegam nakazuje widza . Choć bardzo chcemy to powstrzymać się nie możemy taka natura widza ?
@czlowiek_zagadka: 1. Ten mały sejf, chyba w Study, według mnie powinieneś obejrzeć przez lupę.

2. W intro oraz testamencie Sinclera znajdującym się w Entrance Hall jest napisane, że Simon (nasz bohater) jest spadkobiercą Sinclera ale w wycinkach z gazet chyba w The Archives jest napisane, że Sincler wyznaczył spadkobiercą Marigold mimo, że była już wtedy zaginiona i dlatego tymczasowym spadkobiercą został jej syn Simon. Ciekawe czy to głębsza intryga czy nieścisłość fabuły. Staszek mówił jakiś czas temu, że była aktualizacja zmieniająca między innymi wycinki z gazet w The Archives więc może poprawili właśnie tą nieścisłość.

3. Co do The Foundation, to mam kilka pomysłów, żeby uruchomić windę.
~Postawić pokój z dźwignią albo z bezpiecznikami obok Foundation i użyć dźwigni lub bezpieczników.
~W The Foundation na górze widać deski tak jakby dało się tam wejść więc może gdyby postawić obok pokój, który ma drzwi na piętrze a nie na parterze (chyba Boiler Room tak ma, że trzeba wejść po schodkach, żeby przejść przez drzwi) i przez nie przejść to może wyszłoby się na tych deskach w Foundation.
~The Foundation to fundamenty więc są pod ziemią, może trzeba postawić obok pokój, który również jest pod ziemią np. Vine Cellar.

4. Nie związane z tym odcinkiem ale przeczytaj opis Frezer (chłodni) bo tam są zamarznięte przedmioty (chyba też list) a jeśli się nie mylę to możesz łatwo go dostać bo chłodnia według opisu działa tak że jak ją wylosujesz to zamraża ci pieniądze i klejnoty ale w następnych dniach zaczyna się rozmrażanie czyli musiałbyś, któregoś następnego dnia znowu wylosować chłodnię i mógłbyś zabrać stamtąd przedmioty i przeczytać list.

5. Postać (raczej facet) w kapeluszu dodała pikanterii ?
MOŻElogia:
~Może to Sinclare upozorował swoją śmierć i teraz ogląda jak Simon sobie radzi z jego zagadkami. Można było wywnioskować z niektórych notatek, że Sinclare kochał zagadki i miał dziwne poczucie humoru więc jest to możliwe.
~Może to tamten zwolniony po 40 latach służby ogrodnik chce się zemścić na rodzinie Sinclera mieszając w zagadkach w rezydencji, żeby Simon nie dał rady ich rozwiązać i nie dostał spadku.
~Może to agent rządu szpieguje Simona, żeby wyczekać dobry moment aż on rozwiąże zagadki za niego a na koniec załatwi Simona i sam przejmie "coś" dla rządu.
~Może to jakiś zazdrosny krewny.
~Może to jeden z tej grupy złodziei korony, który napisał też jeden z listów w sejfie. Zna rozkład rezydencji bo ćwiczyli tam napad na muzeum.
~Może to jakiś wysłannik Marigold, która kazała komuś zaufanemu pilnować Simona.
@SzaroBuryPies: Był jeden argument za szukaniem kolejnych klas, brakowało tylko dwóch i stawianie klas byłoby z głowy, a to bardzo dużo pomieszczeń koniecznych do postawienia i blokada dodatkowego pomieszczenia poza posiadłością
@ZorroTajny-Dach: No Panie Staszku, muszę Panu powiedzieć, że tak jak śledzę serię od początku to jest pierwszy raz gdy dałem radę obejrzeć odcinek w dniu jego publikacji. Zdarzało mi się kiedyś narzekać na niedosyt przy Twoim podstawowy systemie (odc raz na dwa dni), ale teraz dopiero widzę że jest idealny :) [choć może to wynik tego że mam teraz mniej czasu :v]
PS.: Co do postaci w kapeluszu mi od razu przyszło na myśl, że to może właśnie nasza Matka (Marigold), która nie zaginęłą tylko się jakoś ukrywa, i teraz pytanie, czy ona by nam chciała pomóc, czy też może przeszkodzić byśmy 'nie odkryli jej historii' i nie poszli w jej ślady? Ot Taka teoria :)
@adrianna4: Staszku, mnie zastanawia jedna rzecz, bo tą kartkę co widzimy na nagraniu (co pokazuje nam chyba Marigold) mi bardziej niż ścieżkę przypomina siedzącego kota. Pamiętam też, że w pierwszej wizji lub drugiej wizji Alzary był pokazany czarny kot. Może to jest jakieś połączenie?
@MordocKraxus: Dam info na początku komentarza, bo teraz mi się przypomniało, a nie chce mi się szukać momentu, w którym mówisz o bibliotece i sklepie z książkami. Mogę powiedzieć, że da się tam kupić kilka książek, przy czym najdroższa kosztuje 50 monet, najtańsza 8 albo 10 (nie pamiętam). Zakup książki oznacza tyle, że będzie można ją zamówić w bibliotece. Zakładam, że to takie wyjaśnienia mechaniczne, za które nie dostanę bana :)

6:00
Może istotne są kolory tych rysunków?
A jeśli chodzi o sam sens, to
stag - nie mam pomysłu
crowbar - może będzie taki item albo będzie się trzeba gdzieś włamać
deser - może się odblokować nowy dający więcej stóp
car - jest w garażu, chyba kolor się zgadza
plane - chyba jednak wymyślam bez sensu... chociaż może da się zmajstrować model samolotu
bride - to może być podpowiedź, że ktoś jednak wziął ślub albo o nim marzył

11:28
W sumie myślałem, że boiler room trzeba obok pokoju, w którym potrzebne jest zasilanie (np. laboratorium), ale może właśnie dzięki pokojom z "rurami" nie jest to potrzebne.
Nie wiem, czy Wera to czyta, ale warto byłoby zacząć notować, które pokoje na suficie mają właśnie te przewody (czy jak to nazwać), bo któryś z przebiegów można by zrobić polując po prostu na te pokoje po wylosowaniu boiler roomu.

15:25
Korona może być nawiązaniem do tej papierowej korony, ale także ma chyba na górze symbol któregoś z krajów (3 trójkąty, które pojawiają się także w różnych pokojach). Jeśli dobrze pamiętam, krajów było 7, ale na mapce jeden z nich był w środku, więc hasło historia jest pisana przez zwycięzców świadczy o tym, że te 6 rubinów symbolizuje 6 podległych krajów.
W sumie czekam, aż zrobisz odcinek o Lore Blue Prince, ale nie wiem, czy warto robić go teraz, czy jednak lepiej poczekać do momentu odkrycia różnych nowych informacji.

17:17
Z ciekawości zrobiłem sobie symulację, żeby wyniki zgadzały się z odpowiedziami.
Poniżej odpowiednio numer pytania, parami odpowiedź każdego ucznia (kolejność skrinów) oraz punkt, który zgarnął i drogą dedukcji na końcu potencjalnie prawidłowa odpowiedź. Wszystkich wariantów nie testowałem, tylko pierwszy, który przyszedł mi do głowy, więc mogą być błędy.
4/6 4/6 4/6 3/6 MOŻLIWY WYNIK

1 B 1 C 0 B 1 A 0 B

2 C 0 B 1 C 0 B 1 C

3 A 1 A 1 D 0 A 1 A

4 C 1 D 0 C 1 B 0 C

5 A 0 B 1 B 1 A 0 B

6 C 1 C 1 C 1 C 1 C


W sumie jak tak sobie myślę o tej bajce Red Prince, to biorąc pod uwagę, że każdy kraj to zapewne inny kolor, to bohater książki może być ksenofobem.

21:50 Imperial March xD

23:32
Pewnie sam zauważysz w trakcie tego przebiegu, ale jeśli stawiasz pokój obok już postawionego, to drzwi się zawsze otwierają (nie wiem jak działa ten pokój, co miałeś do wylosowania z nowych planów, który mówił, że po wejściu 3 drzwi się otwierają, a jedne zamykają).


30:55
Pewnie historia zatoczy koło. Simon (nasz bohater) będzie w podeszłym wieku jak niegdyś Herbert i będzie się obawiać śmierci, jakiś młody chłopiec (zapewne potomek Simona) przejmie pałeczkę eksploratora. Może znalezienie pokoju 46 prowadzi do jakiejś prawdy, coś jak w Matrixie 3, że było już wielu innych Neo, którzy trafili do tego samego miejsca (mamy różne popiersia, więc pewnie przodkowie Simona i Herberta także eksplorowali ten dom). Ciekawi mnie tylko, kim jest ten tajemniczy facet w kapeluszu, który wygląda jakby prowadził śledztwo. We wizji widać też, że Darkroom został przyłączony do Hallway, może to jakaś wskazówka? Ciekawe też kto i po co zabrał przedmiot oraz jaki to był przedmiot? W sumie osoba w kapeluszu jest w czerni, więc może to ktoś z czarnego państwa?
@joannaandrzejewska3379: Staszku! Może to niecodzienne, ale dziękuję Ci za pokazanie tej gry, szczególnie historii o Swim Birdzie. Dzięki temu rozszerzyłam swoją prezentację o grach, którą pokazałam na studiach (pedagogika). Głównym założeniem prezentacji było ukazanie zainteresowania grami jako zasób jednostki oraz zaprezentowanie możliwości czerpania z gier jako inspiracja do np. bajek terapeutycznych (Swim Bird spełnia 2 z 6 etapów tworzenia bajek terapeutycznych według Doris Brett). POkazałam trochę twojego gameplayu (czytanie bajki i część twoich myśli), a także jak czekaliśmy na połączenie internetowe to opowiedziałam jak przez budowanie społeczności znalazłeś swoją gildię skrybów. I dziękuję jeszcze za ogranie Chants of Sennaar, Gorogoa, Gris i Ace Attorney (te gry również użyłam w prezentacji)!
@Rzast: 17:52 W polskim (i raczej nie tylko naszym) prawie dotyczącym symboli narodowych albo podnosi się flagi na szczyt masztu (tak bym rozumiał full-staff, ale nie jestem w Gildii TS), albo (potem) opuszcza do połowy na znak żałoby. Nigdy nie podnosi się flagi do połowy masztu - zawsze do końca. (art. 11 pkt 2 Ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych - tekst jednolity z 2005r.)
W 6 zadaniu pewnie chodzi o potępienie / zniesławienie reprezentanta flagi, by zawsze przypominać o popełnionym czynie: hańbie / zdradzie - albo nie wiesza się w ogóle, albo nie podnosi do samego szczytu masztu...
@Drauggul: Zgaduję! - Przeczytałeś treść testu z historii, ale nie ze zrozumieniem. Chyba, że ja czegoś nie załapałem, ale tam jest wyraźnie napisane, co to za test, jego charakter.
/*
Nie podpowiadam miałeś przed oczami! ;)
zgaduję bo prze 20 minutą materiału komentaz
*/
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=kCvFE0e5yX8