Ustawienie LPG co nie tak. - Marewel
Komentarze:
@marcinwojtas133: Dokładnie jak czas wtysku w tych samych warunkach jest różny i to o więcej niz 10 % jest źle.
@rafsonpodczele: Za uboga mieszanka lpg mnożnik powinien być 1,3 po czasach wtrysków i ciśnieniu to dysze za małe , i ciśnienie lpg jak do turbo , i przerwę na świecy zmniejszyć ?
@volviarz: Pokaż korekty
@johnydeep1094: Za duże czasy wtrysków na LPG. Jeżeli się da, to można podnieść ciśnienie na redaktorze/parowniku. Dysze we wtryskiwaczach do zmiany na większe, ewentualnie umieszczenie wtryskiwaczy gazowych jak najbliżej dysz, na krótkich wężykach, o ile się da. Pozdrawiam.
@sawekzielnik7239: Tak czy siak wykres drugiej sondy jest do bani czy na gazie czy benzynie, pierwsza taż fiksuje pytanie tylko z jakiego powodu, te piki to nie jest raczej wina składu mieszanki bo sonda nie reaguje tak szybko w takie piki, a to że instalacja się rozjechała to przecież dzień powszedni.
@adamrutkowski6574: Ustawiając lpg trzeba zawsze dążyć do sytuacji w której po przejsciu z benzyny na lpg komputer silnika nie odczuwa tej zmiany tj. korekty krotko i długo terminowe nie zmieniają się.
W praktyce wyglada to tak ze silnik pracuje na wolnych obrotach na benzynie i obserwujesz korekty. Krotkoterminowa powinna przechodzic przez zero czyli od wartości ujemnych do dodatnich ale blisko zera np od -5 do +5. Dlugoterminowa zwykle wtedy stoi na jakieś wartosci. Przelaczasz na lpg i obserwujesz korekty. Jeżeli ida w górę to znaczy że na lpg za malo gazu daje i trzeba zwiekszyć np. podnosząc mnożnik w tym punkcie wykresu. Jeżeli korekty idą w dól to znaczy że gazu jest za dużo i komputer silnika zaczyna go przycinać korektami w dół. Wtedy trzeba analogicznie zmniejszyć ilość gazu np. mnożnikiem. Idealna sytuacja to taka kiedy po przełaczeniu na gaz czy na benzyne kotekty nie zmieniają się tj. Komputer silnika nie odczuwa zmiany paliwa.
Wazne jest aby taką procedurę zrobić w kilku punktach wykresu tzn. w trakcie jazdy pod roznymi obciążeniami silnika.
Inną sprawą jest kondycja wtryskiwaczy. Sa one elementem wykonawczym i jezeli są niesprawne lub zdezelowane nie będą odpowiednio dawkować paliwa i zadne strojenie nic nie da.
W praktyce wyglada to tak ze silnik pracuje na wolnych obrotach na benzynie i obserwujesz korekty. Krotkoterminowa powinna przechodzic przez zero czyli od wartości ujemnych do dodatnich ale blisko zera np od -5 do +5. Dlugoterminowa zwykle wtedy stoi na jakieś wartosci. Przelaczasz na lpg i obserwujesz korekty. Jeżeli ida w górę to znaczy że na lpg za malo gazu daje i trzeba zwiekszyć np. podnosząc mnożnik w tym punkcie wykresu. Jeżeli korekty idą w dól to znaczy że gazu jest za dużo i komputer silnika zaczyna go przycinać korektami w dół. Wtedy trzeba analogicznie zmniejszyć ilość gazu np. mnożnikiem. Idealna sytuacja to taka kiedy po przełaczeniu na gaz czy na benzyne kotekty nie zmieniają się tj. Komputer silnika nie odczuwa zmiany paliwa.
Wazne jest aby taką procedurę zrobić w kilku punktach wykresu tzn. w trakcie jazdy pod roznymi obciążeniami silnika.
Inną sprawą jest kondycja wtryskiwaczy. Sa one elementem wykonawczym i jezeli są niesprawne lub zdezelowane nie będą odpowiednio dawkować paliwa i zadne strojenie nic nie da.
@Fabi....: Za bogato na gazie, ale nawet jak korekta wejdzie to i tak druga lipnie działa. Te nowsze katy są małe, one tak działają aby, aby. ?
@Fabi....: A te szpilki w dół gwałtowne L2 to błąd diagnoskopu, czy coś zwiera w czujniku L2?
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=W730xcETIEU
A ten wyrysowany mnożnik to wiśenka na torcie.