Golden Idol Investigations PL 9 | Wodospad przemówił! - Staszek iGRAszkowski
| Golden Idol Investigations DLC gamay | Czołem ludziska! Zapraszam na serię z Golden Idol Investigations, pakietu DLC do gry The Rise of the Golden Idol, sequela znakomitej gry dedukcyjnej. Odkrywamy więcej historii związanych z podstawką. Na pierwszy
Komentarze:
@werkax: 5:53 naelektryzowany obiekt! też o tym pomyślałam, ale żeby cały wodospad wygiąć to by chyba trzeba było elektrownię do niego podstawić
co do rozkodowywania języków, to mogę się wypowiedzieć jako wieloletnia uczestniczka Olimpiady Lingwistyki Matematycznej (świetna olimpiada, polegająca właśnie na rozkodowywaniu różnych języków używając logiki i kilku informacji, które nam dali. Polecam sobie obczaić jakieś zadania z ich strony c:), że w tego typu zadaniach zawsze najważniejsze jest:
- czas zdania, bo bardzo wiele języków je rozróżnia
- umiejscowienie podmiotu i orzeczenia, bo to też różne języki wolą inaczej stawiać
- patrzeć na charakterystykę przeczeń
- szukanie jakichś przynależności i liczb mnogich, bo w ten sposób można sobie wydobyć wiele struktur, a także znaczeń rzeczowników
tak chciałam tylko wspomnieć, bo jeśli ktoś ogląda kanał dla łamigłówek i lubi takie szyfry to na pewno by się odnalazł robiąc takie zadania, jeszcze raz polecam sobie sprawdzić :3
co do rozkodowywania języków, to mogę się wypowiedzieć jako wieloletnia uczestniczka Olimpiady Lingwistyki Matematycznej (świetna olimpiada, polegająca właśnie na rozkodowywaniu różnych języków używając logiki i kilku informacji, które nam dali. Polecam sobie obczaić jakieś zadania z ich strony c:), że w tego typu zadaniach zawsze najważniejsze jest:
- czas zdania, bo bardzo wiele języków je rozróżnia
- umiejscowienie podmiotu i orzeczenia, bo to też różne języki wolą inaczej stawiać
- patrzeć na charakterystykę przeczeń
- szukanie jakichś przynależności i liczb mnogich, bo w ten sposób można sobie wydobyć wiele struktur, a także znaczeń rzeczowników
tak chciałam tylko wspomnieć, bo jeśli ktoś ogląda kanał dla łamigłówek i lubi takie szyfry to na pewno by się odnalazł robiąc takie zadania, jeszcze raz polecam sobie sprawdzić :3
@karola.7908: Oho! Szyfry. Prognozuję niedobory syropku w lokalnych aptekach, u mnie już odczuwalne
@dominikstasiak4247: Medium blast przed obejrzeniem: Staszek spdawdzi, jak to zostało zrobione po angielsku, bo utknie na strzałkach i/lub kropkach :P
@sadpixel532: Strzałka w prawo i lewo oznaczała po prostu czas przyszły i przeszły. Kreska falowana była zdaniem oznajmującym, a prosta rozkazującym. Rodzina była małym drzewkiem genealogicznym, gdzie dana osoba była zaznaczona kreską.
Ogólnie rzecz biorąc to juz drugi case, który mnie zawiódł. To znaczy fajnie, że w końcu poznaliśmy język lemuryjski. Mega mi się też podobała ścieżka dźwiękowa. No ale sama zagadka była zbyt prosta. Ogólnie cały dodatek zajął mi 3 godziny, a poprzedni (mający mniej case'ów) ponad cztery.
Ogólnie rzecz biorąc to juz drugi case, który mnie zawiódł. To znaczy fajnie, że w końcu poznaliśmy język lemuryjski. Mega mi się też podobała ścieżka dźwiękowa. No ale sama zagadka była zbyt prosta. Ogólnie cały dodatek zajął mi 3 godziny, a poprzedni (mający mniej case'ów) ponad cztery.
@ireneuszprzystas9521: Dlaczego link do Playlist jest uszkodzony
@sallomon2357: O panie, jak ja wręcz krzyknąłem z zadowolenia, jak zrozumiałeś, co te strzałki znaczą :V
Ogólnie z tego co zrozumiałem, jak Lemurianie mają zwykłe stwierdzenia, to strzałki nie używają. Za to jeśli chcą wyrazić modalność lub czas, to już ją wykorzystują:
- falowana strzałka to czas. Strzałka w lewo to przeszłość, strzałka w prawo to przyszłość/zamiar (wyrażona tutaj przez 'zamierzać', które bardzo możliwe, że Lemurianom jednocześnie służy do wyrażania zamiarów, jak i ogólnej przyszłości).
- prosta strzałka to nakaz, przymus, a przynajmniej gdy prowadzi w prawo. Ciekawi mnie, co oznaczałaby prosta strzałka w lewo i czy w ogóle jest używana przez Lemurian. Może oznacza gdybające nakazy, np. 'powinieneś był to zrobić' ? ?
Jest to chyba moja ulubiona sprawa z tego DLC na razie (zobaczymy, jaka będzie 5.), tyle fajnego kminienia, a jako student językoznawstwa i osoba, którą ogólnie języki jarają, jest ona jak miód na moje uszy, oczy i duszę ?
Ogólnie z tego co zrozumiałem, jak Lemurianie mają zwykłe stwierdzenia, to strzałki nie używają. Za to jeśli chcą wyrazić modalność lub czas, to już ją wykorzystują:
- falowana strzałka to czas. Strzałka w lewo to przeszłość, strzałka w prawo to przyszłość/zamiar (wyrażona tutaj przez 'zamierzać', które bardzo możliwe, że Lemurianom jednocześnie służy do wyrażania zamiarów, jak i ogólnej przyszłości).
- prosta strzałka to nakaz, przymus, a przynajmniej gdy prowadzi w prawo. Ciekawi mnie, co oznaczałaby prosta strzałka w lewo i czy w ogóle jest używana przez Lemurian. Może oznacza gdybające nakazy, np. 'powinieneś był to zrobić' ? ?
Jest to chyba moja ulubiona sprawa z tego DLC na razie (zobaczymy, jaka będzie 5.), tyle fajnego kminienia, a jako student językoznawstwa i osoba, którą ogólnie języki jarają, jest ona jak miód na moje uszy, oczy i duszę ?
@kampa257: Bardzo podobała mi sią ta sprawa ? powodzenia w ostatniej ? tam poleglam na psychologi postaci ?
@niedobreliterki: Te kreski przy matce/ojcu, siostrze/bracie to chyba mają być tylko oznaczeniem, na której części mamy się skupić. Jeśli ojciec, to kreska nad ojcem itd. A przynajmniej ja miałam takie skojarzenia.
@Balasthor: Moja wstępna teoria jest taka, że ta cała zemsta z wodospadu, to jest wałek zaplanowany przez Koia. Poprzedni case pokazywał tego jego sługusa w okularach, gdzie dostał tą kartkę by coś ważnego zrobił. Ten case pokazuje, że to był szyfr dostępu do wodospadu. Pewnie Koi mu powiedział, by zmanipulował przepowiednie wodospadu, która ma zwabić Oriego w pułapkę. On się pozbywa brata i wygrywa wszystko. No chyba, że coś się pomiesza i wywalą kitę obaj. Ciekawe czy to się jakoś połączy bardziej na ostatnim etapie dodatku
@miksson886: 0:59 ja myślę że to raczej Lutri.
1:47 ale na podstawie tego ułożenia, zdaję mi się, że najpierw zmarł Pravo, a potem Lutri. I propo tego, ja myślę że gra ciągle pokazuje że to Koi zabił, orzecież ma już dwa ciała, ale uważam że to będzie Ori (by był twist)
7:02 najpierw Blue Prince a teraz Chants of Seenar. Ta gra ma dobry gust odnośnie gier na tym kanale.
13:43 czyli Staszek pomylił imiona. Będzie się działo.
13:55 ? Czy on właśnie przeczytał mój komentarz? Ludzie drą się do ekranu wiekami bezskutecznie, a ja napisałem zwykłe zdanie , nawet nie byłem wnerwiony, a on sprawdził. A może po prostu wodospad przemówił?
15:34 albo samo pomagać. Bo żółw ma samo.
40:09 teraz patrzę i myślę że TO MA SENS. Tylko zamień matkę na ojca, i będzie dobrze.
1:47 ale na podstawie tego ułożenia, zdaję mi się, że najpierw zmarł Pravo, a potem Lutri. I propo tego, ja myślę że gra ciągle pokazuje że to Koi zabił, orzecież ma już dwa ciała, ale uważam że to będzie Ori (by był twist)
7:02 najpierw Blue Prince a teraz Chants of Seenar. Ta gra ma dobry gust odnośnie gier na tym kanale.
13:43 czyli Staszek pomylił imiona. Będzie się działo.
13:55 ? Czy on właśnie przeczytał mój komentarz? Ludzie drą się do ekranu wiekami bezskutecznie, a ja napisałem zwykłe zdanie , nawet nie byłem wnerwiony, a on sprawdził. A może po prostu wodospad przemówił?
15:34 albo samo pomagać. Bo żółw ma samo.
40:09 teraz patrzę i myślę że TO MA SENS. Tylko zamień matkę na ojca, i będzie dobrze.
@vytah: Ideogramy oznaczające członków rodziny po prostu pokazują fragment drzewa genealogicznego, a kreska oznacza, o którego członka chodzi. Co prawda znak oznaczający "twój brat" tak bardziej logicznie powinien znaczyć "twój mąż", ale to kwestia gustu.
Jak obiecałem, przypominam: po skończeniu DLC i obejrzeniu epilogu, zajrzyj do pierwszej sprawy z Tesą w podstawce i sprawdź wiadomości na sekretarce. Jedna z nich nabiera dodatkowego kontekstu.
Jak obiecałem, przypominam: po skończeniu DLC i obejrzeniu epilogu, zajrzyj do pierwszej sprawy z Tesą w podstawce i sprawdź wiadomości na sekretarce. Jedna z nich nabiera dodatkowego kontekstu.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Kidt673jGok