Hamowanie Tylnym hamulcem w motocyklu co, kiedy jak i dlaczego? Nie używasz to przegrywasz - Motosapiens.pl


Tylny hamulec w motocyklu bywa często niedoceniany, nieużywany i ignorowany, a to jest bardzo duży błąd. Jeśli nie wiecie w jakich sytuacjach można go wykorzystać, to koniecznie obejrzycie nasz film. Tylny hamulec w motocyklu stabilizuje motocykl podczas
Komentarze:

@adrianjaskua942: NO i super. Daje do myślenia. Przetestuję w praktyce.
@Jedendwa0: Wiecie co mi powiedział instruktor na kursie w 97 roku? jak miałem wsiąść na emzetę stopięćdziesionę? Tego hamulca się nie używa,



... o przedni chodziło.
@piyetrek: przydatne informacje,,,, pozdrawiam
@Loooki_t: Więcej takich materiałów ❤
@minigolf-krakowurodzinydla9162: Wszystko OK,ale jakiej miotły używaliście przy eksperymenicie hamowania? Z naturalnym włosiem ,czy sztucznym ?
@PzG81: ??
@AdiS123: mi sie przyjemniej hamuje tylnym niz przednim
@1kcal915: Fałsz
"Tylny hamulec w motocyklu stabilizuje motocykl podczas niskich prędkości, jest niezbędny do awaryjnego hamowania i my nie wyobrażamy sobie bez niego jazdy."
Sorry, odpuście sobie temat hamowania, bo powtarzacie mity i legendy.

Dlaczego fałsz - bez ABSu na tylnym kole, na mokrej nawierzchni, z pasażerem doprowadza się do blokady tylnego koła, które będzie wyprzedać kierującego. Jeśli jest przeszkoda, będzie gleba, której nie da się już uniknąć. Odpuszczenie hamulca tylnego to katapulta pasażera z kierowcą. Wyprowadzić można tylko przez puszczenie przedniego hamulca, co wyklucza przeszkoda. Oczywiście deszcz i pasażer przyśpiesza zaistnienia takiej sytuacji. Im większe niezrównoważenie obciążeń pomiędzy przednim a tylnym kołem tym łatwiej o coś takiego. Za tym zjawiskiem stoją opowieści o położeniu motocykli, i to zjawisko dzieli motocyklistów na tych, którzy tego doświadczyli i ich krytyków, którzy istnienia, oraz przyczyn zaistnienia tego zjawiska nie są świadomi. Nie życzę im uświadomienia sobie niebezpieczeństwa na podstawie własnych doświadczeń. Na mokrym z pasażerem nawet przy 20km/h można doprowadzić do gleby, a to się mieści chyba w zakresie niskich prędkości.
Przy awaryjnym hamowaniu hamulec tylny jest tylko potrzebny do kompresji przedniego zawieszenia i zwiększenia siły docisku przedniego koła. Maksymalne opóźnienie hamowania to g*(współczynnik tarcia opona-nawierzchnia).
@bodek471: Ja już na kursie prawa jazdy, zostałem nauczony przez moich wspaniałych instruktorów aby korzystać z tylnego hamulca przy niskich prędkościach i wolnych manewrach. Dużo mi to ułatwiło wykonywanie zadań na placu i późniejszą jazdę.
Zgadzam się również z tym że tylne koło dużo łatwiej jest zablokować bo czasem zdarza mi się je nieświadomie na chwilę zablokować, a mam motocykl bez ABS, ale cały czas pracuję nad odpowiednim wyczuciem.
@wazreba5859: Kto nie hamuje, ten wygrywa ?
@Robert.N: Bez stalowego oplotu niema co w ogóle wciskać bo nic się nie dzieje przynajmniej w mojej kawasaki z800.
@piotrpilinko639: "Ja na przykład korzystam z całego łańcucha".

No ja niestety - tylko z wewnętrznej połowy. Ale jakby tak przerobić go na wstęgę Moebiusa, bo można by skorzystać z całego. Tylko ogniwa mogą protestować przy skręcaniu.
@BLACK-XADV: Gdzie jest ten placyk ??
Zdradźcie miejscówkę
@mgdz4655: Zyrafa dobrze prawi .Korki ,wolne manewry tylko tył. Taka sytuacja -W czasach gdy zaczynałem moją przygodę z moto wyjeżdżjąc z drogi podporządkowanej na główną czekam na wolną przestrzeń by włączyć się do ruchu w lewo .Kierownica skręcona w lewo puszczam sprzęgło i powoli ruszam . Na skutek zmiany sytuacji na drodze rezygnuję -ujechałem może 1m .odruchowo wcisnąłem klamkę hamulca przedniego .Myslałem że bak zmiażdzy mi cohones .Całe 250 kg moto do utrzymania na lewej nodze.Obyło się bez paciaka ale mam nauczkę na całe życie. W takich przypadkach tylko hamulec tylny -sprawdzone empirycznie?
@WaldemarPe?szy?ski: Dziękuję pozdrawiam ? ??
@piotrpebe3304: Tylny hamulec i odpowiedni gaz dają rewelacyjne efekty w postaci stabilności w ciasnych rondach.
@BOBOlajerman: Wszystko zależy jak kto jeździ albo jak chce jeździć ,ten film jest o tym że tylni hamulec hamuje ?jeździłem po torach w całej Europie gdzie nauczyłem sie hamować przed i na zakręcie, chłopaki zobaczyli coś na YT i zrobili materiał video na YT?
@janklo7988: Nie jest prawda ze motocykle typu naked nie maja rozkladu mas 50na50 wiekszesc motocylow typu naked ma geometrie podobna do sportowych motocylki. Pozdrwaiam
@Gulgozaur: No z tym bezpiecznym tylnym hamulcem to też jest tak że nasze ulubione to zależy. Miałem raz tak że go zblokowałem bo było ślisko jak cholera i zobaczyłem że nie wyhamuje. Dołączyłem przód no i tył mnie zaczął mocno wyprzedzać. Prawa później odpuściłem przód balans ciałem to mnie z drugiej zaczął wyprzedzać i tak z 2 razy prędkość jakąś nieduża bo to 125 ale już się widziałem na asfalcie. Nie do końca jestem pewien jak ale ustałem. Całe szczęście że piesi na pasach widzieli co się odpierdala i nie wlezli bo oczywiście nie wyhamowałem. Trochę pokory mi to dało bo do 125 nie za bardzo ją miałem a jak się okazuje fizyka na niej też działa.
@MotosapiensPL: Lubisz nasze filmy? Możesz nas wesprzeć i postawić wirtualną kawę na /motosapiens
Dziękujemy!
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=QOH2eeil9eg