Dlaczego w segmencie A nigdy nie było hybryd? aygox hev segmentA toyota - Zachar OFF


Toyota Aygo X pierwszą hybrydą w Europie w tym segmencie.
Komentarze:

@mm-1965: Bez hybrydy pewnie musieli by zapłacić karę, więc cena samochodu by wzrosła. A tak hybryda obniża wartość emisji i pewnie jeszcze jest sporo poniżej limitu co daje obniżenie średniej dla całego koncernu. Więc te koszty mogą wyjść na zero .
@QuattroRMT: Ciekawe co z ceną… no i ponoć to jest hybryda przeszczepiona z Yarisa. 116KM w takim maluchu? Ciekawe czy zejdzie z czasem poniżej 9s 0-100
@OhSorryBro69: Szczerze mówiąc, jedyne, czego brakuje mi w Aygo X mojej mamy, to sensowny napęd. Właśnie z tego powodu do tej pory w ogóle nie brałem tego auta pod uwagę jako drugiego samochodu w naszej rodzinie do jazdy po mieście.

Wyciszenie wnętrza można załatwić w każdej firmie zajmującej się takimi usługami, a plastikowych elementów i tak praktycznie się nie dotyka. Najczęściej jeździ się z przodu, więc ograniczona ilość miejsca z tyłu zupełnie mnie nie interesuje. Bagażnik? Przy rodzinie 2+1 nie jest mi potrzebny ogromny bagażnik.

Jeśli tylko uda się zmieścić w budżecie 25 tysięcy euro, to w zasadzie nie widzę powodów, żeby nie rozważyć tego auta. Koszty utrzymania będą niskie, szczególnie w takich krajach jak Holandia, bo Aygo X waży naprawdę niewiele. Spalanie powinno spaść o 15-20%, więc przy dotychczasowych 5-5,5 l/100 km u mojej mamy można się spodziewać wyników na poziomie 4-4,5 l/100 km.
@Tomasz-c8s: "Lepiej późno niż wcale"
No niezupełnie bo nawet jeśli koszt napędu idzie w dół to nadal jest to dodatkowy koszt.
Z perspektywy klienta końcowego oczywiście lepiej zapłacić za usprawniony naped niż za "ratowanie planety" ale wolałbym mieć wybór czy chcę "ratować planetę" dopłacając do eny auta podatek za CO2, czy wydać jakiś % wartości auta na inne cele.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Kzio0UUwlpo