Sytuacja pod Estakadą w Chorzowie 04.06.2025. Centrum wymarło, zero ruchu. - Bonkol Live


Materiał pochodzi z lajwa na Materiał jest zapisem archiwalnym, podczas nagrywania którego mogła wystąpić #reklama stałych partnerów reklamowych i reklam w postaci banerów/logotypów firmy. ➨ Główny kanał YouTube: ➨ Kanał Bonkol Szoty: BonkolSzoty ➨ Disc
Komentarze:

@kobziarynka: ale afera wiadukt zamknęli witamy w Polsce pierwszy raz wyszyłem od komputera
@FilipKasperczyk-v8f: Kiedy wyburzą estakadę
@spamspamuje: Najbardziej szkoda tych ludzi co tam mają sklepy i inne usługi. No i kierowców, którzy stoją w korkach i pieszych którym ciężej się poruszać też szkoda. Ale bezpieczeństwo jest jednak ważniejsze.
@marcinp4769: 3:40 - takich elementów było dużo więcej, ale były "łatane". Bo spadało to na samochody, pośród pieszych, itp.
4:35 - nieobciążona RACZEJ nie powinna się zawalić. Ale kto mądry pozwoli na to. Z uwagi na podobne konstrukcje i ich nagłe uszkodzenie ( i ofiary + straty w mieniu), to nikt nie podpisze papierka, że można swobodnie chodzić pod estakadą. Nie musi się cały kawał zawalić, ale większy element akurat na osobę w tym miejscu i prokuratura. Badania były i wszystko jasno w nich jest - obiekt do wyburzenia, bo zagraża.
6:05 - no jak mają jeździć tramwaje, skoro cały dół i góra zamknięta z wszelakiego ruchu.
10:00 - masz rację, bo najczęściej takie osoby tu widziałem, a szkoda.
@saulhudson9083: Założę się, że podobnie będzie z obecnie remontowanym Mostem Grunwaldzkim w Krakowie ;v
@robertkonik930: do tego doprowadzil Kotala prezydent Chorzowa z ramienia po
@adamkatowice1928: Zrobili rynek, centrum przesiadkowe i nową infrastrukturę obok huty i nikt nie wiedział, że estakada się "sypie" od dłuższego czasu. Bajka dla dla wykonawców, bo nie muszą dawać gwarancji. Może trzeba było na samym początku zrobić ekspertyzę, a potem inwestować miliony w bezsensowne inwestycje?
@prawda5223: Bzdury ! Od ponad 40 lat tam nic się nie robiło ! Jedynie jakaś kosmetyka nawierzchni i w 2012 roku niby remont za 32 miliony 300 tysięcy ( oficjalnie ) Po 13 latach nagle zagraża i nadaje się do wyburzenia...LOL..
( Czekam jak będą wyburzać tego trupa za grube miliony -stadion śląski ,którego tylko samo utrzymanie roczne kosztuje 30.000.000 zł ( milionów ) A NIC tam się nie dzieje , nie ma żadnych imprez-chyba on jest tylko na jakieś szpitale polowe czy ewakuację ludności cywilnej na murawie ;) )
Estakada ta nie była przeznaczona do takiego natężenia jakie rosło rok do roku !
Teraz bredzą ,że koszt nowej to jakieś 200.000.000 złotych..AHA...
@Wongiel.Silesia: Wina Tuska, a potem Kotali z po, choć już od początku ta estakada była syfiasta, stal ujowa z nrd, inżynierowie się uczyli tej technologii
@Fido_vel_Fidel: Jest to bardzo przykre, lokalne biznesy upadną ale co najważniejsze w tym kraju nikt za to nie odpowie, nikt personalnie... Wiadomo ktoś dał ciała, ktoś coś przytulił, ale personalnie nikt nie zostanie winnym tej sytuacji... Ogólnie pójdzie zjeba ale i tak naprawa obecnej sytuacji ponownie zostanie pokryta z naszych portfeli... Takie moje podsumowanie kraju z dykty. Trzymaj się Bonkol, bo to będzie mega w uj duże utrudnienie dla was mieszkańców.
@fajnyziom42: Bonkol co ty chłopie za głupoty gadasz, te wszystkie sklepy na około estakady są czynne i otwarte, Amir kebab, Stokrotka apteka itp. przecież to nie jest pod estakadą a ludzie mogą sobie tam dojść normalnie od strony Aldika . Dzisiaj tam byłem i wszystko było otwarte i byłem też w aptece więc co ty synek za bzdury godosz.
@berniibernii2683: Bołech dwa tydnie tymu z mojom frau, we tyjatrze rozrywki - banki i busy dowały durch... Przykry widok, odczucia mieszkańców tej części Chorzowa muszą być, niestety fatalne i przygnębiające... Pozdrawiam i współczuję, Hanys ze Gliwic ?
@Banerled: Fest a fest senkju... niy musza som łazić, alech jest ciekawy jak apokaliptycznie tam teraz jest.
@jarekjaro7010: Estakada kimunistyczny wymysł. Tereny na których miała być obwodnica sprzedane. Śmiać się czy płakać? Należy wierzyć, że rozbiorą tego molocha i zrobią tunel jak w Katowicach.
@michanowacki9152: W Sosnowcu przy chemicznej zrezygnowali z przejazdu aut przez tory bo będzie przystanek kolejowy.W zamian wycieli zieleń żeby dobudować nowe drogi do estakady która też nie jest w dobrym stanie.Czyli będzie jeździć jeszcze więcej pojazdow
@vahanara: Zaczęło się chyba jak pościągali te dekoracje świąteczne
@Lofar-ug9vh: To nazywa się - Urzędnicza Chujnia.
@Joz-x9o: Chodzi o to żeby nie jeździć samochodami po mieście czego nie rozumiecie no Unia Europejska
@michdem100: 3:40 Dwa słowa: "ja pierdolę". To jest cholernie niebezpieczne, to co teraz pokazujesz. Mówiąc w skrócie - mamy tu do czynienia z żelbetonem, czyli betonem wzmocnionym stalowymi prętami. Beton jest bardzo dobrą substancjom, jeśli chodzi o kompresję, ale fatalną jeśli chodzi o rozciąganie. Albo pęcznienie, co mamy w tym przypadku. Taka forma uszkodzenia świadczy o tym, że pręty zaczęły rdzewieć (czyli gdzieś się dostaje woda). Metal jak rdzewieje pęcznieje, przez co otaczający go beton zaczyna pękać i traci swoje właściwości. No a jak taki pęczniejący pręt jest przy powierzchni, to zaczynają odpadać takie płaty. Więc... nie jestem inżynierem budowlanym, ale to już może być uszkodzenie nieodwracalne.

4:35 No tak, raczej nie powinna się zawalić, bo generalnie mówiąc w przypadku mostów liczą się dwie rzeczy - masa stała - czyli waga mostu plus śnieg (zimą mogą być jaja) i masa ruchoma, ale raczej tych ciężkich pojazdów - same ciężarówki w praktyce, ale niekoniecznie w tym przypadku. Z tego, co słyszałem, to na estakadzie przed zamknięciem było ograniczenie masy pojazdów do 12t. Skoro przed zamknięciem trzeba było tak bardzo ograniczyć masę ruchomą, to... no znowu, czarno widzę nawet lekkie osobówki. Choć ruch pieszy i rowerowy NA ESTAKADZIE powinien być okej, bo to na tyle lekkie, że nie będzie miało znaczenia

6:25 Nie tynk, tylko beton, chyba że budowlańcy naprawdę spartaczyli robotę. Zresztą na takich konstrukcjach o ile mi wiadomo nie stosuje się tynku. Bo i po co?

Moje zdanie jest takie: nie jest jakoś bardzo źle, bo taka droga poprowadzona nad rynkiem to jest poroniony pomysł. Nigdy nie powinna być wybudowana, jak ją wybudowali to nie powinni jej remontować, tylko wyburzyć. Teraz jest niepowtarzalna okazja, żeby ten błąd naprawić.

A co z tym zrobić (też moim zdaniem). W pierwszej kolejności przywrócić ruch tramwajowy. Jeśli druga ekspertyza powie, że estakada nie nadaje się do ruchu, to można to relatywnie szybko osiągnąć burząc te kawałki, które są nad torami i jakoś wesprzeć pozostałe. W drugiej kolejności zająć się tymi, nad sklepami, żeby one mogły ruszyć. W międzyczasie, ale jak już tramwaje i autobusy się ogarnie (wartałoby zrobić jakieś buspasy, żeby się nie korkowało) zrobić analizę ruchu, czy obwodnica jest w ogóle potrzebna. Bo ile z tych 40-50 tyś pojazdów to ludzie, co mieszkają 10-15 minut od stacji i jadą gdzieś 10-15 minut od stacji czy zaraz koło przystanków.

A co do przedsiębiorstw. W takich miejscach klienci to albo ludzie z okolicy albo ludzie, co używają tych przystanków. Klienci samochodowi to może jakiś mały promil - raczej mało kto jeździ autem na Chorzowski Rynek, z racji na miejsca parkingowe, ale po drodze tramwajem albo piechotom już tak.
Film osadzony źródło: https://www.youtube.com/watch?v=woKDUIFrfZ4